۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

از دیوار سفارت بالا می روند و دلواپس پائین آمدن عزت ایران در جهان هستند


روزنامه قانون در یادداشتی نوشت: 
این روزها و بعد ازفاجعه منا و نیز کارشکنی هایی که رژیم سعودی در ماه‌های گذشته علیه ایران در منطقه و جهان داشته،ماهیت سران آل سعود آن برای مردم کشورمان روشن شده‌است. رژیم‌سعودی، امروز بر سر فرضیه با فضیلت حج که فروع دین اسلام محسوب می‌شود نیز تلاش می‌کند حرمت مسلمانان ایرانی را که در روایت دینی از حرمت خانه‌ خدا نیز والا‌تر است زیر سوال ببرد.مسئولان حج وزیارت جمهوری اسلامی ایران بعد از رایزنی‌هایی که با این رژیم داشتند به نتیجه مناسبی نرسیده اند و به نظر می‌رسد که این روند ترک اولی بوده و سفر حج این روزها به صلاح نیست.
استفاده از فتنه وهابی علیه دولت جمهوری‌اسلامی
رسانه‌های محافظه کار ایران این روند رژیم سعودی مسلک را به نفع خود می‌خواهند مصادره کنند تا دولت قانونی جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند! رویکردی که چندان اخلاقی و اسلامی نیست. در همین راستا از آنجایی که این جریان بیشترمنافع ملی را فدای بازی‌های سیاسی خود کردند، به جای ایستادگی نشان دادن در برابر زورگویی‌های سعودی، کلید واژه روحانی(بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی) را دستاویز نقد قرار داده و نوشته‌اند اعطای ویزا به حجاج ایرانی از سوی کشور ثالث غیرقابل قبول و خواسته عربستان خلاف عزت پاسپورت ایرانی است.
اینجا از جماعتی که نگران پایین آمدن عزت پاسپورت ایرانی هستند باید پرسید آن زمانی که از دیوارها بالا می‌رفتید، یاد این مضرات نبودید!؟ وقتی با گوشی تلفن‌های کنسولگری‌ها و سفارت‌خانه‌ها عکس‌های سلفی می‌گرفتید، به فکر این روزها نیفتادید!؟ چرا وقتی که با شعارانقلابی شیشه اماکن را پایین می‌آوردند دل‌نگران این وضع نشدید!؟ وقت برای این سخنان گذشته‌است، جماعتی سنگی را به ته چاه انداخته‌اند و حال مشکلات بر گردن کسانی دیگر افتاده است ولی باز هم برای رهایی از این وضعیت دیر نشده‌‌است.

مسئولان به سخنان امام(س) توجه کنند!
به نظر نمی‌رسد باتوجه وضعیت به وجود آمده، اکنون لزومی برای ادامه این فریضه الهی تا رفع فتنه سعودی باشد. زیرا زمانی‌که نه امنیت مسلمان حفظ شده و نه حرمت ایرانی نگه‌داشته‌ می‌شود، دلیلی برای ادامه این روند احساس نمی‌شود!؟مسئولان می‌توانند مزایای مالی این فریضه را برای فضایل معنوی که ترک آن در این دوران ارجحیت دارد، به جان بخرند یا از سوی دیگر می‌توانند به سخنان امام‌خمینی(س) گوش فرا دهند که با درایت همیشگی خود می‌فرمایند:«حاکم مى‏‌تواند مسجد یا منزلى را که در مسیر خیابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند. حاکم مى‏تواند مساجد را در موقع لزوم تعطیل کند و مسجدى که ضِرار باشد، در صورتى که رفع بدون تخریب نشود، خراب کند.
حکومت مى‏تواند قراردادهاى شرعى را که خود با مردم بسته است، در موقعى که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یکجانبه لغو کند و مى‏تواند هر امرى را، چه عبادى و یا غیر عبادى است که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن مادامى که چنین است جلوگیرى کند. حکومت مى‏تواند از حج، که از فرایض مهم الهى است، در مواقعى که مخالف صلاح کشور اسلامى دانست موقتاً جلوگیرى کند. صحیفه امام، ج‏۲۰، ص۴۵۱و۴۵۲» مسئولان کشورمان باید حرمت و امنیت مردم را مد نظر قرار داده و این رویکرد را محور فعالیت‌های خود کنند و به طور حتم مردم کشورمان نیز این جنگ نرم را به خوبی درک‌کرده و زیارت خانه معبود را به زمانی دیگر می‌سپارند.
از سوی دیگر توجه به این نکته لازم است که بالا رفتن از دیوار سفارت‌خانه‌‌ها امروزه دیگر دردی دوا نکرده و تنها مردم را با مشکل مواجه می‌کند و این مراکز ارتباطی را به تعطیلی می‌کشاند. فراموش‌نشود هیچکس، منکر اقدامات کارشکنانه آل سعود نیست ولی به دلیل جایگاه این کشور در جهان اسلام و نیازهای معنوی که مردم ایران به این کشور دارند، در مواجه با آنها باید با سیاست‌هایی غیر از چوب و چماق مواجه شد چراکه اگر با این اقدامات مشکلی برطرف می‌شد، تا کنون برخورد لازم صورت گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر