۱۳۹۵ مرداد ۲۷, چهارشنبه

عذر خواهی برای چه آقای تاج زاده ؟ م . ف.. سخن

gooya0114.JPG

پرسش هایی از آقای تاج زاده که جسارت پاسخ به آنها را ندارد !

نخستين سوالى كه براى من به عنوان يك ايرانى مطرح مى شود اين است كه آقاى تاج زاده، براى چه از خانواده هاى اعدام شدگان به سهم خود پوزش مى طلبد؟ مگر آقاى تاج زاده و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه ايشان يكى از رهبران آن بود كارى كرده اند كه ايشان نياز به عذرخواهى مى بينند؟

آقاى تاج زاده بعد از انتشار نوار اعتراض آيت الله منتظرى به كشتارهاى سال ٦٧ در يادداشتى نوشته اند:
«...به سهم خود از خانواده‌های اعدام شدگان آن فاجعه از جمله بازماندگان قربانیانی که عضو مجاهدین خلق نبودند، پوزش می‌طلبم...».
ايشان در اين يادداشت، به مقصران ديگر اين كشتار از جمله سازمان مجاهدين خلق ايران اشاره كرده اند و نوشته اند:

«...من اندیشه، راهبرد و روش های تشکیلاتی فرقه رجوی را چنان فاشیستی و غیرانسانی می بینم که فقط با داعش قابل مقایسه است. با وجود این وقتی اعضای همین سازمان مخوف بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند، حقوقی دارند که با هیچ توجیهی نمی توان و نباید آن ها را نادیده گرفت یا نقض کرد...
 من همچنین نقش و سهم سازمان مجاهدین خلق را در سوق دادن جمهوری اسلامی به کاربرد خشونت استراتژیک می دانم. رجوی با توهم کسب انحصاری و خشونت بار قدرت، تروریسم گسترده و بی سابقه ای بر میهن و مردم تحمیل کرد و با قتل هزاران انسان بی گناه، از دولتمردان آزادیخواه وقانون گرا مانند دکتر بهشتی و باهنر تا شهروندان عادی در حد کاسبان محل، آن هم تنها به دلیل اعتقاد به جمهوری اسلامی و رهبری فقید آن، سیاست ورزی قانونی را تا حدود زیادی به محاق برد...».
سخنان تاج زاده در باره ى مجاهدين خلق ايران به همين شكل ادامه پيدا مى كند ولى چون من قصد ندارم از اين زاويه به عذرخواهى تاج زاده نگاه كنم، و به اشكالات گفتار رندانه ى او بپردازم، متن كامل يادداشت اش را در اين جا نمى آورم.
نخستين سوالى كه براى من به عنوان يك ايرانى مطرح مى شود اين است كه آقاى تاج زاده، براى چه از خانواده هاى اعدام شدگان به سهم خود پوزش مى طلبد؟ مگر آقاى تاج زاده و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه ايشان يكى از رهبران آن بود كارى كرده اند كه ايشان نياز به عذرخواهى مى بينند؟
من به عنوان يك ايرانى، به سهم خود سپاسگزار خواهم شد اگر آقاى تاج زاده به اين سوالات پاسخ دهند و ما را كه در بى خبرى به سر مى بريم با خبر كنند:

آيا حقيقت دارد كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى و ياران آقاى تاج زاده، بعد از پيروزى انقلاب، مهم ترين هدف شان را سركوب مجاهدين خلق ايران قرار دادند؟

آيا حقيقت دارد كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى براى به هم زدن ميتينگ هاى قانونى سازمان مجاهدين خلق، و براى به هم ريختن بساط كتاب و روزنامه و زدن و لت و پار كردن هواداران فعال مجاهدين خلق كه اغلب جوان و كم سن و سال بودند برنامه ريزى مى كرد؟

آيا حقيقت دارد كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى، در مقابل نشريه ى «مجاهد» سازمان مجاهدين خلق ايران، نشريه ى «منافق» را با همان شكل و شمايل و لوگو علم كرد؟

آيا حقيقت دارد كه بعد از دستگيرى هاى گسترده ى سال ٦٠، اعضاى سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى در زندان ها نقش مهمى در شكنجه دادن و اعتراف گيرى و تواب سازى داشتند؟

آيا حقيقت دارد كه بعد از آغاز مبارزه ى مسلحانه ى سازمان مجاهدين خلق ايران، اعضاى سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى به خاطر در دام افتادنِ مجاهدين خلق و وادار شدن شان به مقاومت مسلحانه و مقابله به مثل، با شادمانى به يكديگر تبريك گفتند و از ميان رفتنِ سريعِ سازمان مجاهدين خلق ايران را نويد دادند؟

آيا حقيقت دارد كه به همان نسبت كه «سازمان مجاهدين خلق ايران» پنهان كارى مى كرد و -به گفته ى آقاى تاج زاده- مخوف بود، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى هم به همان اندازه پنهان كار و مخوف بود؟

آيا حقيقت دارد كه اعضاى سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى، در آن سال ها، آمادگى كامل داشتند تا اعضا و هواداران اكثرا جوان و كم سن و سال مجاهدين خلق را شخصا به گلوله ببندند؟

شايد اگر آقاي تاج زاده به اين سوالات پاسخ دهند، مشخص شود كه علت عذرخواهى ايشان چيست. و اگر پاسخ به تمام اين سوالات منفى باشد، آقاي تاج زاده لطفا جهت روشن شدن اذهان دقيقا بفرمايند كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در طول سه سال نخست بعد از انقلاب چه مى كرد، در داخل سيستم حكومتى چه نقشى ايفا مى كرد، نظرش و عمل اش نسبت به مجاهدين خلق ايران چه بود، و آيا اصولا اين سازمان، در سوق دادن مجاهدين خلق به انجام مبارزه ى مسلحانه نقشى داشت يا خير.
تصور مى كنم بيان اين حقايق، بيش از عذرخواهى آقاى تاج زاده به آرامش خانواده ى اعدام شدگان آن سال ها كمك كند.
گویا نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر