۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

با افتخار رد صلاحیت شدم




                         فرید صلواتی

امروز مجددا برای بار دوم و با افتخار رد صلاحیت شدم. این بار هم به اتهام «نداشتن دین» صلاحیت مرا رد کردند. البته این رفتار در کشور ما سال‌هاست عادی شده. هر کس را می‌خواهند بی دین حساب می‌کنند، هر کس را خواستند دین‌دار به حساب می آورند. هر کس را بخواهند شهید و هر کس را خواستند مرده حسابش می‌کنند و هر کس را خواستند مقامات و درجات روحانی می‌دهند؛ مهم نیست. خدا جای حق نشسته. امروز عصر به فرمانداری اصفهان رفتم چقدر دلم به خاطر فرزندان آینده کشور سوخت که قرار است چه آینده‌ای را سپری کنند. امروز به من زنگ زده شد که ساعت ۱۴ بعدازظهر به فرمانداری اصفهان جهت دریافت پاکت محرمانه اعتراض خود بروم. ساعت ۱۵ وارد فرمانداری شدم و اکثر نامزدها را دیدم که آمده بودند برای اطلاع از وضعیت خود. ولی هنوز هیچ خبری نبود.

 تا این‌که حدود ساعت ۱۵:۱۵ مسئولین امر آمدند برای تحویل پاکت‌ها و گویا می‌خواستند سبد کالا اعلام کنند پاکت‌ها را اعلام می‌کردند، هر کسی پاکتش را گرفت. بعضی افرادی را دیدم مانند بچه‌ها پاکت‌شان را یواشکی درون کیف‌شان می‌گذاشتند تا کسی متوجه نشود. به یکی از دوستان گفتم شما صلاحیتت چه شد؟ در حالی که می‌رفت گفت بعدا اعلام می کنم. با خود گفتم نماینده مجلس را ببین، هنوز کارش نه به دار است و نه به بار همه چیز را قایم می‌کند. گویا چه مسئله مهمی را مخفی می‌کند. اعلام نتیجه یکی از دوستان روحانی تعجبم را برانگیخت؛ پاکتش را به من نشان داد و گفت فرید، ماده ۲۸ بند یک یعنی چی؟ گفتم حاجی یعنی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداری. گفت: … ، ما رو باش، ۳۰ ساله درس طلبگی خواندیم این‌ هم آخرش که به ما بگویند دین ندارید.
به او گفتم: حاجی به من هم که دو تا پدر بزرگ‌هایم روحانی هستند و سرشناس و پدرم هم زندگی و عمرش را به خاطر دین اسلام مبارزه کرد و سال‌ها زندان و تبعید شد همین تهمت را زدند، شما که دیگه هیچی.
و دیگر رویداد جالب برایم برخورد یکی از نامزدهای جوان اصولگرا با رد صلاحیتش بود و داشت به حسن روحانی بیچاره بد و بی‌راه می‌گفت و متوجه نبود که این رد صلاحیت‌های ایشان از طرف شورای نگهبان بوده است نه حسن روحانی.
اوائل انقلاب که پدرم نماینده دوره اول مجلس شورا از طرف مردم اصفهان بودند با این‌که سن کمی داشتم برخورد زیادی با نمایندگان مجلس داشتم. وقتی آن‌ها را با نامزدهای حال مقایسه می‌کنم دلم برای آینده این مرز و بوم می‌گیرد. در دوران ما متاسفانه حق الناس معنای دیگری پیدا کرده، دین‌دار بودن دیگر به عملکرد نیست به ظواهر و ریاست. ولی آن افرادی که بالای گود نشسته‌اند و مست و خوش‌اند از این پیروزی رد صلاحیت‌ها متوجه نیستند آسیاب به نوبت است و هر عملی یک عکس العمل دارد. منتظر عواقب کار باشند.


   اگر جناب آقای فرید صلواتی، دربرابربیانات مصباح یزدی قیام کرده بود، امروزناگزیر به چنین موضعگیری نمی شد!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر