۱۳۹۴ دی ۹, چهارشنبه

سخنرانی حسن خمینی برای مهمانان خارجی













 اگرقصی القلب باشیم
مردم به دورمان جمع نمی شوند! 


درتهران یک کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد. مهمانان خارجی این کنفرانس به آرامگاه آیت الله خمینی برده شدند و در آنجا سید حسن خمینی که اکنون او را "علامه" خطاب می کنند، برای بازدیدکنندگان سخنرانی کرد. او در بخشی از سخنرانی خود گفت:
هرکس در هر جایی تیغ بر دارد و جامعه را چند پاره کند وحدت را از بین برده است. این واقعیت شیعه و سنی نمی شناسد. باید بدانیم چند پارگی جامعه عمدتا مربوط به کج فهمی در مسائل گروهی است. وقتی عنان تفکر در اختیار یک جریان تندرو قرار گیرد، همین چند پارگی که امروز شاهد آن هستیم رخ می دهد و بنابراین راهی جز این نیست که عقلا سکاندار اندیشه شوند و گروهها و افکار تکفیری و الحادی را طرد کنند.در چنین فضایی شاهد هستیم که یک جریان را به محض اینکه کسی با او هم عقیده نیست یا در کوچک ترین نقطه اختلاف نظر دارد، طرد کرده و از دایره دینداری، اسلام و انقلاب بیرون می برد و نتیجه آن جامعه چند پاره اسلامی خواهد بود که امروز شاهد آن هستیم.
آیندگان از این دوره تاریخی به نیکی یاد نخواهند کرد، زیرا این برادرکشی که در سرزمین های اسلامی رخ می دهد اتفاق کوچکی نیست، خصوصا آنکه سلاح های کشتار جمعی افزایش یافته و اتفاقات فاجعه آمیزی رخ می دهد.
بحمدالله کشور ما از نعمت امنیت برخوردار است و باید به تأمین کنندگان آن خسته نباشید بگوییم و بر ضرورت توجه به شرایط سایر کشورها از جمله عراق، سوریه، بحرین، یمن، فلسطین و... تأکید کنیم. از روزی که دعواهای داخلی سرزمین های اسلامی شکل گرفته است مشکل رژیم صهیونیستی در اذهان کمرنگ شد و حتی در ذهن برخی، دیگر مشکل محسوب نمی شود؛ در حالی که روزی قرار بود همه با کمک هم این غده سرطانی را از بین ببریم، اما امروز همه به دعوا با یکدیگر مشغول شده ایم. عقلا نباید از تکفیری ها و تندروها بترسند، گرچه بیان حرف حق هزینه دارد.
اگر قصی القلب باشیم جامعه دور ما جمع نمی شود، لذا راه حل عطوفت و مهربانی است. پیامبر با شمسشیر جلو نرفت و از دلهای مردم وارد شد و ما راهی جز پیمودن مسیر ایشان نداریم.

پیک نت 9 دی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر