۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

هیلا صدیقی : هنگام بازداشت مرا در قفس جابجا می کردند

هیلا صدیقی
              هیلا صدیقی
هیلا صدیقی شاعر جوان ایرانی که پنج شنبه ۱۷ دی ماه هنگام ورود به کشور بازداشت و پس از دو روز به قید وثیقه آزاد شد،  می‌گوید که او را در شهر با قفس جابجا کرده‌اند.این شاعر با انتشار یادداشتی در صفحه فیس بوک‌اش نوشته که با حکم دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده است و شب اول را در انفرادی فرودگاه گذرانده است  و شب دوم را در بازداشتگاه شاپور.
هیلا صدیقی نوشته است که در این بازداشتگاه در بندی به مساحت چهار متر همراه با هشت زندانی بزهکار «با بدترین و شنیع‌ترین رفتار انسانی» زندانی بوده است.هیلا صدیقی همچنین گفته است که بازداشت اخیرش  مربوط به پرونده جدیدی است که در غیاب او برای آن حکم صادر و به اجرای حکم ارجاع شده است.
او  توضیحاتی درباره اتهامات تازه خود نداده اما تاکید کرده است که در خصوص این حکم «واخواهی» کرده است تا فرصت دفاع داشته باشد.هیلا صدیقی با تاکید بر اینکه «هرگز نخواستم یک فعال سیاسی باشم» عمر فعالیت‌های سیاسی خود را بین سال‌های ۸۴ تا ۸۸ دانسته است.این شاعر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرد و از فعالان ستاد او بود. پس از انتخابات چندین بار در مجامع عمومی شعرهایی را در حمایت از موسوی خواند و به دنبال آن چندین بار احضار و بازجویی شد.صدیقی در اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت و مدتی بعد به قید وثیقه آزاد شد. در مرداد ماه سال ۹۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به چهار ماه حبس تعزیری  و ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد و تا مهر ماه سال ۹۰ ممنوع الخروج بود
هیلا صدیقی در سال ۹۰ برنده جایزه حقوق بشری «هلمن – همت» شده بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر