۱۳۹۵ مرداد ۲۱, پنجشنبه

برای جامعه زنان نگرانم


متن نوشته تهمینه میلانی و پاسخ مهندس حسین نگراوی به وی
داشتم به عکس هیلاری کلینتون نگاه میکردم .اولین زن کاندیدای نهایی ریاست جمهوری تاریخ آمریکا.صورتش از غرور و اعتمادبه نفس میدرخشید. گردن افراشته درمکانی ایستاده بودکه تابه حال هیچ زنی نایستاده.
به صورتش که نگاه میکردم کنارچشم هایش پراز چین و چروک بود و پیری پوست صورتش را از طراوت جوانی انداخته بود.
اما لبخند پیروزمندانه اش صورتش را روشن کرده بود.
من در مورد سیاست ها و نگرش های جهان بینانه او بحثی ندارم.اینکه بعداز رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا چه چیز برای کشورش و دنیا تدارک دیده است.
مهم این بود که او در آن مقام ایستاده، انسانی در نهایت قدرت ازهمجنسان ما.
وماهنوز درگیر بوتاکس و عمل های زیبایی و پروتز و آرایش های بی قاعده هستیم.
این قدرت و عظمت را برای زنان کشورم آرزو کردم که با تمام مشقات و تضییع حقی که در قبالشان روا می دارند باز دلخوش النگو و گوشواره هایی هستند و صدای اعتراضشان را برق این فلزات زرد خاموش می کند.
من نگران زنان کشورم هستم وقتی هنوز در جامعه مجازی میچرخند و جوک ارسال می کنند ولی متن های بلند و تکان دهنده را نمی خوانند چرا که از حوصلشان خارج است و اصولا علاقه ایی برای دانستن ندارند.
جامعه مجازی برای زنان در مملکت ما همان اجتماع های زنانه دم دربهای منزل است ولی باکلاس تر ومدرن تر با گوشی های لمسی و لمیده و آسوده بر مبل.
برای زنان جامعه خویش نگرانم که از اخبار جهان
بی خبرند و مطالعه رامشقت بار و کسل کننده
می دانند.
برای زنان جامعه ام نگرانم …..”تهمینه میلانی”
***
پاسخ مهندس حسین نگراوی از خوزستان به متن ارسالی خانم تهمینه میلانی
داشتم متن شما را با دقت می خواندم که تپش قلبم بالا گرفت! چرا که با خود گفتم که زنی که چنین متنی را نوشته و دغدغه غفلت زنان را دارد چگونه خود غافل است و نمیداند که این انحصار طلبی و تنگ اندیشی ما مردان است که سبب شده است زنان در اولویت بندی ارزشها ترتیب معکوسی را برگزینند!
چند درصد مردان به آگاهی زنان اهمیت میدهند؟ چه درصدی از مردان بجای ظواهر زن ؛ جواهر زن را نشان میگیرند؟ این ما مردها هستیم که چنان در انتخابهایمان ارزش گذاری نمودیم که زن بجای جوهر ؛ مظهر خویش را آراست تا از فلاکت تنها ماندن و بی همتا و بی پناه شدن رهایی یابد! و افسوس چه ظالمانه تاریخی برای ترش شدنش اعلام کردیم بدون آنکه دوران شیرینش انسان گونه رفتار نموده باشیم.
ای کاش خانم میلانی میدانست که خانم هیلاری کلینتون در جامعه ایی زندگی میکند که قانون بزرگترین پناه اوست و روشنفکران واقعی ارزشهای او را منعطف به باطن زن نموده اند نه ظاهرش!
ای کاش خانم میلانی میدانست که در آنجا مردان چنان آموزش دیده اند که زن را به پوست و رنگ و قد و..ارزش گذاری نمیکنند! ..آنجا پاسخ ” نه ” به مرد جزایش اسید پاشی نیست!
آنجا وقتی زن شریکش را برمیگزیند متهم به فاحشه بودن نمیشود!
اینجا زن باید بماند و انتظار بکشد تا جایی که به خودش شک کند و بجای مطالعه کتاب ؛ روزانه و هر دم به آینه روی بیاورد! و با رنگ نمودن خویش عار و ننگ بودن تنهایی را از خود دور کند!
اما خانم میلانی..من برعکس شما بیشتر برای جامعه مردانم نگرانم که زنانش را چنان پرورانده است که مردانش از دامن همان زنانی به معراج میرسد که سر از حقوق نجومی در می آورد! گویی در معراج ستاره و نجوم هدیه میدهند! و چنان میشود که ۹۹/۴ درصد اختلاس گران را مردانش تشکیل میدهند!😱
خانم میلانی دیگر در اینجا هیچ مردی از دامن زن به معراج نمیرسد !چرا که دامنها چنان کوتاه شده اند که حکم…پیدا کرده اند!
راستی ما با دامن این زنان چه کردیم که مردان مخلص ؛ مختلس شدند و زنان از جایگاه واقعیش منفلس!!؟
حسین نگراوی (خوزستان)


رئیس سازمان زندانها ، زنان بلاتکلیف زیاد داریم

رییس سازمان زندانها بر لزوم اهتمام جدی به امور زندانیان زن تاکید کرد. اصغر جهانگیر در بازدید از ندامتگاه شهرری بر لزوم اهتمام جدی به امور زندانیان زن تاکید کرد.
به گزارش مهر، وی گفت: در بازدید از بندهای مختلف ندامتگاه شهرری از بند مادران به همراه فرزندانشان نیز بازدید کردیم و در جریان مشکلات آنان نیز قرار گرفتیم و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کردیم.
جهانگیر افزود: مددجویان از عملکرد همکاران ما در این ندامتگاه ابراز رضایت و خرسندی کردند در این مجموعه امکانات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو فراهم شده است.
رئیس سازمان زندانها در ادامه بیان کرد: بیشترین مشکلات زندانیان در این بندها مربوط به بحث های قضایی بود که تقاضای رسیدگی به مشکلاتشان را داشتند.
وی گفت: متاسفانه تعدادی زندانیان بلاتکلیف در این زندان داریم که هنوز رای آنان صادر نشده است و به نوعی منتظر صدور آراءشان هستند که تعداد آنان قابل توجه است، بنابراین می بایست همکاران ما چه در بخش دادسرا و چه در بخش دادگاه تلاش بیشتری داشته باشند تا به سرعت به پرونده های آنان رسیدگی شود.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه ادامه داد: از آنجایی که خانم ها شرایط حساس تر و آسیب پذیری بیشتری دارند حضورشان در زندان می تواند منجر به آسیب های دیگری شود،‌ بعضا متاهل و دارای فرزند هستند که فرزندان آنان در بیرون از زندان به دلیل نبود سرپرست خانواده دچار مشکلات بیشتری می‎شوند.
رئیس سازمان زندانها عنوان کرد: باید نسبت به زندانیان بلاتکلیف زن سرعت عمل بیشتری در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم که با پیگیری به موقع پرونده‎های آنان مورد بررسی قرار داده و بتوانیم در حل مشکلات آنها کمک کنیم.
وی ادامه داد: اگر چه همکاران ما در این رابطه تلاشهای بسیاری کرده اند و باید بگویم آشپزخانه کودکان نیز مجزا است و حتی غذای خاص برای کودکان زندانیان نیز تهیه می شود و از این بابت زندانیان هیچ گونه گله ای نداشته اند و محیط مفرحی برای فرزندان آنان فراهم شده است اما چون محیط زندان بسته است باید تلاش کنیم که اگر امکان بازگشت آنان به جامعه وجود دارد شرایط بازگشت آنان را فراهم کنیم.
مشاور رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: ۸۰۰ نفر زندانی زن در این زندان تحمل کیفر می کنند که ۳۰۰ نفر از آنان متهم هستند و به دلیل جرائم مختلف در این زندان به سر می برند.
رئیس سازمان زندانها بیان کرد: بیشتر این زندانیان به اتهام جرائم مواد مخدر تحمل کیفر می کنند و جرم دوم آنان نیز سرقت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر