۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

واکنش جمهوری اسلامی به گزارش سالانه در باره نقض حقوق بشر در ایران



                         احمد شهید


احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، نهمین گزارش سالانه این سازمان و پنجمین گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را به مجمع عمومی ملل متحد ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در این گزارش از جمله به شمار فزاینده اعدام‌ها در ایران، ادامه محدودیت‌ها برای آزادی بیان، و فشار بر اقلیت‌های مذهبی و قومی و تبعیض علیه زنان اشاره شده‌ است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش خود نسبت به افزایش 25 درصدی احکام اعدام در ایران هشدار داده و گفته است: تعداد اعدام‌ها در ایران اکنون بیش از هر کشور دیگری در جهان است.

احمد شهید در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک با انتقاد شدید از دستگاه قضايی جمهوری اسلامی گفت: من هم‌چنان گزارشهای زیادی درباره حبس‌های انفرادی و شکنجه برای گرفتن اعتراف اجباری دریافت می ‌کنم.

یک مقام قوه قضائیه جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار گزارش جدید احمد شهید گفته: اکنون وقت آن رسیده است که مهر پایانی بر این ادعاها علیه جمهوری اسلامی زده شود.

این مقام قضايی رژیم ایران در حالی این درخواست وقیحانه را بیان کرده که مادر یک زندانی عقیدتی اهل سنت که فرزندش به اعدام محکوم شده است، در نامه ای تکاندهنده نوشته: ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺿﺠﻪ ﻣﯽ ﺯﻧﻢ ﮐﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻣﺮﮔﻢ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﯼﺍﻡ ﮐﻨﺪ، چون ما ﺳﻨﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﺻﺪﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ. 

مادر شهرام احمدی که فرزند دیگرش بهرام نیز به اتهام محاربه اعدام شده است، نوشته: ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﺭ ﻓﻠﺞ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﺮ ﻣﯽﺁﯾﺪ؟ ﺑﺮﺍﺩﺭ احمد، ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻣﮕﺮ ﯾﮏ ﻣﺎﺩﺭ ﭼﻪ ﻗﺪﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﮑﺸﺪ؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر