۱۳۹۵ تیر ۳, پنجشنبه

آلودگی ، هرگز پاک کننده نیست ، اگر چه اصلاح طلبی آلوده باشد!


 احمد رضا احمد پور

در بین طلاب و روحانیان، باوری وجود دارد به اینکه، اگر کاری برای دیگران، مثلا مکروه و زشت است، برای آنان، گناه و مستوجب مجازات است.از زمانی‌که فیش‌های حقوقی آن‌چنانی فاش شده است؛ شوربختانه، در محافل اصلاح‌طلبی دیده و شنیده می‌شود که چرا به این مسائل جزئی، دامن زده می‌شود؟! و به‌جای اصلاح و رفع اشکال به توجیه خطاها و زیاده‌خواهی‌های دولتمردان در برابر اختلاس‌گران دولتمردان قبلی می‌پردازند!

به‌ نظرم درباره‌ی خطاهای به‌ ظاهر کوچک اصلاح‌طلبان و دولت به‌اصطلاح «اعتدال‌و‌امید» نیز همین باور طلاب، حاکم است. اصلاح‌طلب‌ها، مدعی هستند که اصلاح‌کننده هستند؛ بنابراین، لازمه‌ی اصلاح‌‌کنندگی خطاها، پاک‌‌دامن و صالح‌بودن اصلاح‌کننده است. اصلاح‌گر، اگر خود آلوده باشد، چه چیزی را می‌خواهد اصلاح کند؟! نخست باید خود را اصلاح کند بعد به خطاهای دیگران بپردازد؛ همیشه و پیوسته، پاک‌کردن خطاها و آلودگی‌های خویش مقدم بر رسیدگی به خطاها و آلودگی‌های دیگران است و اصولا، آلوده نمی‌تواند، پاک‌کننده باشد. انسان آلوده، هرگز نمی‌تواند پاکی ببخشد؛ اگرچه فردی اصلاح‌طلب باشد و نیز هرگز نمی‌تواند انسانی معتدل باشد و ادعای دولتی مبتنی بر اعتدال کند! که دست‌درازی به بیت‌المال به‌ هر میزان که باشد، خلاف اعتدال و خلاف اصلاح‌طلبی است. آلودگی ‌به‌ هر میزان که باشد ناپسند است و اگر آلوده‌زدایی نشود، «دولتمرد آلوده» را به همان‌جایی خواهد کشاند که اختلاس‌گران چندهزار میلیارد تومانی رفتند!
اصلاح‌طلبان، نه‌تنها، نباید از آلودگی‌های این‌چنینی در بین دولتیان اصلاح‌طلب و معتدل و… چشم‌پوشی کنند که باید، از آلودگانی که نتوانستند در برابر چندین‌ دلار بیت‌المال خویشتن‌داری کنند، اعلام برائت کنند و دولت هم اگر می‌خواهد، پاک باشد و متهم به سوء‌ استفاده از قدرت و موقعیت علیه بیت‌المال نشود؛ هرگز نباید این خطاها و زیاده‌خواهی‌های دولت‌مردان خود را ناچیز شمارد؛ بلکه برخورد جدی کند و به احترام مردم و صیانت از بیت‌المال و پاک‌دستی دولت، هم خطاکار را از پست‌های کلیدی کنار بگذارد و هم پول بیت‌المال به هر میزان که باشد بازپس گیرد؛ چه‌بسا، از اولویت‌ انداختن مطالباتی چون رفع حصر از برنامه‌های دولت، کار دولت‌مردانی باشد که به جیب‌های گله‌گشاد و زندگی آن‌چنانی خویش می‌اندیشند! و اگر، اصلاح‌طلب‌ها و دولت این‌گونه نمی‌کنند؛ لطفا به این پرسش خدا پاسخ دهند: «یا أَیُّها‌الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ‌تَقُولُونَ مالاتَفعَلُونَ» (صفّ: ۲)
هر چیز بگندد نمکش می زنند ، وای بروزی که بگندد نمک!  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر