۱۳۹۸ تیر ۱۶, یکشنبه

جمعی از معلمان و فعالان صنفی در نامه سرگشاده به رئیسی 
بیش از ۱۳۰ تن از معلمان و فعالان صنفی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار اعاده دادرسی در مورد
احکام صادره علیه معلمان و فعالان صنفی شدند. براساس گزارش کانال تلگرامی معلمان عدالتخواه، در این نامه آمده است:‌
«ما امضاکنندگان این نامه همچون قاطبه معلمان معتقدیم احکام قضایی علیه فعالان صنفی معلمان تاکنون در یک روند دادرسی ناعادلانه صادر شده و این احکام را ظالمانه و غیر قانونی می‌دانیم به‌طوری که آزادی معلمان زندانی یک مطالبه غیرقابل معامله برای جنبش معلمان ایران است».

امضاکنندگان همچنین از «امنیتی» اعلام‌شدن اتهام فعالان صنفی انتقاد کرده و خطاب به رئیس قوه قضائیه تاکید کرده‌اند که دادگاه فعالان صنفی باید علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود:
«عزیزان ما در حالی بخاطر فعالیت صنفی و آموزشی قانونی و مسالمت آمیز و دفاع از حق تحصیل رایگان و عادلانه کودکان در زندان هستند که برخی دزدان و اختلاس‌گران که امنیت جامعه را بر هم زده‌اند آزاد و بر مسند قدرت اند، اما ضابطان قضایی اتهام فعالان صنفی معلمان را بصورت غیرقانونی امنیتی اعلام می‌کنند تا مانع از برگزاری دادگاه علنی و دادرسی عادلانه شوند».
ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ۲۵ خرداد در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی را منتشر کرده‌ بود که در آن از «مردم و نخبگان» خواسته شده بود تا در «روند تحولات دستگاه قضائی مشارکت کنند» و تا زمانی که «سامانه اختصاصی دستگاه قضائی برای ارتباط دوسویه با مردم و نخبگان» در دسترس قرار گیرد، از صفحات متعلق به او در شبکه‌های اجتماعی، نظرات خود را با او درمیان بگذارند.
معلمان و فعالان صنفی نوشته‌اند: «از آنجا که نامه نگاری با شما در روند اداری مشمول مرور زمان می شود لذا این نامه را بطور سرگشاده منتشر می نمایم تا عیار راستی و صداقت شما بر همگان آشکار شود».
معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ سه مرتبه در مدارس تحصن کردند. مقامات جمهوری اسلامی بدون توجه به مطالبات مطرح‌شده در جریان تحصن سه‌گانه معلمان در شهرهای مختلف، بیش از صد معلم را بازداشت، یا به نهادهای امنیتی و حراست آموزش و پرورش احضار کرده‌اند.
شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان ایران نیز پیشتر با اعلام خبر احضار و بارجویی شماری از معلمان در شهرهای مختلف، خواستار پایان دادن به سرکوب و پرونده‌سازی برای معلمان و فعالان صنفی شده بود.در حال حاضر محمد حبیبی، اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران در زندان هستند.
علاوه بر آنها، روح‌الله مردانی، معلم حق‌تدریسی در تهران هم دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند.
پس از اعتصاب سه گانه معلمان در سال تحصیلی گذشته، کانون صنفی معلمان از احضار، بازجویی و تهدید صدها معلم در نقاط مختلف ایران خبر داد.
از: رادیو زمانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر