۱۳۹۴ بهمن ۸, پنجشنبه

شعار جدایی دین از سیاست یعنی کرفتن قدرت ایمان از نظام ( قدرت حماقت )



                    صادق لاریجانی
ایرنا: 

رئیس قوه قضائیه حماسه ششم بهمن سال ٦٠ آمل را بستری برای عبرت‌های تاریخی دانست و گفت: «ایمان، بصیرت و جهاد سه مؤلفه پیروزی مردم این شهر بر کفر و نفاق بود». آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، دوشنبه‌شب در آیین سی‌وچهارمین سالروز گرامیداشت شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که در مصلای این شهرستان برگزار شد، افزود: «مردم غیور شهرستان آمل بر پایه ایمان، بصیرت و جهاد در راه خدا در یک روز طومار نفاق و کفر را درهم پیچیدند». رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه از لحاظ فلسفی جزئیات تکرار نمی‌شود،

گفت: «اما عبرت‌ها تکرارپذیر هستند و سنت‌ها دائما جریان دارند؛ عبرت از این جهت نهفته است که با تحلیل، ریشه‌های حادثه را بیابیم و اینکه چه چیزی این حماسه تاریخی را پدید آورد».


او اضافه کرد: «دریابیم که چه چیزی باعث شد مردم چنین حماسه عظیمی را در آن برهه خاص که دشمن و کسانی که تفکر مارکسیستی داشتند و به قصد تصرف شهر آمل آمدند، چگونه این‌چنین مورد دفاع جانانه مردم این شهرستان قرار گرفتند». آیت‌الله آملی‌لاریجانی، ایمان، بصیرت و جهاد در راه خدا را سه مؤلفه و رکن اساسی پیروزی مردم شهر آمل بر سیاهی‌ها و کفر و نفاقی دانست که برای تصرف این شهر دست به دست هم دادند و تصریح کرد: «این مؤلفه‌ها امروز نیز جاری و این سنن الهی همچنان حاکم است».

رئیس دستگاه قضا ایمان را نوری عنوان کرد که مسیر زندگی انسان را روشن و او را به قدرت لایزال الهی متصل می‌کند و گفت: «ایمان اکسیر عجیبی است و خداوند با نور ایمان انسان را حمایت می‌کند. ایمان رشته اتصال با حق‌تعالی و نوری است که تا آخرین روز روشن خواهد بود». رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهدای ششم بهمن سال ٦٠ آمل افرادی بودند که ایمان آوردند و در ایمان خود تردید نکردند، گفت: «این شهدای گرانقدر معامله صحیح با حضرت حق انجام دادند و خداوند نیز آنان را مؤمن، اهل صدق و صفا قرار داد».

ایمان مرکز هجوم دشمنان 
آیت‌الله آملی‌لاریجانی، نقطه هجوم دشمن را ایمان، یعنی همان چیزی دانست که موجب پیروزی مردم آمل شده است و خاطرنشان کرد: «دشمنان، خوب فهمیدند اقتدار این ملت به ایمان است و سلاح‌های همه دنیا رو به ایمان مردم ایران بود که نتوانستند کاری از پیش ببرند». رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز ایران از مقتدرترین کشورها در منطقه است، ادامه داد: «به اذعان دوست و دشمن، ایران یکی از تأثیرگذارترین کشورها در کل جهان است و اگرچه کشورهای سلطه درهمین منطقه درحال کار هستند؛ اما درعین‌حال کشور ما امن است».

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با انتقاد از ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها و رسانه‌های داخلی، گفت: «شعار جدایی دین از سیاست، یعنی اینکه قدرت ایمان را از نظام جمهوری اسلامی بگیرند و راه‌انداختن ماهواره‌ها در منازل نیز با هدف ورود به زوایای خانواده و کشاندن جوانان به مرزهای فساد است». او افزود: «آنها می‌خواهند اقتدار شما، یعنی همان اقتداری که یک روز طومار منافقان و کمونیست‌ها را درهم پیچید، از شما بگیرند؛ پس باید هشیار باشیم و قدر بزرگانی مانند آیت‌الله میرزاهاشم آملی، آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی و آیت‌الله جوادی‌آملی را بدانیم».

استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: «شهدای ششم بهمن سال ١٣٦٠ در آمل، اقتداری بر اقتدار نظام و کشور افزودند». ربیع‌فلاح با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و ١٠ هزار و ٤٠٠ شهید خطه مازندران به‌ویژه ٤٠ شهید واقعه ششم بهمن سال ٦٠ آمل، تصریح کرد: «بهمن، ماه بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی است که در این ماه پرشور، شعار استقلال، آزادی محقق شد و ماهی است که مردم آمل نیز حماسه بزرگی را رقم زدند و با آن حماسه تاریخی، اقتداری بر اقتدار نظام و کشور افزودند».

او در توصیف شجاعت و حماسه‌های مردم مازندران و شهرستان آمل ادامه داد: «مردم مازندران نخستین ایرانیانی بودند که اسلام را با رویکرد علوی انتخاب کردند و این مایه افتخار و مباهات است». ربیع‌فلاح یادآور شد: «مازندرانی‌ها و آملی‌ها همیشه در خطوط مقدم قرار داشتند و مردم آمل در سال ٦٠ به غائله دشمنان اسلام در کمتر از ١٠ ساعت پایان دادند؛ طوری‌که امام راحل در وصیت نامه خود از این موضوع یاد و از مردم آمل تشکر کردند»





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر