۱۳۹۴ آذر ۲, دوشنبه

امام زاده معجزه گر


          مجتبی واحدی 

در تازه ترین تملق گویی ،امام جمعه هتاک مشهد ،رهبر جمهوری اسلامی را امام نامیده و ادعا کرده "ا ائمه جمعه ،امام زاده های زنده هستند ". قطعا اکثر ائمه جمعه حکومتی در ایران ،بدنام تر از آن هستند که کسی آنها را امام زاده بداند و از آنها معجزه بخواهد .اما این سخن گزاف ،برای گوینده سخن و بالادستی های او ،معجزه آفرین بود. 

سید احمد علم الهدی که تا قبل از این، به خاطر استفاده از عبارت " گوساله و بزغاله " برای توصیف معترضان انتخاباتی سال ۸۸ مشهور بود اکنون مشهوریت جدیدی برای خود دست وپا کرده است. او سید علی خامنه ای را "امام " و ائمه جمعه شهرستان ها را "امام زاده "های زنده نامیده است. نمی دانم استدلال علم الهدی برای اعطای این درجه به مزد بگیران رهبر چیست اما فکر می کنم او تا حدودی حق دارد . زیرا توقعی که اکثر ایرانیان از امام زاده ها و بقعه آنان دارند معجزه برای رفع گرفتاری های خرد و کلان است. کمتر ایرانی به زیارت یک امام زاده می رود تا از حقیقت زندگی او کسب اطلاع کند یا بر معنویت خویش بیفزاید. زیارت امام زاده ،فرصتی است برای سبک شدن از غم ها و واسطه قرار دادن بندگان مقرب به درگاه خداوند برای طلب حاجت و رفع گرفتاری. آنها در واقع به امید معجزه به زیارت مرقد کسی می روند که در شجره نامه ،نسبش به پیامبر و ائمه می رسد. با این تفسیر ،تقریبا همه ائمه جمعه در جمهوری اسلامی و در راس آنها ،افرادی مانند علم الهدی به معنای واقعی کلمه ،معجزه گر هستند و حق دارند خود را امام زاده بدانند. لابد می گویید چگونه ؟ با من همراه شوید و معجزه امام زاده های منصوب رهبر را مشاهده کنید.
به شهادت دوست و دشمن ،انواع فساد اداری ،سیاسی و اخلاقی ،بر همه امور و شئون اداری و اجتماعی در ایران سایه افکنده است. بی کفایتی ها همراه با رانت خواری ها ،هر روز بر تعداد افرادی که در زیر خط فقر هستند می افزاید ، در عرصه بین المللی ، کشورهای قدرتمند به خوبی فهمیده اند که فقط زبان تحریم ،سران نظام را به پای میز مذاکره می آورد، امکان ازدواج و تشکیل زندگی ،هر روز از تعداد بیشتری از جوانان -دختر و پسر - سلب می شود و از همه بدتر ، هر روز ارقام خیره کننده جدید از فساد مالی سران نظام کشف می شود. در چنین شرایطی ،یک روز یکی از قم بر می خیزد و ادعا می کند مقام نصب کننده او ،هنگام تولد فریاد"یا علی "سر داده است. همین دروغ مشمئز کننده ،مدت ها حواس خلق اله را به طرف این امام جمعه بیسواد جلب می کند تا رسانه های منتقد، سرگرم " یاعلی گویی قلابی " شوند و برای مدتی یقه اختلاس گرانی که تحت الحمایه همان امام جمعه و مقام مافوق او بودند را رها کنند. بعد از آن تملق گویی رسوا و بازتاب های بسیار منفی آن ،باز هم شاهد مواردی از این دست بودیم که نشان داد همه اینها ، براساس طراحی اتاق فکر نظام وبرای انحراف افکار عمومی از واقعیت ها و مصیبت هایی است که بر مردم می رود.
در تازه ترین تملق گویی ،امام جمعه هتاک مشهد ،رهبر جمهوری اسلامی را امام نامیده و ادعا کرده "ا ائمه جمعه ،امام زاده های زنده هستند ". قطعا اکثر ائمه جمعه حکومتی در ایران ،بدنام تر از آن هستند که کسی آنها را امام زاده بداند و از آنها معجزه بخواهد .اما این سخن گزاف ،برای گوینده سخن و بالادستی های او ،معجزه آفرین بود. بازهم بخشی از رسانه ها و منتقدان ،سرگرم پاسخگویی و تحلیل مجیز گویی امام جمعه شدند . این رسانه ها می توانستند انرژی خود را صرف سوال از سران حکومت کنند که "چرا اجازه درمان به وکیل زندانی عبدالفتاح سلطانی داده نمی شود ؟"، "چرا روحانی معتقد به جدایی دین از سیاست -کاظمینی بروجردی -سالهاست در زندان است و برای رفع نگرانی های خانواده وی ،تدبیری اندیشیده نمی شود ؟"، " چرا برای تحت فشار قرار دادن مرجع تقلیدی که به آرام ترین روش ،انتقادات به حق خود را مطرح می کند-آیت اله سید صادق شیرازی - اطرافیان او را بازداشت و با دزدیدن شبانه کیوسک نگهبانی -که با مجوز شهرداری تعبیه شده بود- امنیت جانی او را به خطر می اندازند ؟"، " چرا نرگس محمدی را علیرغم بیماری و داشتن دو کودک خردسال ،در زندان نگهداشته اند ؟" ، " حکومت با کدام مجوز شرعی و اخلاقی در خصوصی ترین امور مردم از مراسم سنتی چهارشنبه سوری تا روش عزاداری برای امام حسین دخالت می کند ؟" ، " چرا به جای تشویق رسانه های مستقل و غیر دولتی اعم از شبکه های ماهواره ای ،روزنامه ها و انواع تریبون ها ،هر روز فشار بر دست اندرکاران این رسانه ها را افزایش می دهند ؟"،" چرا شیوه عقلی و تجربه شده در جهان مدرن برای نظارت همگانی بر دولتمردان را با انواع ارعاب و تهدید ،متوقف نموده اند ؟"،" چرا بر خلاف توصیه دینی《 النصیحه لائمه المسلمین》، راه را برای مجیز گویی های بی سابقه نسبت به رهبر و عواملش بازگذاشته اند ؟"، "چرا هر کس را که می خواهد با مفاسد حکومت مبارزه کند با اتهامات ناجوانمردانه همچون تشیع انگلیسی یا وابستگی به امریکا و اسرائیل ،تحت فشار می گذارند ؟" ،" چرا آن دختر جوان کاریکاتوریست را به جرم استفاده از هنر خویش برای افشای مفاسد ، به تحمل سه برابر دوران حبس معاون اول فاسد دولت احمدی نژاد محکوم کرده اند ؟" ....... اینها و صدها سوال دیگر ،پرسش هایی است که رسانه ها باید هر روز بر سر سران فاسد و بی کفایت حکومت بکوبند اما با طراحی 《عمرو عاص گونه 》 حکومت،توجه رسانه ها به سوی اظهارات سخیف نان خور های رهبر که خود را امام زاده می دانند جلب می شود و آنها با به جان خریدن یک رسوایی ،صدها بدنامی و فساد خویش را از کانون توجهات حذف می کنند. آیا این خود یک معجزه برای سران حکومت نیست ؟آیا هیچ امام زاده ای جز سید احمد علم الهدی می تواند در این حد معجزه کند و اربابان خویش را خوشحال نماید ؟
اما این اظهارات ،تکلیف سنگینی برای روحانیون همراه حکومت که مدعی حراست از شریعت نبوی هستند ایجاد می نماید. آنها سالهاست در برابر انواع فساد و نابسامانی سکوت می کنند تا به ادعای خویش ، دشمنان حکومت دینی را نا کام بگذارند و اجازه سوء استفاده به آنها ندهند. اما ظاهرا این حساسیت ،موجب افتادن آنها از آن طرف بام شده است. هجو گویی هایی همچون سخن اخیر سید احمد علم الهدی ،صدها برابر دشمنی دشمنان خارجی ،دین منتسب به جمهوری اسلامی را بدنام می کند. اگر برخی روحانیون و عمامه به سر ها در ادعای "حفاظت از دین "صادق هستند باید در برابر 《 بت پرستی نوین 》 که جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه ،ترویج دهنده آنست فریاد بر آورند. در غیر اینصورت حق ندارند از متهم شدن خویش به " دین فروشی برای کسب رضایت ولی فقیه " اظهار نگرانی نمایند.
برگرفته از گویا نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر