۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

نشان لژیون دنور به عبدالکریم لاهیجی اهداء شد




رادیو فردا :

                             جواد کوروشی

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، روز جمعه نشان ملی لژیون دونور فرانسه را به رؤسای فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، از جمله به عبدالکریم لاهیجی اعطا کرد.

آقای اولاند شامگاه جمعه ۱۵ آبان، در کاخ الیزه نشان ملی لژیون دونور فرانسه را به عبدالکریم لاهیجی، رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، و صدیقی کبا و میشل بلوم، رؤسای افتخاری این فدراسیون اهدا کرد.
در این مراسم، رئیس‌جمهور فرانسه بر شجاعت مدافعان حقوق بشری که جان خود را به خطر می‌اندازند تأکید کرد؛ مدافعانی که فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با ۱۷۸ سازمان عضو خود در سراسر جهان نماینده آنهاست.
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین با تأکید بر ضرورت فعالیت دیپلماتیک فرانسه در محافظت از مدافعان حقوق بشر قول داد از تمام فرصت‌ها برای این کار بهره گیرد.

درباره اهمیت و دلیل دریافت این نشان، عبدالکریم لاهیجی به رادیو فردا می‌گوید که این یک قدردانی از فعالیت‌هایی است که در چند دهه گذشته در زمینه دفاع از حقوق بشر انجام گرفته است.

مهرانگیز کار، حقوقدان و فعال حقوق بشر در واشینگتن، نیز درباره اهدای این جایزه به آقای لاهیجی به رادیو فردا می‌گوید که اهدای این جایزه قدردانی از زحماتی است که آقای لاهیجی در چند دهه گذشته در دفاع از حقوق بشر چه در ایران و چه در سطح جهان متحمل شده است.

جایزه لژیون دونور بالاترین نشان کشور فرانسه است که ناپلئون بناپارت در سال ۱۸۰۲ آن را بنیان گذاشت و به کسانی اهدا می‌شود که خدمات فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های نظامی و غیرنظامی به کشور خود داشته‌اند.

شماری از ایرانیان از جمله شیرین عبادی، لیلا حاتمی ومحمد رضا شجریان تا کنون این نشان را دریافت کرده‌اند.

 توفیق آقای عبدالکریم لاهیجی را به ایشا ن تبریک گفتهو آنرا مورد مباهات جمیع فعالان حقوق بشر بشمار می آورد.  

                با آرزوی توفیق هر چه بیشتر برای ایشان

                                  دگرباوران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر