۱۳۹۵ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

محاکمه نرگس محمدی در دادگاه «غیرعلنی » برگزار شد


رادیو فردا: تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، حقوقدان زندانی، می‌گوید جلسه رسیدگی به اتهام‌های این فعال مدنی، اول اردیبهشت ماه در دادگاهی به ریاست ابولقاسم صلواتی، به شکل غیرعلنی برگزار شده‌است.
کانون مدافعان حقوق بشر ایران از تقی رحمانی نقل کرده که با وجود طی شدن بخشی از محکومیت خانم محمدی، و همچنین بیماری‌اش که شامل آزادی مشروط او می‌شود، این حقوق‌دان ایرانی همچنان در زندان است و «آزادی از او سلب شده است».

جلسه رسیدگی به اتهام‌های اخیر نرگس محمدی چندین بار به تعویق افتاده بود.
سازمان عفو بین‌الملل پیشتر در بیانیه‌ای ضمن اعلام زمان برگزاری دادگاه نرگس محمدی در اردیبهشت‌ماه، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شده بود...

​خانم محمدی دچار بیماری شدید ریه و فلج عضلانی‌ست. او در مواردی به بیمارستان فرستاده شده و پزشکان دستور داده‌اند که بستری شود. به گفته پزشکان بیماری‌های این فعال حقوق بشر در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا «تشدید» می‌شوند و «می‌توانند جان بیمار را به خطر بیندازند». مقام‌های قضائی ایران پرونده‌ای هم علیه او به خاطر «توهین» به ماموران منتقل‌کننده‌اش به بیمارستان تشکیل داده‌اند.

شرایط وخیم خانم محمدی تاثیری بر صدور دستور آزادی او نداشته است. 

نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران زاده اول اردیبهشت سال ۱۳۵۱ است. او در سال ۱۳۸۸ بازداشد و در تیر ماه ۱۳۹۰ با استناد به قوانینی که مربوط به اقدام علیه امنیت ملی یا تبلیغ علیه نظام می‌شود، محاکمه شد. 

این فعال مدنی بار دیگر در سال ۱۳۹۳ بازداشت شد که این بازداشت‌ هم با اتهام‌هایی نظیر «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» انجام شد.

در تیر ماه ۱۳۹۴ خانواده خانم محمدی گفتند وزارت اطلاعات ایران اتهام همکاری با «حکومت اسلامی» را نیز متوجه او کرده‌است.

خانواده نرگس محمدی در واکنش به این اتهام گفته بودند احتمالا دلیل آن مخالفتش با اعدام چند سنی‌مذهب و «درخواست رعایت انصاف و عدالت در دادرسی آنها از سوی مقام‌های قضایی» بوده است.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر و روزنامه‌نگاران، چهره‌های بین‌المللی و کنشگران بارها به موضوع بازداشت‌ها و زندانی شدن 
نرگس محمدی اعتراض کرده‌اند.




                                             میوه درخت ناب اسلام محمدی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر