۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

آمریکا برای « حکومت مذهبی » ایران خطوط قرمز شفاف کشیده است


سباستین گورکا، مشاور ارشد پرزیدنت ترامپ، صریحا اعلام کرد تحریم های جدید علیه ایران پیامی واضح از سوی کابینه جدید به «دیکتاتوری مذهبی» ایران است.آقای گورکا، که جمعه شب ۱۵ بهمن ماه، در مصاحبه ای اختصاصی به پرسش های شان هنیتی مجری شبکه خبری فاکس نیوز پاسخ می داد همچنین ضمن تحسین از مردم ایران به عنوان انسان هائی فوق العاده با تمدنی چند هزار ساله گفت اما در تهران رژیمی وجود دارد که با حمایت مالی اش از تروریسم، و گروه های نیابتی ، و ارعاب و تهدید، کشورهای منطقه، از یمن گرفته تا عراق، و سراسر دنیا را بی ثبات می کند، و ما با کشیدن خط قرمزهای بسیار بسیار شفاف، این پیام را برایشان می فرستیم که باید به چنین رفتاری پایان دهند.
آقای گورکا گفت به امید خدا، ملاها، که در کانون قدرت این دیکتاتوری مذهبی هستند ، خواهند فهمید که دیگر به روال معمول نمی توانند به این رفتارشان ادامه دهند.
آقای گورکا در پاسخ به سئوال مجری شبکه فاکس نیوز درباره واکنش تهران به تغییری عمده در سیاست های آمریکا در قبال ایران گفت دونالد ترامپ به حرفی که می زند عمل می کند، و من تضمین می کنم که آنها به اوضاع، جوری دیگر نگاه خواهند کرد و متوجه خواهند شد که این خط قرمز سوریه نیست. حتما خط قرمز دولت پیشین در مورد سوریه را خاطر دارید! این بار وضعیت، کاملا متفاوت است و امیدواریم آنها بفهمند رفتار تحریک آمیز و بی ثبات کننده ۳۰ سال اخیرشان، دیگر به نفعشان نخواهد بود.آقای گورکا همچنین توضیح داد چرا جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و موشک های بالیستیک با قابلیت حمل چنین تسلیحاتی در کانون هدف ها و برنامه های دولت ترامپ است. وی گفت ما شاهد رژیمی هستیم که دست کم بخشی از آن به ایده های آخر الزمانی و غیبت امام زمان معتقد است . آنها فکر می کنند در حال تشکیل حکومتی خلیفه ای در آستانه رسیدن دنیا به آخر الزمان هستند. آنها دنبال دسترسی به سلاح های کشتارجمعی اند و نمی توان نظیر شوروی سابق از راه بازداری ، سراغشان رفت . آنها بازیگران معقولی نظیر لئونید برژنف نیستند . آنها عملا معتقدند که رسیدن به پایان دنیا ایده خوبی است. به همین خاطر بسیار بد است که به سلاح هسته ای، دسترسی پیدا کنند.

صدای آمریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر