۱۳۹۸ مهر ۱۲, جمعه

 رضا پهلوی:

 جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزیست؛ فقط ما ایرانیان هستیم که می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم و دوباره بسازیم!


رضا پهلوی در مصاحبه با پایگاه خبری نشنال چاپ ابوظبی با بیان اینکه رهبری جمهوری اسلامی در پی ایجاد یک درگیری است از نیروهای مسلّح خواسته برای جلوگیری از تبدیل شدن اعتراضات به درگیری در کنار مردم قرار بگیرند.
نشنال در این گفتگو که، دوم اکتبر (۱۰ مهرماه)، منتشر شد می‎نویسد، تشدید تنش‌ها در منطقه به دنبال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی، رژیم ایران را بر آن داشته تا شهروندان ایرانی را قربانی مشکلات اقتصادی کنند.
این چهره‌ی شاخص مدافع دموکراسی در اپوزیسیون ایران، برخلاف مقامات جمهوری اسلامی که شعار گویای مردم مبنی بر «دشمن ما همینجاست، بیخود میگن آمریکاست» را نادیده می‌گیرند، معتقد است، ایرانیان از مواضع رژیم علیه آمریکا و کشورهای منطقه پشتیبانی نمی‌کنند.
او می‌گوید، «رژیم به ویژه در شرایط کنونی که بسیار ضعیف و منزوی شده به دنبال جنگ است. آنها از هر بهانه‎ای برای آغاز یک جنگ برای حفظ قدرت خود استفاده خواهند کرد. اگر مردم ایستادگی کنند و از مشارکت با آنها سر باز زنند این رژیم به اهداف خود نخواهد رسید.»
وی تأکید می‌کند «هم‌میهنانم در نیروهای مسلح باید بدانند که این رژیم از آنها برای حفاظت از میهن و از آنچه وظیفه ارتش شناخته می‌شود استفاده نمی‌کند بلکه از آنها برای دفاع از خود، ثروت و قدرتش استفاده خواهد کرد.»وی توصیه می‌کند: «بنابراین عزم مردم باید بر این باشد که از رژیم برای ایجاد یک درگیری پشتیبانی نکنند.»
پس از سقوط ۹۰ درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت، رژیم ایران با فشار مضاعف اقتصادی از جمله افزایش بیکاری و کاهش شدید استانداردهای یک زندگی کاملا عادی مواجه شده است.
رضا پهلوی می‌گوید، «رژیم جنگ می‌خواهد اما مردم ما جنگ نمی‌خواهند. مردم ایران می‌خواهند این رژیم سرکوبگر را سرنگون کرده و کشور ما را از نو بنا کنند. یک کشور صلح‌طلب و سکولاردموکرات.»
وی در ادامه می‌افزاید، «این رژیم فشارها از سوی هموطنانم برای برپایی یک جنبش آزادیخواهانه به منظور ایجاد یک نظام سکولاردموکرات را احساس می‌کند. برای مقابله با این نیروهای آزادیخواه، رژیم می‌خواهد یک جنگ نیابتی را برای فرار از سرنگونی آغاز کند. ولی تاثیر وقوع یک درگیری برای ایران مضر خواهد بود و به دور از پشتیبانی از مواضع رژیم این مسئله الهام‌بخش ایرانیان برای قیام علیه رژیم خواهد شد.»
رضا پهلوی توضیح می‌دهد، «بدترین سناریو جنگ است و به همین خاطر رژیم به دنبال جنگ است. رژیم اهمیتی نمی‌دهد چه کسانی زنده می‌مانند و چه  کسانی می‌میرند؛ آنها حتی اهمیت نمی‌دهند که مردم و کشور ما نابود شود. این همان دلیلی است که ما می‌خواهیم آن را براندازیم.»
جمهوری اسلامی تلاش‌های امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه را برای برقراری تماس تلفنی میان ترامپ و روحانی در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک را از بین برد. فرانسوی‌ها می‌گویند ترامپ با هتل محل اقامت روحانی تماس گرفته اما حسن روحانی تماس را بی‌پاسخ گذاشته و به اتاق خواب خود رفته است.
نشنال همچنین نوشته است که ماکرون گزینه‌هایی را برای این تماس تلفنی تعیین کرده بود از جمله عدم دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی، الزام کامل به همه تعهدات برجامی، توقف ماجراجویی و احترام به کشورهای منطقه. در مقابل قرار بود آمریکا همه تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۷ را لغو کند. علی خامنه‌ای اما اجازه گفتگوی روحانی با ترامپ را نداده و پس از آن مدعی شده است که آمریکا برای گفتگو التماس کرده است.
شاهزاده رضا پهلوی در این رابطه می‎گوید، «در کشاکش چنین اختلافاتی، اشتیاق ایرانیان برای سرنگونی افراطیون در کشور افزایش می‌یابد.»
رضا پهلوی در پایان عنوان کرد: «برای چهل سال به هم‌میهنانم بطور شفاف گفته‌ام، ما باید به خودمان متکی باشیم. تغییر در کشورمان، بازسازی جامعه و کشورمان، در دستان خودمان است. ما نباید به هیچ کشور دیگری تکیه کنیم. سیاست دیگر کشورها بر مبنای اهداف و منافع آنها تغییر خواهد کرد. اگر سیاست‌های آنها با منافع ما همراه باشد قابل قبول است اما فقط ما ایرانیان هستیم که می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم و دوباره بسازیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر