۱۳۹۶ شهریور ۷, سه‌شنبه

فاجعه در راه است! 



کانون مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای ضمن مخالفت با حکم اعدام محمد علی طاهری و درخواست آزادی بی قید و شرط این زندانی عقیدتی، از رسانه‌ها و افکار عمومی می‌خواهد که پژواک صدای
زندانیانی باشند که مدتهاست دست از جان شسته و در آرزوی اجرای عدالت به پیشواز مرگ رفته‌اند.
متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
هم وطنان عزیز
تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی برای دست یابی به خواسته‌های بر حق خود که مورد تایید قوانین جمهوری اسلامی نیز هست مدتی است دست به اعتصاب غذا زده‌اند که حال برخی آنان نیز وخیم گزارش شده است. مسئولین حکومتی هم چنان درگیر اختلافات سیاسی خود بوده و کمترین توجهی به خواسته‌های آنان ندارند. در این بین برای سلب توجه رسانه‌ها و افکار عمومی از مرگ تدریجی تعدادی از بهترین فرزندان این مرز و بوم، در اقدامی نفرت انگیز، حکم اعدام بیگناهی دیگر ـ محمد علی طاهری - به جرم داشتن عقیده‌ای متفاوت صادر شده است. نقض حقوق بشر در ایران بسیار گسترده است و طیف‌های زیادی را در بر می‌گیرد. به علت حجم بالای اتفاقات ناگوار، رسانه‌ها امکان توجه برابر به موضوعات در حال جریان را از دست می‌دهند و این امری است خطرناک چرا که جلب افکار عمومی همیشه نقش مهمی در روند اجرایی کردن امور دارد. در سال ۱۳۸۹ صدور نابهنگام حکم سنگسار برای زنی بی پناه به نام سکینه، موجب جلب نظر مطبوعات ملی و بین المللی و در نتیجه فراموش کردن اعتصاب غذای زندانیانی شد که به خاطر انتخابات مناقشه برانگیز سال ۱۳۸۸ دستگیر و در بدترین شرایط بسر می‌بردند. خوشبختانه سکینه سنگسار نشد.
هم اکنون قوه قضائیه با ابلاغ حکم اعدام برای زندانی عقیدتی ـ محمد علی طاهری ـ بار دیگر سعی دارد که افکار عمومی را متوجه و متمرکز بر یک امر کند و نام زندانیان سیاسی رجائی شهر و افرادی چون دکتر خزعلی و رضا شهابی و سعید ماسوری و دیگران را که در اثر لب فرو بستن بر غذا در آستانه مرگ قرار گرفته‌اند را در رسانه‌ها و افکار عمومی کم رنگ سازد. رسانه‌ها و افکار عمومی باید هوشیار بوده و با جدیت تمام خواستار لغو اعدام محمد علی طاهری شده و در عین حال از حاکمیت بخواهند که به خواسته اعتصاب کنندگان نیز جامه عمل بپوشاند.


کانون مدافعان حقوق بشر با اعلام مخالفت با حکم صادره برای محمد علی طاهری خواهان آزادی بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی است و همه رسانه‌ها و مردم آگاه ایران را به یاری می‌طلبد که پژواک صدای زندانیانی باشند که مدتها است دست از جان شسته و در آرزوی اجرای عدالت به پیشواز مرگ رفته‌اند.
شیرین عبادی
رئیس کانون مدافعان حقوق بشر


۵ شهریور ماه ۱۳۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر