۱۳۹۹ اسفند ۱۱, دوشنبه

.

قانون اساسی خواهان دموکرات چه می خواهند؟ 

مبارزه برای " یک فرد" یا مبارزه برای"یک نهاد"


عبدالحمید وحیدی

دوست ارجمندم جناب سیاوش لشگری که تنها دغدغه نجات ایران را از این شرایط نکبت بار دارد، و صادقانه تلاش می کنند که میان ایرانیان وحدت ایجاد نمایند ، مرا اینچنین  مورد پرسش قرار دادند که من با شناختی که ازمواضع شما طی این چندین سال دارم  و با یکدیگر تبادل اندیشه کرده بودیم ، نمی دانم چرا به یکباره مواضع شما تغییر پیدا کرد، تا حدی که شما بخود اجازه داده اید که آقای چمن آرا در باره شما و مواضع جدید شما سخن بگوید؟

هر چند که ایشان این پرسش را بصورت شخصی با من مطرح کردند ، اما، از آنجائیکه قطعآ برای بسیاری از کسان خاصه خوانندگان وب سایت   دگرباوران همین پرسش پیش امده و می آید، ترجیح دادم پاسخ ایشان را عمومی بیان دارم . 

منهم دقیقآ همانند ایشان دغدغه نجات ایران را دارم ، و همانند ایشان راه علاج را در وحدت  نه عدم انسجام می دانم. آما وحدت چگونه ایجاد می شود؟ آیا با پیوستن به پیمان نوین که اساس آن برفریب استوار شده است؟

چند سال پیش آقای مصداقی در یک برنامه تلویزیونی فرمودند: هر چند که گروه خونی من با نظام پادشاهی نمی خواند، اما حتی اگر بدانم که آقای رضا  پهلوی پس از به قدرت رسیدن به مراتب دیکتا تورتر از پدرش عمل کند ، من آنرا به این نظام ترجیح می دهم . همه می دانند که من سخت از چنین موضعی دفاع کرده و ویدئوی ایشان را بکرات منتشر کردم. ایکاش ما ایرانیان می توانستیم حول همان نگاه به "وحدت" می رسیدیم! اما آیا من و آقای مصداقی و قطعآ بسیاری همانند ما  قادربودیم دیگران حول این محور به وحدت برسانیم؟

البته این مطلب مدتها پیش از صدور بیانیه ١٤ نفر بیان شده بود. زمانیکه این بیانیه  صادر شد،  شاهد بودیم که 

شماری که اکثرآاز طرفداران آقای رضای پهلوی بودند  بر آنها  تاخته وانگها وارد آوردند از جمله " چهارده معصوم" .

در برنامه ای دیگر در میهن تی وی بر خلاف مواضع آقای سعید بهبهانی آقای مصداقی با تمام توان از مواضع بیانیه چهارده نفر دفاع کردند. و اعلام کردند که هر گونه تضعیف این بیانیه ، به نفع نظام تمام می شود. من نیز با ایشان کاملا موافق بوده و هستم و با تمام توان در راستای تعالی حرکت آنها اقدام کرده و می کنم.

اما یکسال بعد از صدور آن بیانیه ، شاهد بودیم که آقای رضا پهلوی مانند طفلی که هرگز سرش را از زیر کرسی در نمی آورد، الا اینکه بوی غذایی به مشامش برسد ، به یکباره سر از زیر کرسی  بیرون آورد و پیمان نوین را که از دیدگاه من هیچ چیز نیست جز یک پیمان ننگین را همانند حضرت موسی که لوح ده فرمان رابر سر خودقرار داده ، بالای سر خود چرخاند، تا به این صورت بتواند تمام تلاش صادر کنندگان بیانیه ١٤ نفر را بسود خود مصادره مطلوب کند. 

موفقیت آن بیانیه بر خلاف پیمان ننگین در این بود که محوریت  براساس " قانون اساسی خواهی دموکراتیک " پی ریزی شده بود نه بر اساس مشتی کلی گویی که تنها بدرد بخشی ساده انگار احساسی و بخشی چاپلوس و متملق و نان به نرخ روز خوردن، می خورد. 

مشاهده نمائید به بخشی از حامیان این پیمان ننگین. همان کسانی بودند که تا پیش از صدور این پیمان، خود را سینه چاک بیانیه ١٤ نفر معرفی می کردند ، به عبارتی نشان می دادند که خواستار یک قانون اساسی دموکرات می باشند، امروز همان افراد نام خود را در لیست حامیان پیمان ننگین قرار داده اند. آیا خواست بیانیه ١٤ نفر بازتولید استبداد بود؟ ‌آیا چرخش آنها ضربه ای هولناک بر پیکر مبارزات درون کشوروارد نمی آورد ؟ نا بخردی تا به کجا؟

  در این ویدئو


خانم عسل پهلوان روزنامه نگار شناخته شده در گفتگو با آقایان جواد لعل محمدی و واحدیان شاهرودی از امضاء  کنندگان بیانیه ١٤ نفر، در باره  سومین بیانیه آنان در دقیقه  ١٦ چنین خطاب به آنها می گوید"رمز پیروزی شما در این بود، که بیانیه شما با بیانیه های دیگر متفاوت بود و دلیل پایداری آن که تا به امروز مانده است ، در اینست که با افکار متفاوت باهم جمع شدید و آنرا صادر کردید. و در خارج از کشور می توانم به صراحت بگویم که تا به امروز هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است که همه  بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی چه عقیده سیاسی داردچه چپ و چه راست از آن حمایت کرده باشند ، که این قشنگترین و مهمترین حرکتی بود که تا به امروز اتفاق افتاده است.

آیا شما فریبکاری جز جناب آقای رضا پهلوی سراغ دارید که توان تخریب چنین  وحدتی باشد؟  
=====                                                                

من عمل ننگین او را که می توانست در راه وحدت برای نجات ایران ،همان مواضعی را که آقای مصداقی پیش گرفته بودند را بگیرد و جهت وحدت هر چه بیشتر ، موضع خود را با مواضع آنها هماهنگ نماید، اما  دقیقآ در راستای  عکس آن، که نمی توان نام دیگری جزء "تفرقه انگیزی نفرت آور" بر آن نهاد ،گام بر داشت و تلاش کند همان امضاهایی را که به حمایت از آن بیانیه جمع آوری شده بود را در زنبیل خود بیندازد  و انرا برخ دیگران بکشاند. اگر نام این اقدام را یک "سرقت آشکار" ندانیم، برآن چه نامی  می توان گذاشت ؟ 

دریغ و صدها دریغ از این همه  نابخردی!! 

پرسش از طرفداران پیمان ننگین در اینست : که آیا آنها برای آینده ایران ،خواهان یک قانون اساسی دموکراتیک هستند؟ یا خواستار یک قانون اساسی غیر دموکراتیک؟ قطعآ ،خود را طرفداران  شق اول جا  می زنند. حال اگر چنین است چرا مبارزه خود را بر اساس  محوریت قدرت گیری یک "نهاد" قرار نداده  و بجای آن   محوریت مبارزه را بر قدرتگیری "فرد" استوار کرده اند؟ اگر اقدام آنها باز تولید " استبداد" نیست ، پس چه نامی بر آن می گذارند؟  


خشم من و بسیاری از دوستان  آنچنان برانگیخته شد که تصمیم گرفتیم در برابر این عمل ناجوانمردانه قد علم کرده  و آنرا به عنوان یک
" خیانت" در  تاریخ مبارزات ایران به ثبت برسانیم.

قانون اساسی خواهی دموکراتیک

 یا دل بستن به واژه های بی محتوایی که می توان از زبان هرکسی آنرا شنید! 

چه تفاوتی میان این بیانات مشعشع و پیمان نوین می توان یافت؟

چه تفاوتی میان این خیل آواره مدهوش و طرفداران فضانورد پیمان نوین،مشاهده می شود؟  

=========     

درراستای چنین تلاشی بیدرنگ بیانیه شماره یک جبهه مقاومت ملی برای تغییر قانون اساسی  که در واقع چکیده خواست بیانیه  ١٤ نفر می باشد ،  صادرشد. یا د آور میشوم که امروز آرمان آن بیانیه  در انحصار کسی  نیست.

(1) بیانیه شماره یک - جبهه مقاومت ملی برای تغییر قانون اساسی - YouTube

در گام دوم  برای جدی بودن و تقویت بیانیه شماره یک ، دست به تدارک " کارزارجمع آوری یک میلیون امضاء" شده ایم، تا او بداند ، چه کسانی  خواستار پختن  حلوایی برای او پیش از ورود به کاخ نیاوران می باشند. 

 کانال ویدویی " قانون اساسی خواهان دموکرات " که توسط همرزمان راه اندازی خواهد شد، دوستداران را از اقدامات گسترده تر ما نسبت به او، آگاه خواهند نمود. 

به امید برقراری یک قانون اساسی دموکراتیک در سرزمینمان!

۱ نظر:

  1. نامه شما را خواندم
    بعد از جنبش تغییر قانون اساسی که ده سالی هست در داخل ایران شروع شده، بیانیه 14 تن در خرداد 1398 تا رسیدن به هدف نهائی  سرنگونی رژیم، ملت ایران را در نیمه راه (مرحله چهارم از هشت مرحله) قرارداده
    دیگر به کنایه و توهین طرفداران شاهزاده جوابی نمیدهیم
    اولاً تاثیری در داخل ایران ندارند
    دوماً در مقابل ملیونها پیر و جوان در داخل ایران، این گروه چند صد نفری در خارج ایران، باقی مانده یک و نیم ملیون ایرانیان پولدار که شاه فقید در مصاحبه با دیوید فراست آنان را فراری قبل از خودش نامید، دیگر عددی نیستند
    نه شما و نه من کینه ای از رضا پهلوی نداریم
    برعکس به خاطر خدمات رضاشاه کبیر و شاهنشاه آریامهر فقید، این فرزند را که هیچگونه شباهتی به آن دوپهلوی بزرگ نداشته و آنچه در او هست یادآور اشرف و غلامرضا میباشد، فقط سعی داشته ایم اورا در گذشته با جنبش داخل ایران هماهنگ کنیم و حالا چون او فقط ماموریت در انحراف جنبش های ضد رژیم آخوندی دارد ناچار هستیم درباره او افشاگری کنیم
    مهمتر آنکه هرگاه ایده و هدف با نام فردی آمیخته شود، آن فرد چه خوب و چه بد محکوم به آلودگی خواهد شد
    در مورد ایده خوب اتحاد و نافرمانی مدنی اگر همرا با تغییر قانون اساسی باشد حتماً مورد تائید همه خواهد بود
    شوربختانه این ایده خوب از همان چند ماه قبل، بعد از دولت در تبعید که برایش تبلیغ گسترده شد آلوده فردیت شده
    سهراب چمن آرا

    پاسخحذف