۱۳۹۷ شهریور ۱۱, یکشنبه

بازداشت دو تن از وکلای دادگستری
ادامه فشار قوه قضائیه بر زینب طاهری


خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۹ شهریورماه دو تن از وکلای دادگستری به نام‌های فرخ فروزان و پیام درفشان در منزل آرش کیخسروی، وکیل دادگستری محبوس در زندان تهران بزرگ بازداشت شدند. در خبری دیگر نیز فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر خواستار پایان آزار و اذیت قضایی علیه زینب طاهری شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۹ شهریورماه فرخ فروزان و پیام درفشان در منزل آرش کیخسروی، وکیل دادگستری بازداشت شدند.
از دلایل بازداشت و آخرین وضعیت این دو حقوقدان پس از دستگیری اطلاعی در دست نیست.
افزایش فشار بر وکلای دادگستری بخصوص پس از بازداشت اخیر قاسم‌شعله سعدی، آرش کیخسروی توجهات بیشتری را در افکار عمومی به خود جلب کرده است و موجب اعتراضات گسترده ای در سطح داخلی و خارجی شده است.
روز ۳۰ مردادماه ۹۷ آقایان “قاسم شعله‌سعدی” و “آرش کیخسروی” با لباس زندان و پابند و دست‌بند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شدند.
همزمان با این دو دستگیری، فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر اعلام کرد که از تداوم آزار قضایی علیه زینب طاهری، وکیل دادگستری و حقوقدان به شدت نگران است و از دولت‌مردان ایران خواست تا به کلیه آزارها، از جمله در سطح قضایی، علیه او و تمامی مدافعان حقوق بشر در کشور پایان دهند.
لازم به ذکر است، زینب طاهری ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ و یک روز پس از اعدام محمدرضا ثلاث باباجانی، از سوی یکی از شعب دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده و در تاریخ ۱۷ مردادماه نیز با قرار وثیقه آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر