۱۳۹۶ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

زمان کنار گذاری « ارزش های پوچ » فرا رسیده است 


دویچه وله -
ملانی ترامپ، همسر رئیس جمهوری آمریکا، در سفر به عربستان سعودی بدون حجاب از هواپیما پیاده شد. این در حالی است که وقتی میشل اوباما بدون حجاب به عربستان رفت، مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفت.
ملانی ترامپ، همسر رئیس جمهوری آمریکا زمانی که وارد عربستان سعودی شد، روسری به سر نداشت. او کت و شلوار مشکی پوشیده و کمربندی طلایی بسته بود. موهای بلند او اما بیرون بود و خشم خیلی‌ها را برانگیخت.
ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی به استقبال آن‌ها به فرودگاه رفت و به عنوان پادشاه یک کشور اسلامی محافظه‌کار با ملانی ترامپ دست داد. کاری که برای بسیاری از مسلمانان این کشور رفتاری غیر قابل قبول است.
headscarf8.jpg
انتقاد شدید به میشل اوباما
ولی نکته جالب ماجرا واکنش شخصیت‌های مسلمان تندرو در عربستان سعودی نیست. خود دونالد ترامپ میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکا را به باد انتقاد گرفته بود که چرا بدون حجاب وارد کشوری مسلمان شده است. میشل اوباما نیز در سفر خود به عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ موهای خودش را با روسری نپوشانده بود.
ترامپ آن‌زمان در حساب توییتری خود نوشت: «خیلی‌ها می‌گویند این عالی بود که خانم اوباما حاضر نشد روسری سر کند. اما این کار توهین به آن‌ها بود. ما به اندازه کافی دشمن داریم.»
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز که اخیرا از عربستان سعودی دیدار کرده بود، از روسری استفاده نکرد. این در حالی است که زنان سیاستمدار زمانی که به ایران سفر می‌کنند، مجبور به رعایت حجاب می‌شوند. شاید این هم یکی از دلایلی باشد که رئیس دولت آلمان تا به حال علاقه‌ای به سفر به ایران از خود نشان نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر