۱۳۹۵ بهمن ۳۰, شنبه

انتقادات شدید یک دانشجوی شجاع به رئیس جمهور


محمد علی رفیع زاده

محمد علی رفیع زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس در مراسم روز دانشجو در حضور رییس‌جمهور سخنان انتقادی شدیدی را نسبت به رسیدگی‌های حقوقی اتهامات چند مورد به عنوان نمونه مطرح کرد و گفت:

جناب آقای دکتر روحانی، رییس جمهور حقوقدان! جنابعالی به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی در مقابل تمام این بی عدالتی ها مسوولید.




جناب دکتر روحانی! شاید بسیاری از مطالبی که در ادامه عرض می کنم مسوول مستقیمش جنابعالی نباشید؛ لکن از آنجا که مسوولین مستقیم به مانند شما یارای حضور در جمع دانشجویان را ندارند و از طرفی حضرتعالی قانوناً مسوول اجرای قانون اساسی هستید، بیانش را در حضورتان لازم می دانم. اینجانب به عنوان یکی از اعضای خانواده انجمن های اسلامی، به اقتضای رشته تحصیلی خود یعنی حقوق، بر خود لازم می دانم نکات مغفولی را به سمع حضرتعالی برسانم:



بنا به تعبیر پیامبر عظیم الشأن اسلام آن گاه که فرمود الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم، اصلی ترین عامل تزلزل یک حاکمیت، ظلم است و بنایی که اساسش عدل نباشد فروریختنی است. بارزترین نماد بروز عدالت در یک نظام، دستگاه قضاست.



امروز انبوهی از ابهامات [در سیستم حقوقی] مشاهده می شود که زمینه ساز مخدوش شدن اعتماد مردم به نظام است.



برخورد ... در مواجهه با فساد، مبهم و دوگانه است و نگاه سیاسی و جناحی در مواجهه با فساد را به جامعه منتقل می کند. در مورد انواع فساد گسترده در شهرداری تهران از جمله تراکم فروشی، از بین بردن فضای سبز و بخصوص واگذاری املاک نجومی، برخورد قاطعی صورت نگرفته است و صد افسوس که بجای برخورد با عاملان این فسادها دهان افشاگران و رسانه های متعهد را می بندند. چگونه است که شهردار اسبق تهران به اتهام فساد مالی دومیلیاردی به سه سال حبس و انفصال از خدمت محکوم می شود؛ اما شهردار امروز پس از ... چندهزار میلیاردی واگذاری املاک نجومی که بسیاری از آنها هم با دستور مستقیم خودش بوده است، مورد کوچک ترین مؤاخذه قانونی قرار نمی‌گیرد؟ چگونه است که ... شهر پیش از رسیدگی قانونی به پرونده، دهان به حمایت از شهردار می گشاید و اتهامات وارده را توطئه سیاسی علیه وی می خواند؟! اساساً دادستان مدعی حقوق عمومی ملت است یا وکیل مدافع شهردار؟
در مورد پرونده های سیاسی و امنیتی مفتوح، وضع به مراتب اسفناک تر است. دادگاه‌های سیاسی با برگزاری جلسات غیر علنی و با حضور هیأت های منصفه انتصابی و فرمایشی برگزار می شود. صدور احکام طولانی با استناد به عناوینی کلی و همچنین تلاش برای گرفتن استقلال وکلا به عنوان حامیان حقوق مردم در محاکم بخصوص در پرونده های سیاسی، امری خلاف قانون و ناقض حقوق متهمین است.


چگونه است که حمله عده ای نابخرد به سفارت یک کشور خارجی که نظام را ماه ها و بلکه سال‌ها با بحرانی جهانی مواجه می‌کند، اقدام علیه امنیت ملی محسوب نشده و با متهمان آن با رأفت اسلامی رفتار می شود؛ اما پیرمردی شصت ساله به دلیل انتشار یک فایل صوتی قدیمی با دست آویز قرار دادن امنیت ملی با حکم حبس طولانی مدت مواجه می شود؟ رأفت اسلامی آنها آن گاه که برای مادر دو فرزند صغیر حکم ۱۶ سال حبس را صادر می کرد کجا بود؟



تشکیل پرونده قضایی و تلاش برای جلب شبانه محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی، بدون رعایت تشریفات مصونیت نمایندگی، امری خلاف قانون و غیر قابل پذیرش است. نماینده مجلس در تمامی امور کشور حق اظهار نظر دارد و مگر نه این است که نظارت و پرسش و پاسخ نماینده مجلس ولو به اشتباه، می تواند یاریگر دستگاه قضا در مبارزه با فساد باشد؟ وظیفه دستگاه قضا در مقابل پرسش نماینده مجلس، پاسخگویی است...!



انتظار می رفت ریاست مجلس فارغ از مناسبات سیاسی و نَسَبی، از شأن مجلس دفاع کند.



احکام ... حصر و ممنوع‌التصویری در کشور و نظامی که ادعای تمدن و اسلام دارد، تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟



جناب آقای دکتر روحانی، رییس جمهور حقوقدان! جنابعالی به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی در مقابل تمام این بی عدالتی ها مسوولید.



والامر الیکم!



و اما یک نکته خطاب به منتقدین جلسه!



برجام خوب یا بد! فتح الفتوح یا ترکمانچای! با نظر مستقیم رهبر انقلاب و با سفارش ویژه ایشان ۲۰ دقیقه ای در مجلس تصویب شد. اگر انتقادی هست به کل نظام داشته باشید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر