۱۳۹۴ بهمن ۶, سه‌شنبه

این بی حیا ها ........


حسین قاضیان
سحام نیوز
بنده گفته‌ام و باز هم می‌گویم که آن کسانی که حتّی نظام را قبول ندارند بیایند در انتخابات شرکت کنند، رأی بدهند، امّا نه‌اینکه کسی که نظام را قبول ندارد، بخواهند مجلس بفرستند. هیچ‌جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که […] من به کسی رأی بدهم که او هم نظام را قبول ندارد؛ این معنی ندارد.

در هیچ‌جای دنیا در مراکز تصمیم‌گیری، آن کسی که اصل نظام کشور را قبول ندارد راه نمیدهند […] همین کشور آمریکا که امروز خودش را نماد آزادی و مانند این‌ها معرّفی می‌کند و یک عدّه آدم‌های ساده‌لوح هم قبول می‌کنند و ترویج می‌کنند […] همین‌ جایی که حالا اسم آزادی و اسم دموکراسی و مانند اینها را می‌آورند و به ما اعتراض می‌کنند که شما چرا شورای نگهبان دارید. بی‌حیاها!»
پس از این فرمایشات مقام معظم رهبری بار دیگر برای اطمینان خاطر جستجو کردم ببینم این بی‌حیاها در آمریکا برای نامزدی مجلس چه شرایطی دارند. اما قبل از آن ببینیم برای نمایندگی مجلس در ایران چه شرایطی وجود دارد.
مطابق ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ شرط برای ثبت‌نام‌ کنندگان در نظر گرفته شده است که از آن میان این دو شرط در این ارتباط مهم است:
۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس

۲- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

برای نامزدی مجلس در آمریکا، سه شرط وجود دارد که در قانون اساسی آمده است:

۱- ۲۵ سال و یا بیشتر داشته باشد؛
۲- هفت سال از شهروند شدنش گذشته باشد؛
۳- ساکن ایالتی باشد که می‌خواهد نامزد نمایندگیش بشود.

اگر شما این سه شرط را داشته باشید می‌توانید اقدام کنید. فقط بسته به این که در کدام ایالت هستید باید دو کار دیگر انجام دهید:

اول) پولی بدهید بابت هزینه‌ی ثبت نام، از ۵۰ دلار تا اندکی بیش از ۱۰ هزار دلار بسته به ایالت. (که اگر نامزد حزب باشید، حزب پول ثبت نام شما را پرداخت می‌کند).
دوم) باید تعداد مشخصی امضا جمع کنید که نشان‌دهنده‌ی مقبولیت اولیه‌ی شما برای نمایندگی در میان مردم باشد (برای ثبت نام نامزهای غیرحزبی در انتخابات قبلی مجلس نمایندگان در ۲۰۱۴ در برخی ایالات مثل فلوریدا و لوییزیانا اصلاً نیازی به این امضاها نبود و در بیشترین حد در ایالت واشنگتن به۳۵۲۰۱ امضا نیاز بود).

ولی نکته در این است که این بی‌حیاها نه شرطی گذاشته‌اند برای این که نامزدها «اعتقاد و التزام عملی به مسیحیت و نظام مقدس» آمریکا داشته باشند نه «ابراز وفاداری به قانون اساسی» یا وفاداری به چیزی مثل «اصل مترقی ولایت مطلقه» را معیار قرار داده اند و نه شورای نگهبان باحیایی گذاشته‌اند که نگذارند کسی که اصل نظام را قبول نداشته باشد وارد مجلس شود. خلاصه‌اش این که خیلی بی‌حیا هستند.
واضح و مبرهن هم نباشد، حرفم این نیست که مو لای درز دموکراسی آمریکا نمی‌رود. راستش لای درز دموکراسی آمریکا چیزهایی رفته که حالا آدم‌هایی مثل برنی سندرز دارند زور می‌زنند که درش بیاورند و به «یک عدّه آدمهای ساده‌لوح» در آمریکا نشان دهند که چه کسانی با پول، به نام دموکراسی، بر این کشور و بر جیب تار بسته ی آن‌ها حکومت می‌کنند. ولی غیرخدائیش، حتی در قانون این دموکراسی داغون شده هم نه صحبت از قبول «اصل نظام» است نه صحبت از «التزام عملی» نه از «ابراز وفاداری» یا چیزهایی از این دست.
* رونوشت: دفتر مقام معظم رهبری جهت ویرایش سخنان معظم له و مودبانه کردنش.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر