۱۳۹۸ خرداد ۱۵, چهارشنبه

پسر استاندارسابق،
در ارتباط با فساد مالی به 28 سال حبس محکوم شد

امیرحسین آزاد (نفر اول از چپ) فرزند استاندار دولت محمود احمدی‌نژاد، به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی شده است

امیرحسین آزاد (نفر اول از چپ) فرزند استاندار دولت محمود احمدی‌نژاد، به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی شده است سخنگوی قوه قضائیه ایران خبر داد که امیرحسین آزاد، فرزند علی‌محمد آزاد، استاندار سابق، و متهم ردیف اول پرونده موسسات مالی «البرز» و «ولی‌عصر» به ۲۸ سال زندان محکوم شده است.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگو، گفت که امیرحسین آزاد و حسین قربانی به اتهام «اخلال عمده در نظام اقتصادی» به ۲۵ سال و به دلیل «جعل و استفاده از سند مجعول» به سه سال زندان محکوم شده‌اند.
دادگاه همچنین این دو نفر را به ۷۴ ضربه شلاق و ضبط همه اموالی محکوم کرد که «از طریق خلاف قانون »کسب کرده‌اند.
به گفته سخنگوی قوه قضائیه، دادسرا در کیفرخواست خود اتهام این افراد را در حد «افساد فی‌الارض» دانسته و برای آنها مجازات اعدام تقاضا کرده بود، اما دادگاه اتهام را در حد «اخلال در نظام اقتصادی» دانست و حکم اعدام صادر نکرد.
امیرحسین آزاد و دیگر متهمان این پرونده متهمند که با ایجاد دو موسسه مالی «البرز» و «ولی‌عصر» از ۹۱ هزار نفر سپرده جمع کرده‌اند اما حدود ۱۴هزار میلیارد تومان تعهدات موسسه البرز و حدود ۲۵۹ میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه ولی‌عصر به سپرده‌گذاران هنوز پرداخت نشده است.
در پنجمین جلسه این دادگاه نماینده دادستان اعلام کرده بود که علی‌محمد آزاد، استاندار سابق استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان و ایلام در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز در این پرونده «نقش داشته است».
امیرحسین آزاد همچنین داماد فریدون همتی، نماینده سابق ایلام در مجلس و استاندار فعلی هرمزگان است.


بر اساس حکم دادگاه، همچنین مهدی بهرامی، متهم ردیف سوم پرونده به ۱۲ سال زندان و احسان حیدری به شش ماه زندان محکوم شدند.

این دو نفر نیز به بازگرداندن پول‌هایی که «از طریق خلاف قانون »کسب کرده‌اند محکوم شده‌اند.
از: رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر