۱۳۹۸ خرداد ۱۱, شنبه

امیر سالار داودی، 
وکیل دادگستری به 30 حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – امیرسالار داودی، وکیل دادگستری به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. همسر این وکیل دادگستری با اعلام این خبر گفته است از این میزان مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس از بابت اتهام تشکیل گروه تلگرامی قابل اجرا است. آقای داودی از آبان‌ماه ۹۷ در زندان اوین در بازداشت به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، همسر امیرسالار داودی، از صدور حکم ۳۰ سال حبس علیه همسرش خبر داده است.

طناز کلاهچیان، همسر امیرسالار داودی ساعتی پیش در صفحه شخصی خود نوشت: “حکم امیرسالار داودی صادر شد. ایشان مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به ۳۰ سال حبس برای اتهامات متعدد محکوم شد و مطابق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی “محکومیت به ۱۵ سال حبس برای تشکیل گروه (کانال تلگرامی)” قابل اجرا هست. آقای داودی تصمیم گرفته به این حکم اعتراض نکند”.

از جزئیات دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و عناوین اتهامی مربوط به ۳۰ سال حبس تعزیری تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.
لازم به ذکر است در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، وحید مشگانی فراهانی وکیل مدافع این وکیل دادگستری گفته بود: پیش از این پرونده اول موکلم تحت عناوین اتهامی “توهین به مقامات” و “تبلیغ علیه نظام” در شعبه اول بازپرسی دادسرای اوین رسیدگی و با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده بود.
وی همچنین گفته بود: موکلم پرونده دیگری نیز تحت عناوین اتهامی “همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (voa)” و “تشکیل گروه برای براندازی نظام” در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین داشت که این پرونده نیز نهایتاً با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است.
جلسه‌ دوم دادگاه رسیدگی به پرونده‌ امیرسالار داودی، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار و ختم رسیدگی به پرونده اعلام شده بود.

او درباره‌ی اتهامات نسبت داده شده به داودی گفت: حدود ۸ تا ۹ اتهام به ایشان نسبت داده شده است. از جمله تشکیل گروه برای براندازی نظام، همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و رهبری و چند اتهام دیگر و ما منتظر رأی دادگاه هستیم.

لازم به اشاره است امیرسالار داودی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر