۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

با اشاره رهبری ، ریاض با خاک یکسان می شود



                         منصور حقیقت پور  

عضو کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عربستان گفت: بهتر است وزیر خارجه عربستان از این اراجیف نگوید چرا که در صورت اشاره گوش چشمی از سوی رهبر معظم انقلاب، به جز مکه و مدینه مابقی شهرهای عربستان از جمله ریاض و جده را با خاک یکسان خواهیم کرد. 
خبرگزاری میزان: منصور حقیقت پور با اشاره به اظهارات عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک با اشتاین مایر گفت: وظیفه دستگاه دیپلماسی ما پاسخ محکم به اراجیف این فرد است.

شکست تلاش های آلمان

وزیر خارجه آلمان از تلاش‌های دیپلماتیک خود در ایران و عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ در سوریه، ترازنامه نومیدکننده‌ای ارائه داد. به گفته او شکاف میان رباض و رژیم تهران در شرایط کنونی پرشدنی نیست. 

اشتاین‌مایر در تلاش است رژیم ایران و عربستان را به پای میز مذاکره بیاورد تا امکان صلح در سوریه فراهم گردد. او در روزهای اخیر در تهران بود و اکنون در ریاض بسر می‌برد.

در حالی که جمهوری اسلامی ادر جنگ داخلی سوریه از رژیم بشار اسد دفاع می‌کند، عربستان سعودی از شورشیانی در سوریه پشتیبانی می‌کند که خواهان سرنگونی اسد هستند. 

به گزارش دویچه وله، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، که پس از دیدار از تهران به عربستان سعودی رفته است، روز دوشنبه پس از دیداری با پادشاه این کشور در ریاض گفت: در عربستان سعودی بی‌اعتمادی بزرگی نسبت به رژیم ایران وجود دارد و در شرایط کنونی بسیار دشوار است که بتوان بر شکاف عمیق میان ریاض و تهران غلبه کرد.

مناسبات میان رژیم ایران و عربستان از مدت‌ها پیش تنش‌آلود و تحت تاثیر اختلافات سیاسی و مذهبی است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر