۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

محسن مهاجرانی ، فرزند وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی بازداشت شد



                ماجراهای دکل دزدی


با حکم بازپرس دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی ، محمد محسن مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی بازداشت شد.
براساس گزارش فارس، منابع آگاه علت بازداشت فرزند مهاجرانی را بخاطر نقش وی در پرونده موسوم به دکل گمشده نفتی 87 میلیون دلاری عنوان کردند.

چند ماه پیش مسعود میرکاظمی، وزیر نفت در دوران محمود احمدی‌نژاد، محمدمحسن مهاجرانی را در رابطه گم شدن دکل نفتی متهم کرد و گفت او او دلال این دکل بوده است. پس از این صحبت‌های میرکاظمی، محمدمحسن مهاجرانی از او به خاطر "نشر اکاذیب" شکایت کرد.

 شکایت محسن مهاجرانی از وزیر نفت محمود احمدی نژاد
در حالی که موضوع دکل گم شده نفتی تا کنون همچنان یکی از پرجنجال ترین مباحث در سطح افکار عمومی و رسانه هاست، یکی از افرادی که پیش از این نام وی به عنوان متهم اصلی جریان پرونده دکل گم شده مطرح شده بود، با صدور نامه ای سرگشاده، ضمن ارائه برخی توضیحات گفته که اقدامات قضایی در مورد اتهام زنندگان را پیگیر می کند.


به گزارش «تابناک» محسن مهاجرانی فرزند عطاء الله مهاجرانی، وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات امروز توضیحاتی را در اختیار رسانه ها قرار داده که ضمن آن اشاره هایی به موضوع دکل گم شده داشته و گفته است، اقدامات قضایی را در مورد اتهام زنندگان به خود دنبال می کند.

متن این پیام به شرح زیر است:

مدتی است در رسانه های کشور، به اشاره یا گاه به تصریح از اینجانب نام می برند و مرا متهم به نقش داشتن در سوءاستفاده در معامله دکل نفتی گمشده می نمایند. اگر چه در این پرونده بنایم بر سکوت و بی توجهی به افتراهای موجود در رسانه ها بوده، گویی سکوت اینجانب موجب تجری جریانی خاص که خود متهم اصلی در موضوع دکل گم شده اند، در تداوم و گسترش افترا شده است. این هم راه و رسم ویژه کشور ماست که اتهامی بدون این که در دادگاهی بررسی و یا حکمی صادر شده باشد، در معرض افکار عمومی قرار می گیرد، رسانه ای می شود، فرد و یا بستگان او در رسانه ها با انواع انگ ها و اتهامات رنگ و وارنگ مواجه می شوند و مجالی برای دفاع باقی نمی ماند. بعضی چهره‌های مرموز سیاسی- اقتصادی و برخی رسانه های وابسته به نهادهای خاص که مدعی اصول گرایی اند، با مطرح کردن نام اینجانب و عنوان آقازادگی و تسری اتهام به بستگانم و ارتباط دادن موضوع دکل گم شده با فعالیت های قانونی اینجانب در کشور، درصدد فرار به جلواند و می خواهند برای کارهای خلاف قانون همفکران و حامیان خود در غارت بیت المال مفری پیدا کنند. که صد البته وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ. اینجانب سید محمدمحسن مهاجرانی اعلام می کنم که کلیه فعالیت های اقتصادی من در چارچوب قوانین تجاری جمهوری اسلامی ایران بوده است. اینجانب تمامی اتهامات مطرح شده در رسانه ها پیرامون هر گونه نقش مستقیم یا غیرمستقیم در دکل گم شده را تکذیب می کنم. اینجانب از ارسال پرونده دکل گم شده به دادگاه استقبال می کنم و آمادگی تمام دارم تا در دادگاه مسوول پرونده به هر پرسش و استفساری پاسخ دهم، البته حق تعقیب قضایی افترا زنندگان را هم برای خود محفوظ می‌دارم. وکلای اینجانب بزودی شکایتی علیه مفتریان، به طور خاص وزیر نفت دولت پاکدست سابق تقدیم دستگاه قضایی خواهند نمود.

 و آخر دعوانا أن الحمد لله ربّ العالمین
سید محمد محسن مهاجرانى

ماجرای باز شدن پای پسر مهاجرانی به موضوع دکل گم شده

ماجرا از آن جایی آغاز شد که بنا بر گزارش های موجود، محمد محسن مهاجرانی، یکی از افرادی بوده است که به همراه رضا مصطفوی طباطبایی دلال معروف نفتی، با شرکت تأسیسات دریایی قراردادی برای خرید و انتقال دکل نفتی فورچون به ایران صورت می دهند.

طباطبایی محمد محسن مهاجرانی با یکی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس، موضوع دکل مورد نظر را مطرح می کنند که حاضرند آن را برای تأسیسات دریایی خریداری کنند. مدیر مذکور نیز به شرکت تأسیسات دریایی توصیه می کند ‌برای عقب نماندن از برنامه حفاری فاز 14 بررسی و خرید این دکل را در دستور کار قرار دهند.

البته نام محمد مهاجرانی و دخالت های وی در موضوع دکل تا همین حد بوده و اطلاع بیشتری در مورد اقدامات و نقش اصلی وی در خرید این دکل در دست نیست.

اما این موضوع بعد از مصاحبه مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت در دولت محمود احمدی نژاد مجددا مطرح شد و در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.

مسعود میرکاظمی در گفت وگویی صراحتا اشاره کرد: دلال این دکل فردی به نام مهاجرانی بوده که فرزند وزیر اسبق ارشاد است و با توجه به غیر قابل استفاده بودن این دکل، دکل مذکور چندین سال در بندر شارجه می ماند و کشور برای نگهداری این دکل 6 تا 7 میلیون دلار هم هزینه به اماراتی ها پرداخت کرده است.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت تاسیسات دریایی اخیرا اعلام کردند که ما این دکل را سه تا 5 میلیون دلار هم قیمت گذاری کردیم ولی هیچ خریداری پیدا نشد، بنابراین مسئولان قوه قضاییه باید ماجرای این دکل را پیگری کنند، زیرا مسئول خریداری آن امروز همه کاره صنعت نفت است.

این مصاحبه که حدود یک هفته قبل صورت گرفته، منجر به آن شد که مجددا ماجرای دکل به تیر اول برخی روزنامه ها تبدیل شود و اکنون محمد محسن مهاجرانی با تکذیب هر گونه نقشی در ماجرای دکل گم شده ضمن استقبال از دادگاهی شدن ماجرای دکل گفته است که از مسعود میرکاظمی به زودی شکایت خواهد کرد.

توضیحات زنگنه از ابعاد جدید ماجرای دکل


اظهارات محمد محسن مهاجرانی البته با فاصله ای چند روزه از سخنان وزیر نفت در مورد ابعاد پنهان دکل نفتی است. وزیر نفت اشاره کرد که یک دکلی به مبلغ 88 میلیون دلار توسط یک شرکت خریداری می شود به نام تأسیسات دریایی که این شرکت نیمی متعلق به صندوق بازنشستگی نفت است و نیمی دیگر متعلق به تعاونی بازنشستگی ناجا و پرسنل عادی در آن سهیم هستند؛ اما جالب است بگویم شرکت خریدار این دکل کلا 20 روز از عمرش می گذشت که اقدام به این خرید کرد و چند روز قبل از خرید این دکل از شرکت آرژانتینی دکلی می خرد، به مبلغ 66 میلیون دلار و بعد اقدام به فروش همان دکل می کند به مبلغ 88 میلیون دلار و جالب تر اینکه در روز معامله قرارداد تحویل دکل امضا می شود اما دکلی تحویل داده نمی شود و بعد از آن 20 درصد از پول پیش پرداخت می شود بعد از مدتی هم شرکت اولیه صاحب دکل ( فروشنده ) قرارداد را فسخ می کند به دلیل اینکه پولی به او پرداخت نمی شود، از طرف شرکت تاسیسات دریایی اما از طرفی تمام 88 میلیون دلار را به حساب شرکت واسطه واریز می کنند به این ترتیب شرکت آرژانتینی فرروتونا دکل را برمی دارد و می رود این بود تمام ماجرا. وی افزود : بدون شک مقصر اصلی داخلی ها هستند که باید به پرونده شان رسیدگی شود.


حال باید منتظر ماند و دید ماجرای دکل از میان توضیحات ضد و نقیض و نقیض و شکایت های مطر شده به کجا می کشد و شاید به زودی باید منتظر شنیدن ابعاد جدیدی از این ماجرا باشیم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر