۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

احکام ظالمانه و قرون وسطایی برای چهار فعال مدنی




احکام ظالمانه چهار فعال فعال سیاسی و مدنی به وکلای آنان ابلاغ شد.

به گزارش «سحام»، بر اساس حکمی که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست «پور عرب» برای آرش صادقی، گلرخ ابراهیمی ایریایی، نوید کامران و بهنام موسیوند صادر کرده، این چهار نفر در مجموع به ۲۹ سال حبس محکوم شده‌اند.


این حکم امروز به امیر رئیسیان یکی از وکلای این پرونده ابلاغ شده است.

تایید این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر در حالی رخ داده که در دادگاه بدوی به ریاست ابوالقاسم صلواتی «آرش صادقی» به تحمل ۱۵ سال حبس و همسر وی «گلرخ ابراهیمی ایریایی» نیز به صورت غیابی به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد. خانم ابراهیمی به دلیل وخامت اوضاع جسمانی و بستری بودن در بیمارستان نتوانسته بود در جلسه دادگاه بدوی حضور یابد.

بر اساس این حکم، «بهنام موسیوند» به یک‌سال حبس (به اضافه دو سال تعلیقی) و «نوید کامران» به یک‌سال زندان محکوم و حکم صادره به وکیل آنان ابلاغ شده است.

آرش صادقی دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی است که پس از تحمل هفت ماه حبس در انفرادی‌های بند دو الف سپاه و سپس بند ۸ زندان اوین در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳ با تودیع قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

بر اساس اطلاع خبرنگار «سحام» «پورعرب» رییس شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر برخلاف قانون، ماده ۱۳۴قانون جدید مجازات اسلامی را برای این ۴ فعال مدنی اجرا نکرده و این حکم را مورد تایید قرار داده است.

ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی مقرر می‌دارد که در صورت تعدد جرائم مادی از انواع مختلف در مورد همه آن‌ها، حداکثر مجازات صادر می‌شود ولی تنها مجازات اشد اجرا می‌شود و البته بقیه مجازات‌ها اجرا نمی‌شود.

مشخص نیست که این عمل غیرقانونی رییس شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر در کدام مرجع قانونی و به چه شکل باید مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد.

                                          ننگ بر آن ایرانی که خود را مسلمان بنامد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر