۱۴۰۰ اردیبهشت ۴, شنبه

                                                         شاهزاده و "فیل بانان" رنگارنگ

نقدی بر نوشتار آقای میرفطروس


        عبدالحمید وحیدی

قانون اساسی خواه سکولار دموکرات

اقای علی میرفطروس در تازه ترین نوشتار خود تحت عنوان " آیران باید صدا داشته باشد" چنین می فرمایند: 

به شاهزاده رضا پهلوی گفتم:

وظیفۀ شما این نیست که هر از گاهی بیائید و «فیل»ی هوا کنید و بروید! وظیفۀ شما تشکیل «کمیتۀ نجات ملّی» یا یک«دولت موقّتِ در تبعید» است.بقول محمدعلی فروغی: ایران باید صدا داشته باشد!

با توجه به اینکه آقای میرفطروس زمانی خود را مشاور فکری آقای رضا پهلوی معرفی می کردند، با نوع تحکمی که در  عبارت ایشان دیده می شود ، بخوبی نشان  داده می شود که شاهزاده قادر بگرفتن  تصمیمی نیست ، و تنها مجری تصمیمات یا  به قول آقای میرفطروس "فیلی" که به ایشان میدهند تا به هوا پرتاب کنند، می باشند. اثبات گفتار آقای میرفطروس را بخوبی در بیانات آقای امیر طاهری مشاهده می کنیم.

آقای امیر طاهری در مصاحبه اخیر خود با شبکه من و تو می فرمایند: 

که من از ابتداء موافق نبودم که شاهزاده بیاید و بگوید که من پادشاه هستم. حتی در پاریس متنی را در خانه آقای عالیخانی و تعدادی از وزراء  تهیه کردم و آنرا در اختیار شهبانو که در قاهره بودند گذاشتم، مبنی بر اینکه حال که پدرم فوت کرده اند، من ولیعهد ایران هستم، زیرا سوگند ایشان تنها زمانی اعتبار دارد که آنرا در برابر مجلس اداء نمایند.

اما همزمان عده ای در قاهره متن دیگری را تهیه کرده و بدست شاهزاده دادند، و ایشان نیز آنرا قرائت کردند. به عبارت دیگر شاهزاده "فیل" آنها را به هوا پرتاب کرد نه فیل آقای امیر طاهری را!   حال اگر شاهزاده فیل آقای امیر طاهری را به هوا پرتاب کرده بودند، شاهد کسانی می بودیم که امروز به متن آنروز آقای طاهری انتقاد ومی گفتند که سازنده این  فیل کسی نبوده است، بجز امیر طاهری و حلقه نزدیک به ایشان.  

در فرازی دیگر اقای میرفطروس خطاب به شاهزاده می فرمایند: 

اگر «ویترین سیاسیِ» شما از شخصیّت های محبوب،موجّه و ملّی تشکیل شود،آنگاه در محافل بین المللی صدای شما شنیده خواهد شد.این را کسی به شما می گوید که در همۀ این سال های خاموشی و فراموشی در غُبارزُدائی از دوران رضاشاه و محمدرضاشاه بیش از همه کوشیده و دشنه و دشنام بسیارانی را به جان خریده است!

آقای میرفطروس نمی فرمایند که این شخصیت های محبوب ، موجّه و ملی چه کسانی هستند؟ آیا کسانیکه در پروژه  

ققنوس در کنار شاهزاده قرار گرفتند شخصیت های غیر محبوب ، غیر موجه و غیر ملی بودند؟

در فرازی دیگر می فرمایند:

بعد گفتم: ( مقصود به شاهزاده )

می دانید که چرا پس از دیکتاتوری سرهنگ ها در یونان  سلطنت به یونان باز -نگشت؟

شاهزاده گفتند: نه!

گفتم: برای اینکه پس از دیکتاتوری سرهنگ ها ،مردم آتن و دیگر شهرهای یونان بر روی دیوارها نوشته بودند:

-آن روز که ملّت - به سان یک بخاری کوچک و تنها - فرو می مُرد اعلیحضرت کنستانتین دوم کجا بودند؟ و چه می کردند؟!


آگر چنین دیا لوگی براستی میان آقای میرفطروس و آقای رضا پهلوی صورت گرفته باشد! امروز باید بدرایت آقای رضای پهلوی بدلیل کناره گیری از سلطنت موروثی آفرین گفت، زیرا ایشان بخوبی دریافته اند که طی این چهل سال هیچ کاری برای ملت خود انجام نداده اند. 

امروز که آقای رضا پهلوی نام خود را بدون پیشوند همانند دیگر شهروندان در کمپین "نه به جمهوری اسلامی " قرار داده و گفته اند که من به عنوان یک "جمهوریت خواه" نظام جمهوری را به پادشاهی ترجیح می دهم ، در واقع گام بزرگی را در دوری جستن از این همه فیل بانان رنگارنگ برداشته اند. 

امروز، قانون اساسی خواهان سکولار دموکرات با صدای رسا می گویند که "جمهوریت" چه در نوع جمهوری چه پادشاهی، تنها بر اساس یک قانون اساسی سکولار دموکرات تحقق می یابد، بنابراین، از همه کسانیکه به اصول و زیربناهای قانون اساسی آشنایی دارند، تقاضا می کنند که در راستای ایرانی آزاد و آباد بدور از گرایش های سیاسی جهت پیشبرد چنین مقوله ای کوشش نموده تا چنین عمارتی با فکر توانای آنها ساخته شود.

در پایان لازم است که به آقای میرفطروس یاد آور شوم که در آینده "قانون اساسی سکولار دموکرات ایران" تنها صدای قانونی مردم خواهد بود. اما اگر قرار باشد در این ایام الزامآ کسی را بعنوان صدای ایران معرفی نمایم. قطعآ خانم فاطمه سپهری را شایسته این صدا می دانم نه آقای رضا پهلوی را!



«ایران باید صدا داشته باشد!»،علی میرفطروس - Gooya News

(65) اتاق خبر با پوریا زراعتی - گفت‌وگو با امیر طاهری - YouTube              دقیقه 27 تا 30   

در حاشیۀ «ایران باید صدا داشته باشد»، علی میرفطروس - Gooya News

۱ نظر:

  1. حتی اگر فرهیختگان پیر سیاسی داخل ایران را نادیده بگیریم و در محوطه دانشگاه های ایران قدم بزنیم، صدها جوان را خواهید یافت که بسیار شایسته تر از هر کسی هستند که در خارج ایران ادعای رهبری میکنند.
    امروز دیگر لازم نیست برای شایسته بودن و یا نبودن دو خائن (رضا پهلوی و مریم رجوی) وقتی صرف کنیم
    ولی مفید خواهد بود وقت صرف کنیم شاید طرفداران این دو را راهنمائی کنیم
    توجه دتشته باشید انقلاب تغییر قانون اساسی در داخل ایران به راه خودش تا رسیدن به هدف ادامه میدهد و این دو فرقه با تمام سرمایه و رسانه که در خارج ایران در اختیارشان هست نخواهند توانست خللی در این جنبش ایجاد کنند
    سهراب چمن آرا

    پاسخحذف