۱۳۹۴ آبان ۱۵, جمعه

چرا تا پیش از سخنان رهبری ، کسی از طرح « نفوذ » خبری نداشت ؟؟



              از مقوله دشمن تا مقوله نفوذ


احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نسبت به بازداشت فله‌ای روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد. به گزارش «سحام»، وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در رابطه با بازداشت اخیر پنج تن از روزنامه‌نگاران توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نوشت:


نفوذ ابعاد گسترده‌ای دارد. این‌طور نیست که نفوذ منحصر در سیاست باشد. استکبار از هر فرصت و بستر آماده‌ای برای نفوذ به کشور استفاده می‌کند. اما مهم‌ترین هدف نفوذ برای استکبار ، تغییرات فرهنگی و هویتی در رفتار فردی و اجتماعی است. البته فرصت نفوذ نیازمند بستر مهیا در حوزه سیاسی است و در شرایطی نیز این اتفاق به بهانه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

از این جهت رهبر انقلاب مساله نفوذ پس از برجام را بسیار جدی دانستند. اما باید مراقبت کرد نگرانی رهبری متوقف به تصمیمات شعاری و اقدامات سطحی در حوزه سیاست نشود.

طی یکی دو شب گذشته اخباری مبنی بر دستگیری تعدادی از خبرنگاران به اتهام نفوذ منتشر شده است.

از جزئیات این دستگیری‌ها اطلاعی ندارم. حتما متولیان امر دلائل قانع کننده‌ای به مردم ارائه خواهند کرد. اما حسب سابقه‌ای که پیش‌تر هم وجود داشته است نگرانم دغدغه مبنایی و عمیق رهبر انقلاب به اقدامات امنیتی و انتظامی خلاصه شود.

از سوی دیگر این سوال ایجاد می‌شود که تا پیش از طرح نفوذ از سوی رهبری چرا این اقدام صورت نگرفته است؟ تهدید نفوذ که مساله امروز و دیروز ما نبوده است.

گفتنی است دور جدید بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران از سوی سازمان اطلاعات سپاه که «باند نفوذ آمریکا در مطبوعات» خوانده شده‌اند، در حالی صورت گرفت که محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه از «فتنه چهارم» خبر داده و مدعی شده است که ایران در چهارمین فتنه در دوران انقلاب اسلامی قرار دارد که پس از توافق و در مرحله برجام صورت می‌گیرد که مهم‌ترین راه پیاده شدن این فتنه، نفوذ است. جعفری گفته بود: «باید مراقبت کرد که پس از توافق مانع از نفوذ دشمن شویم چرا که آنان به انحراف کشیدن مسیر انقلاب اسلامی را در این مرحله هدف گرفته‌اند».

سخنان جعفری پس از آن بود که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت گفته بود: «نیت آن‌ها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست. نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه‌ توان با این نفوذ مقابله خواهیم کرد‌.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر