۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

برخورد تازه کشورهای اروپایی با روسری

اورونیوز
اتریش بزودی پوشیدن روسری را برای دختران نوجوان محصل ممنوع خواهد کرد. اما اتریش تنها کشور اروپایی نیست که چنین محدودیت‌هایی اعمال می‌کند.رهبر حزب دموکرات آزاد (FDP) آلمان پیشنهاد ممنوعیت پوشیدن روسری را در منطقه نورد راین وستفالن و همچنین در سطح ملی مطرح کرده است.

در توئیتی بخشی از سخنان کریستین لیندر رهبر حزب دموکرات آزاد آلمان منتشر شده که درباره ممنوعیت حجاب دختران نوجوان گفته است: «ممنوعیت برای دختران زیر ۱۴ سال کاری متناسب است و رشد شخصیتی آنان را تقویت می کند.»
در حالی که حزب دموکرات آزاد آلمان خواستار مذاکراتی درباره این موضوع در پارلمان این کشور شده، دولت ائتلافی جدید اتریش پیشنهاد ممنوعیت پوشیدن روسری در مدارس برای دختران زیر ۱۰ سال را مطرح کرده است.
سباستین کورتس صدراعظم اتریش گفته است که هدف این سیاست مواجه شدن با گسترش آن چیزی است که وی «جوامع موازی» در کشور نامید.
کشورهای اروپایی سیاست‌های متفاوتی در ارتباط با حجاب اتخاذ کرده‌اند. در حالی که ممنوعیت پوشش حجاب نوجوانان در مدارس احتمالا از سال آینده در اتریش اعمال می شود، در آلمان و سوئیس، مقامات ممنوعیت پوشیدن روسری را برای معلمان اعمال کرده‌اند اما این سیاست بر دختران دانش آموز هنوز تصویب و اجرایی نشده است.
در فرانسه، دانش آموزان اجازه پوشیدن حجاب، گذاشتن کیپا و یا به گردن انداختن صلیب‌های بزرگ را ندارند. تنها با نشان‌های کوچک مذهبی که چندان آشکار نباشند در مدارس مدارا می شود.
با این حال در این مورد، مقامات در کشورهای ایتالیا، بلژیک و سوئیس تصمیم درباره اینکه چه نمادهایی ممنوع باشد را به مدارس واگذار کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر