۱۳۹۸ تیر ۲۶, چهارشنبه


سخنی با جناب حسن اعتمادی

عبدالحمید وحیدی

همانطورکه بخوبی می دانید ، با وجودیکه سایت دگرباوران را مدیریت می کنم اما بندرت مطلبی از خود در آن درج می نمایم ، دلیل آن در اینست که ارزش مطالب دیگران را مفیدتر تشخیص داده و می دهم. 

اگرامروز دست بقلم برده ام به این دلیل است که لازم دیدم نکاتی را در ارتباط  با کمیته حمایت  یاد آور شوم :
بنده همواره برای مبارزه  بی وقفه شما طی این چهار دهه ارج  گذاشته و می گذارم . بی تردید شخص شما در جمع آوری بیش از پانصد امضاء که اقدامی بسیار مناسب بود  نقش به سزایی داشتید. انتشار این امضاء ها در واقع به رسمیت شناختن یک جنبش فراجناحی که تبلور خواست همه افراد و گروه های سیاسی خارج از کشور بوده وهست که البته چیز تازه ای نداشت جز عدم وابستگی به گروه و گرایش خاصی ، به همین دلیل مورد اقبال همگان قرار گرفت. برخلاف بیانیه های گذشته در باره آن کمتر شاهد اما و اگر هستیم. امضاء کنندگانی که اکثریت آنها را می شناسیم کسانی نیستند که از روی هوس دست به چنین کاری زده و در آینده از کرده خود پشیمان  شوند.
حال با توجه به چنین مواردی شما به اتفاق آقایان مسعود نقره کار و بهروز ستوده که برای هر دو آنها از هر نظر احترام ویژه قائلتم ، زیرا همواره و صادقانه در سنگر مبارزه علیه این نظام اهریمنی  استوار ایستاده اند ،  تصمیم گرفته اید یک کمیته حمایت از این حرکت تشکیل دهید.  
من اهمیت این کمیته حمایتی را درک نمی کنم  ، قرار است این کمیته دست به چه کاری بزند؟ جلسات در برخی از کشورها ترتیب بدهد؟ در آن جلسات مدعوین چه می خواهند بگویند که تا کنون نگفته اند؟ جز اینکه وقت خود و دیگران را با پرسشهای بی ارزش و دریافت پاسخهای بی ارزشتر  تلف نمایند. 



گفتگو با یکی از ۱۴ نفر امضاء کننده بیانیه
امروز شما در برنامه رمز پیروزی وآقای سعید بهبهانی در میهن تی وی توانسته اید افراد بسیار شناخته شده و معتبر را دعوت و دیدگاه آنها را در مورد اقدام این چهار ده نفر را جویا و به قضاوت عموم بگذارید. آیا آنها آزادانه و شجاعانه نظر مثبت خود را اعلام نکرده و نمی کنند ؟ آیا در میان این جماعتی که تاکنون دعوت کرده اید  می توان کسی را یافت که برای خوشایند گویی دیگران مطلبی را بر زبان بیاورد؟   بنابراین  همین نوع اقدام از طرف شما بهترین روش در گسترش و تقویت این جنبش مردمی است.

در حالیکه اگر بتوانیم در راستای حمایت ازاین جنبش به تشکیل یک کمیته صرفآ حقوقی جهت بررسی جوانب دوران گذارو قانون اساسی آینده دست بزنیم  ، که البته کمیته ای که در آن هیچ فردی حق ورود با بیرق سیاسی را نداشته باشد، زیرا مردم دیگر به هیج گروه سیاسی و عقیدتی اعتمادی ندارند. اگر چنین کاری صورت بگیرد  می توان گفت که این بیانیه یک  دست آورد حقوقی نه سیاسی را به  ارمغان آورده است و قادر خواهد بود بسیاری از معادلات را دگرگون نماید. در غیر این صورت آش همانا ! کاسه همان!
 اینهم نمونه ای از آن آش و آن کاسه !



نمونه ای از برخورد غیر سیاسی وغیر جناحی



دوستدار همیشگی شما
وحیدی

۱ نظر:

  1. پیشنهاد جالبی است جناب وحیدی،مایل به شنیدن جواب آقای اعتمادی .

    پاسخحذف