۱۳۹۴ اسفند ۵, چهارشنبه

ائتلاف اصولگرایان با « شعبان بی مخ ها » در همایش عطر یاس

Hamaiesh-Osoolgaraian-sahamnews

همایش بزرگداشت شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان عطر یاس با حضور   حدادعادل پدر عروس رهبر جمهوری اسلامی، مهرداد بذرپاش مدیرعامل سابق سایپا و مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، دوشنبه ۳ اسفند ۹۴ در سالن همایش‌های حسینیه شهدا و توسط «جمعیت آبادگران ایران اسلامی» برگزار شد.


به گزارش «سحام»، از نکات جالب در این همایش، حضور چند نفر با لباس‌ها و کلا‌ه‌های مخصوص افراد موسوم به «جاهل» یا یاران «شعبان بی‌مخ» در پیش از انقلاب اسلامی بوده است. به طوری‌که حضور این افراد نشان از ائتلاف آنان با افراد موسوم به اصول‌گرایان دارد.
این حضور در حالی اتفاق افتاده که انقلاب اسلامی برای برپایی ارزش‌هایی ایجاد و شکل گرفت. یکی از ارزش‌های منسوخ شده در پی وقوع انقلاب سال ۵۷، محو «جاهلان» و «کلاه مخملی‌ها» از سطح انظار جامعه بوده است.

استفاده اصولگرایان از برخی نمادهای اجتماعی در حکومت پهلوی و ارزش‌های اسلامی به طور همزمان، موجب حیرت و تعجب فعالان سیاسی و مردم شده است. 

۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۴ بود که «منصور ارضی» از چهره‌های مداحی پرحاشیه سیاسی به همراه حسین الله کرم از نیروهای چماقدار خیابانی حزب‌الله با حضور در دفتر «محمدعلی موحدی کرمانی» دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و نماینده سابق ولی فقیه در سپاه با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارضی در این دیدار اظهار داشت: «تقارن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)، بیان‌گر این خواهد بود که با استفاده از این ظرفیت مذهبی و توان، انشاالله خدعه‌ها و فتنه‌های شوم دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.»
با توجه به استفاده اصولگرایان از نمادهای جاهلی رژیم گذشته و همزمان استفاده آنان از مجالس مذهبی برای مطامع سیاسی، باید گفت این گروه از افراد که به ظاهر معتقد به نمادهای دینی هستند، حاضرند برای حضور در قدرت دست به هر عملی بزنند، طرفه ان‌که این گروه خود را از طرفداران و مدافعان سینه چاک رهبر ایران می‌دانند و رهبری نیز از این گروه همواره تا سر حد توان حمایت کرده است. 

روز گذشته علی مطهری در نشست دانشگاه تهران در همایش «مطالبات دانشجویان از مجلس آینده» در پاسخ به دانشجویی در خصوص این‌که برخی می‌گویند رسانه‌های خارجی از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند، گفت: این حرف‌ها درست نیست و شارلاتان بازی است. اگر انگلیس بخواهد در جایی نفوذ کند در نهادهایی خواهد بود که روزی پنج بار می‌گویند «مقام معظم رهبری»، نه منتقدین حکومت که دائما انتقاد‌های‌شان را از نظام مطرح می‌کنند. ما باید از نفوذ در نهادهایی که طرفدار نظام هستند بترسیم.

شاید حضور «کلاه مخملی‌ها» و افرادی با نمادهای «جاهل‌»های قدیم، مصداقی از سخنان رهبر ایران در «رویش‌های نو به نو» پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ باشند.

رهبر ایران در ۳۱ اردیبهشت ۹۳، «رویش‌های نو به نو» در جمهوری اسلامی را یکی از مسایل مهم و اساسی برشمرد و با اشاره به نگرانی برخی در سال‌های قبل، در خصوص ریزش‌ها گفت: همان‌گونه که آن زمان گفته شد، اکنون «رویش‌ها»ی انقلاب اسلامی بر «ریزش‌»ها غلبه کرده و نسل جوان و انقلابی در سراسر کشور، نوید بخش آینده‌ای روشن و همراه با پیشرفت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر