۱۳۹۵ مرداد ۲۰, چهارشنبه

خود قضاوت کنید



«ابو حر» مدافع حرم به اتهام کلاهبرداری و اخاذی در مشهد بازداشت شد


معاون دادستان مشهد خبر داده که فردی در مشهد به ظن دست داشتن در «سایتی جعلی با غصب عنوان سپاه پاسداران» و «کلاهبرداری و اخاذی» از طریق ثبت نام داوطلبان برای اعزام به سوریه و عراق دستگیر شده است.
روزنامه خراسان به نقل از این مقام قضایی نوشته که این فرد که به «ابو حر» شهرت دارد، «با گرفتن مشخصات کامل افراد و سوء استفاده از این اطلاعات اقدام به کلاهبرداری و اخاذی» می‌کرد.
در تصاویری که از «ابوحر» در شبکه‌های اجتماعی از جمله صفحه اینستاگرم منسوب به او منتشر شده، او با لباس نظامی در منطقه‌ای جنگی دیده می‌شود.
در بسیاری از این تصاویر او که مردی حدودا سی ساله است با ریشی انبوه در کنار «ابوعزرائیل»، از فرماندهان حشد الشعبی در عراق دیده می‌شود.
به گزارش بی بی سی، «ابو حر» در حسابش در اینستاگرم خود را «مدافع حرم» و «مبارز علیه داعش» (گروه موسوم به دولت اسلامی) نامیده است. در برخی از ویدئو‌هایی که منتشر کرده او در کنار تعدادی از شبه نظامیان شیعه عراق دیده می‌شود، از جمله هنگام عملیات بیرون راندن نیروهای داعش از فلوجه و شادمانی نیروهای شیعه پس از آزادی فلوجه.
با این حال دادستانی مشهد اعلام کرده که در استعلام از سپاه پاسداران دریافته که هرگز کسی با این مشخصات از سوی سپاه به عراق یا سوریه اعزام نشده است.
ویدئوهایی از او در سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شده که او را «معاون گردان‌های امام علی» شاخه نظامی حشد الشعبی معرفی می‌کند.
او در ویدئوهای منتشر شده بر روی سایت باشگاه خبرنگاران با لباس نظامی وضعیت منطقه جنگی که احتمالا در عراق است را تعریف می‌کند و در ویدئوی دیگری عنوان «مدافع حرم» را توضیح می‌دهد.
معاون دادستان مشهد گفته است: «این افراد با پوشیدن لباس‌هایی شبیه مدافعان حرم و خاطره‌گویی‌هایی دروغین از صحنه‌های جنگ در کشورهای همسایه سعی دارند، اعتماد جوانان را به خود جلب کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر