۱۳۹۵ بهمن ۲۲, جمعه

طرح « تحمیق » سید محمد خاتمی!

ف.م . سخن
البته این که امریکا به ایرانِ ما حمله کند، بسیار بد است، و ما به هر ترتیب که هست باید جلوى این حمله ى ایران بر بادْ دِهْ را بگیریم، ولى از آن سو نیز اگر قرار باشد امریکا به ایران حمله نکند و ایران عزیز ما همچنان در چنگال حکومت جبار اسلامی  باقى بماند این هم بد اندر بد است.
اگر هیولاى جنگ، به یک باره، ایران و ایرانى را از بین مى بَرَد، هیولاى جمهورى اسلامى همین کار را با زجر کش کردن روزانه ى مردم انجام مى دهد. بعد از سى و هشت سال تحمل زجر، برخى از ما ایرانیان به این حد از بى چاره گى رسیده ایم که مى گوییم هیولاى جنگ بیاید ما را بر دارد با خود ببرد. دیگر تحمل زجر کش شدن را نداریم. یا رومى روم؛ یا زنگى زنگ!  
در این چند روزى که دونالد ترامپ بر سرِ کار آمده و احتمال حمله ى نظامى به جمهورى اسلامى افزایش پیدا کرده، از سوى گروه هاى مختلف مردم، به او هشدار داده شده که گزینه ى جنگ را براى از میان برداشتن جمهورى اسلامى انتخاب نکند. این گزینه، آسیب اش بیشتر از جمهورى اسلامى، متوجه مردم ایران خواهد شد؛ مردمى که نه تنها با امریکا دشمنى ندارند بلکه تعداد زیادى شان با جمهورى اسلامى مخالف اند و آرزوى شان بر افتادن این نظام ضد انسانى ست.
با برخاستن و شدت گرفتنِ توفانِ «ترامپى»، نظام جمهورى اسلامى و رهبر بى خِرَد آن هم، دست و پاى خود را جمع کرده و به انحاء گوناگون تلاش مى کند براى خود زمان بخرد، تا مشکلات درونى امریکا و عوارض مقاومت مردم جهان در برابر این توفان به تدریج رخ نشان دهد و فشار ها از روى جمهورى اسلامى برداشته شود. این اتفاق همیشه افتاده و استبعادى ندارد که دوباره بیفتد.
حال در میانه ى این بحران عظیم، سید محمد خاتمى نظرى ابراز فرموده که مانند نظرهاى پیشین اش چنین معنى مى دهد:

«رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمى امام خامنه اى! از موقعیت به وجود آمده توسط دونالد ترامپ، براى تحمیق ملت و طولانى کردن عمر جمهورى عزیز اسلامى استفاده کنید!»
محمد خاتمى، که امروز حتى قادر نیست از خانه ى خود براى رفتن به یک تئاتر خارج شود، یا در مراسم تشییع جنازه ى آیت الله هاشمى رفسنجانى حضور یابد، باز مى خواهد با چنین وضعیت رقت بارى، در سطح ملى و جهانى نقش آفرینى کند!
ایشان مى فرماید:

«معتقدم الان بهترین موقعیتی است که می توان فضای آشتی ملی را در کشور حکم‌فرما کرد.»
کسى که توانایى خروج از خانه اش را در جمهورى اسلامى ندارد و به نوعى در حبس خانگى به سر مى برد، اکنون مى خواهد منادى آشتى ملى در کشور شود!
براى چه؟

براى این که ایشان، دونالد ترامپ را فردی با «پندار بسیار افراطی و تند و ستیزه‌جو» مى داند و مى گوید: «خطر این است که در مورد ایران، ادعاهایی دارد و مسائلی را دنبال می‌کند که جمهوری‌خواهان هم با آن موافق‌اند. این هم‌سویی حزب حاکم با تندروی‌های رئیس جمهوری که به تازگی حکومت را به دست گرفته ممکن است مسائل و خطراتی را برای ما ایجاد کند.»
براى «ما» خطراتى ایجاد کند؟! این «ما» کیست؟ او در لا به لاى سخنان خود، پاسخ این سوال را به طور غیر مستقیم مى دهد:

«ممکن است حتی افرادی در ایران میانه خوبی با انقلاب یا نظام هم نداشته باشند، اما… وقتی اصل کشور و نظام و منافع ملی و حیثیت ایران تهدید می‌شود… همه در یک خط در مقابل کسی که می خواهد تجاوز بکند، می‌ایستند و ما ایستاده‌ایم. باید بگذاریم همه بیایند و در صحنه حضور داشته باشند و سیاست‌ها و رویکردها به جانب چنین آینده‌نگری باشد.»
خاتمى مى خواهد باز همه ایرانیان را «به خط» کند که در مقابل کسى که احتمال تجاوزش هست بایستند! بایستند تا به جهان ثابت کنند که «ما ایستاده ایم»!
چه حماقتى بالاتر از این که حکومت اسلامى زمینه هاى لازم براى حمله به خود را فراهم بیاورد و با پیچیدن مدام به پر و پاى جهان، دنیا را علیه خود بشوراند، آن وقت «مردم ایران» در مقابل «نتایج این حماقت» رو در روى جهان و در کنار حکومت اسلامى بایستند که بگویند: «ما ایستاده ایم!» «حکومت اسلامى ایستاده است!» «مردم ایران در کنار حکومت اسلامى ایستاده اند!» «مردم ایران در کنار حکومت اسلامى ایستاده اند تا بیشتر باقى بماند و بیشتر چنگ و دندان اش را بر پیکر ایران و ایرانى فرو برد!» «ایستاده ایم تا جمهورى اسلامى غارتگر و خون آشام، بیشتر به زندگى خود ادامه دهد!» «ما ایستاده ایم تا بهاى سنگین حماقت ها و بى سیاستى هاى حکومت اسلامى را با جان و دل بپردازیم!»…
آرى! آشتى ملى سید محمد خاتمى، چنین معنایى دارد! «نگذارید جنگى که در اثر بى خردى ها و زیاده طلبى هاى «ما» احتمال وقوع اش هست رخ دهد و کارى کنید که مردم مخالف حکومت اسلامى هم با ما آشتى کنند و در مقابل حمله ى احتمالى به اعتراض بر خیزند!»
البته بعید نمى دانم جوانان داخل ایران که خواهان صلح و آرامش اند به این خواست خاتمى لبیک بگویند؛ لبیکى که به طولانى شدن عمر حکومت اسلامى خواهد انجامید. اما بر اندیشمندان مخالف حکومت اسلامى ست که راه چاره اى پیدا کنند تا راه سومى باشد جدا از جنگ و جمهورى اسلامى! راه سومى که ما را از شرّ هر دوى این ها خلاص کند!
از: گویا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر