۱۳۹۵ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

اقدام های اقتصادی دولت قبل مصداق بارز کشور فروشی بود


حسین راغفر
کلمه
استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه  مطرح شدن اقتصاد مقاومتی را واکنشی آگاهانه به کشورفروشی صورت گرفته در دولت های نهم و دهم دانست و گفت: اقدام های این دو دولت در بخش اقتصاد مصداق بارز کشورفروشی با هدف براندازی نظام بود.
به گزارش ایرنا، «حسین راغفر» عصر سه شنبه در نشست «راه های عملی تحقق اقتصاد مقاومتی» در محل اندیشکده تاریخ اسلام افزود: عملکرد دولت های نهم و دهم به طور کامل ضد اهداف نظام و براندازانه بوده است که هنوز عزمی برای رسیدگی به آنها دیده نمی شود.
وی دوره هشت ساله دولت های نهم و دهم را «فاجعه بارترین دوره ها در تاریخ ایران» توصیف کرد و گفت: ۵۶ درصد کل درآمد ارزی کشور از سال ۱۳۳۸ تا پایان ۱۳۹۲ در این دولت حاصل شد که سهم صنعت فقط ۳۱ درصد و سهم واردات ۶۷ درصد بود.
راغفر اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران را ضروری خواند و اضافه کرد: اگر اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور ایجاد نشود هیچ امیدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیست.
این کارشناس اقتصادی به کاهش چشمگیر روند سرمایه گذاری صنعتی در کشور در دولت های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: واردات جایگزین توسعه صنعتی شد و مشکل فراوانی را در کشور ایجاد کرد.
وی ادامه داد: اگر قرار است در کشور توسعه رخ دهد باید بخش صنعت و تولید به صورت واقعی تقویت شود تا اشتغال زایی صورت گیرد و توسعه را رقم بزند.
راغفر سرمایه گذاری در زمینه صنعت را ضروری عنوان کرد.
این کارشناس اقتصادی از نبود راهبرد توسعه صنعتی در کشور انتقاد کرد و گفت: به تدبیر امور برای رفع مشکل های کشور نیازمندیم.
وی گفت: عملکرد دولت های نهم و دهم از بین رفتن هفت هزار شغل در بخش صنعت را برای کشور رقم زد که تداوم بیکاری کمترین نتیجه آن است.
راغفر یادآوری کرد در آغاز دولت نهم حجم کل واردات کشور ۱۶ میلیارد دلار بود و افزود: این رقم در پایان دولت دهم به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسید که از سقوط صنعتی کشور نشان داشت.
این کارشناس اقتصاد دولت های نهم و دهم را مصیبتی برای کشور دانست که آثار شوم آن تا سال ها کشور را درگیر می کند.
وی وجود بخش خدمات در کشورهای صنعتی را خدمتگزار بخش تولید دانست که ارزش افزوده ایجاد می کند و گفت: خدمات در کشور ایران وارداتی است و هیچ کمکی به بخش صنعت نمی کند.
راغفر گفت: درآمدهای حاصل از پول فروشی سه برابر درآمدهای حاصل از بخش صنعت بوده که به سقوط صنعتی منجر شده است.

جناب اقتصاد دان ، چرا چنین مسائلی را در همان زمان که کشور فروشی صورت می گرفت عنوان نکردید ؟ کی بود ، کی بود، من نبودم. بزرگترین مصیبت جامعه ما در همین واژه مستتراست!



                        من وطن را دوست دارم!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر