۱۳۹۸ خرداد ۱۵, چهارشنبه

بیانیه جمعی از وکلا در ارتباط با حکم  30 سال حبس امیر سالار داودی
وکیل دادگستری

جمعی از وکلای دادگستری ایران در محکومیت حکم صادر شده علیه امیرسالار داوودی، وکیل محبوس در زندان اوین که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی صلواتی، در چند اتهام در مجموع به ٣٠ سال زندان، ۱۱۱ ضربه شلاق، ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شده‌است، بیانیه‌ای منتشر کردند.
متن بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته را بخوانید:
“این حکم بی شرمانه، ناعادلانه و منطبق با اصول یک دادرسی منصفانه نبوده و سخره گرفتن کامل اصول وکالت دادگستری در ایران تلقی می‌شود.
مردم شریف ایران
با سلام
امیرسالار داوودی به عنوان یکی از بهترین وکلای شرافتمند دادگستری صرفا بابت امر دفاع در قامت یک وکیل دادگستری از زندانیان سیاسی، امنیتی و مظلومان و اندیشیدن به عنوان حقوقدان مستقل و نگارش و نقد سیستم فاسد، ظالم و ناکارآمد سیاسی و قضایی ایران در کانال تلگرامی”بدون روتوش” و مدیریت این کانال که محل جدل و بحث حقوقی همکاران وکلای دادگستری بوده است، در یک فرایند دادرسی غیر منصفانه و به دور از استانداردهای قضایی عادلانه به ٣٠ سال زندان و ١١١ ضربه شلاق که حسب ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی ١۵ سال از این حبس را در زندان باید سپری نماید، محکوم شده‌است، این در حالی است که حسب قوانین، معیارها و استانداردهای بین‌المللی در عرصه آزادی و احترام به حرفه وکالت و از دیگر سو وفق اصل ٣۵ قانون اساسی و مواد٣٠٢، ١٩٠ و ۴٨ قانون آیین دادرسی کیفری و تعهدات بین‌المللی، دولت ایران ملزم و مکلف به پذیرش آزادی اصل دفاع وکلای دادگستری و ارج نهادن به جایگاه شریف وکالت است. اکنون به نمایندگی از جامعه عظیم وکلای دادگستری ایرانی ضمن محکومیت شدید این رای ناعادلانه خواستار همبستگی وکلای دادگستری در دفاع از زندانیان سیاسی، امنیتی و عدالت و حقوق ملت ستمدیده ایران و آرمان‌های حقوق بشر و وکالت هستیم.
صدور چنین آرای ظالمانه‌ای نشان از فقدان استقلال قضایی و نبود معیارهای یک دادرسی عادلانه و منصفانه و بی‌طرفانه در ایران است و موجبات شرمساری بیش از پیش سران جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی می‌شود.
رای صادره علیه وکیل امیرسالار داوودی، سیاسی بوده و حاکی از عدم پایبندی رژیم جمهوری اسلامی به قوانین مصوب خود و تعهدات بین المللی و نبود آزادی و حق دفاع وکلای دادگستری است.
نحوه برخورد با این وکیل شرافتمند دادگستری، بازداشت او و عدم دسترسی به وکیل و خانواده و در سلول انفرادی نگهداشتن بیش از ۶ ماه و صدور حکم محکومیت بناحق او همه نشان از ترس رژیم از آزادی، عدالت، دانستن، همبستگی، قانون و دفاع وکلای دادگستری شرافتمند از متهمین سیاسی و امنیتی است.
ما هیچ امیدی به نقض این رای در دادگاه‌های فرمایشی نداریم و این رای را نقض آشکار تمامی معیارهای حقوق بشر و آرمانهای انسانی می‌دانیم.
با احترام
١- مهرانگیز کار
٢-حسین احمدی نیاز
٣-محمد مصطفایی
۴-مسعود اختری تهرانی
۵-مهدی هوشمند رحیمی
۶-علیرضا دقیقی
٧-دانیال استخر
٨-احسان حسین زاده
٩-کورش امینی
١٠-احسن حسن پور”

تایید محکومیت یک وکیل شجاع به ۱۰ سال زندان
این حکم ظالمانه انتقام گیری از وکلای شجاع است
فیلم زیر: لب‌های خونین سکوت آبستن صد فریاد است
عکس کنار : محمد نجفی با مادر زنده یاد ستار بهشتی
به گزارش ایرنا حکم ۱۰ سال زندان محمد نجفی، وکیل دادگستری در دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی تأیید شد.
دادگاه بدوی پیش از این این وکیل دادگساری را به اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، توهین به رهبری و همکاری با دول متخاصم از طریق انجام مصاحبه”، مجموعا به ۱۳ سال زندان محکوم کرده بود که ۱۰ سال آن قابل اجراست.
آقای نجفی در پی اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ بازداشت شد. او در مورد مرگ وحید حیدری، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های دی ماه ۹۶، در زندان اراک اطلاع‌رسانی کرده بود.
مسئولان قضایی جمهوری اسلامی دلیل مرگ این معترض را خودکشی اعلام کرده بودند.
لب‌های خونین سکوت آبستن صد فریاد است
فیلم زیر: سخنان محمد نجفی، وکیل شجاع دادگستری در مراسم تولد ۳۹سالگی ستار بهشتی که در منزل مادرش در رباط‌ کریم برگزار شد. وی در سخنان خود به موضوع اعدام‌ زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ و فایل صوتی آیت الله منتظری پرداخته و سوال میکند: آیا آقای امام خمینی، امام قانون بود یا امام بی‌قانونی؟
و در انتها این شعر را خواند :
ای که پاسخت به هر پرسش مشت آهنین بیداد است
به گوش باش و به هوش که لب‌های خونین سکوت آبستن صد فریاد است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر