۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

این جنایت نیست؟! 

مسعود نقره‌کار

Masoud_Noghrehkar.jpg

من مقاله های متعددی درباره" جنایتکاران تحصیلکرده" درحکومت اسلامی نوشته ام (۱). سخنان اخیردکترسید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیِ دولت حسن روحانی سبب شد تا این چند سطر را به آن مقاله ها اضافه کنم.

آمروعاملِ بسیاری از جنایت ها و کشتارهای بزرگ تحصیلکردگان، یعنی حقوقدان ها ، پزشک ها، مهندس ها و دارندگان مدارک تحصیلی در سطوح مختلف دانشگاهی بوده اند. اینان درهمین صد سال گذشته نشان داده اند، درس خواندن و کسب مدارک دانشگاهی و عناوین دکتر و مهندس بسیاری ازآدمیان را به انسانیت و مدنیت نزدیک نکرده است.
سخن ازسیاستمداران نیست، که گرایش قالب درمیان اکثرآن ها حفظ قدرت و اعمال مدیریت به قیمتِ قلبِ حقیقت همراه با نیرنگ و دروغ و جنایت است، سخن از تحصیلکردگان حقوق، پزشکی و دیگر رشته های علوم اجتماعی و طبیعی ست که یاخته های پیکره نظام های سیاسی مذهبی وایدئولوژیک شده اند. درمیهنمان، حکومت اسلامی نمونۀ منّوری ست برای اثباتِ آنچه ادعا شده است. جنایت کاران تحصیلکرده سالیانی ست در لانه رهبری، دولت، مجلس، قوه قضائیه و ارگان ها و محافلِ ریز و درشت نظامی و امنیتی زیسته اند. حکومتی که پزشک متخصص اش، همچون علی اکبر ولایتی، برپست های کلیدی اجرائی تکیه زده باشد و مهندس برق و " ریاضی دانی" مثل جواد لاریجائی سخنگوی حقوق بشرش باشد می باید سید کاظم کاظمی ( حاج مجتبی) ، تحصیلکرده ی رشته‌ی مهندسی مکانیک از ایالت تگزاس آمریکا بازجو و شکنجه گر زندان هایش باشد، و یا حاج سعید امامی (اسلامی) از تحصیلکرد گان رشته مهندسی مکانیک درامریکا از آمران و عاملان کشتاری که به قتل های زنجیره ای معروف شده است، باشد.
قرار بوده و هست پزشک درد و رنج انسان را کاهش دهد و زندگی انسان را با تندرستی و شادی در آمیزد، اما بسیاری از پزشکان بر این عهد و قرار نمانده اند ودرهمکاری و همیاری با سیستم های سیاسی ضد انسانی تا حّد جنایت علیه بشریت پیش رفته اند و نشان داده اند به دوراز ویژگی و تعهد حرفه ای شان بویی از انسانیت و انسان دوستی نبرده اند، نمونه اند: دکتر ژزف منگله از جنایتکاران آشویتس و دکتر کارل گلوبرگ، دکتر شیروایشی پزشک ژاپنی ، دکتررادووان کارادچیک از آمرین کشتارمردم بوسنی ، دکترایمن الظواهری از رهبران القاعده، دکتربشار اسد رهبر سوریه ، دکترعلی اکبر ولایتی خادم آیت الله خمینی که مشاور ولی فقیه آیت الله خامنه ای ست و چهار دوره نیز وزیر امور خارجه حکومت اسلامی بود، و...
درمیان پزشکان حزب الهی و حکومتی کم ازاین دست پزشکان نداشته ایم، نمونه دست به نقد دکترسیدحسن قاضی زاده هاشمی است. وی درتازه ترین مصاحبه اش در پاسخ به این سؤال که چرا:
"وزارت بهداشت به بیماران خاص کمکی نمی کند و اجازه ی واردات دارو برای آن ها را نمی دهد" ؟
پاسخ می دهد:
"حالا مردم ایران اجازه میدن که برای افزایش دو سال سه سال عمر یک نفر، ما بریم هر سال یک میلیارد تومن هزینه کنیم؟ اگر این اجازه رو میدن معنی اش اینه که ما باید بریم از جاهای دیگه بزنیم. ما از این بیماری ها متعدد داریم. هزینه های فوق العاده زیاد، در عین حال طول عمر پایین...." (۲)
این نگاه چه تفاوتی با نگاه دکتر ژزف منگله، پزشک نازی دارد که روی اسرای جنگی محکوم به مرگ و نوزادن و کودکان آنان تحقیقات مرگبار پزشکی انجام می داد تا به آنچه امثال او پیشرفت های پزشکی می خواندند دست یابد.
دکتر حسن هاشمی بحران اقتصادی موجود درجامعه را ، که حکومتی که وی یکی از مهره هایش است سبب شده، بهانه می کند تا بی لیاقتی خود وبی توجهی به بسیاری از بیماران و مرگ آنان را توجیهی شرم آور وغیرانسانی کند. یکی به خاطر پیشرفت های علمی نژادپرستانه، و دیگری بخاطرحفظ حکومتی جنایتکارو بحران ساز جنایت پیشگی خود را توجیه می کنند. دکتر هاشمی رک و پوست کنده می گوید به بیمارانی که بیماری خطرناک دارند و احتمال بهبودی آن ها نیست می توان خدمات درمانی ناکافی داد و یا اصلن خدمات درمانی به آن ها تعلق نمی گیرد. وزیر و پزشک مسلمان حتی به سوگند اسلامی خود وفادار نمانده که :"همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارد، وازتضییع حقوق بیماران بپرهیزدو سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارد."(۳)
****
منابع و مقاله:
*برخی مقاله ها در باره " جنایتکاران تحضیلکرده:
۱- جنایتکاران تحصیلکرده:
- مکارترین جنایتکار تحصیلکرده
- پزشک جنایتکار؟!
۲- مصاحبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۳- از سوگندنامه پزشکی در حکومت اسلامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر