۱۳۹۸ شهریور ۷, پنجشنبه

دامی که بی بی سی برای گیتی پور فاضل گستراند

بیانیه‌ کانون نویسندگان ایران درباره بازداشت گیتی پورفاضل

کانون نویسندگان ایران به مناسبت بازداشت عضو خود گیتی پورفاضل، نویسنده و حقوقدان، بیانیه منتشر کرد. در بخشی از بیانیه که دیروز منتشر شد، آمده است: « فارغ از قضاوت در باره‌ی محتوای خواست‌های امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده، انتشار آن حق هر شهروند است و مقابله با آن سرکوب آزادی بیان.» در پایان بیانیه، کانون بازداشت «گیتی پورفاضل و همه‌ی کسانی را که به سبب ابراز نظر و عقیده زندانی شده‌اند» محکوم کرده و خواهان «آزادی بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی» شده است.
متن کامل بیانیه:
تشدید سرکوب آزادی بیان

به‌تازگی گیتی پورفاضل نویسنده، حقوقدان و عضو کانون نویسندگان ایران در شرایطی مبهم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است. پیش از این اتفاق او و چند تن از شهروندان نامه‌ا‌‌ی سرگشاده‌ حاوی خواست‌های سیاسی منتشر کرده بودند. تا امروز چند تن از امضاکنندگان آن نامه از جمله گیتی پورفاضل بازداشت شده‌اند.

انتشار نظر، انتقاد و خواست‌های مدنی و سیاسی در جوامع برخوردار از آزادی بیان شیوه‌ای مرسوم است و کسی بابت آن نه تنها بازداشت که مواخذه هم نمی‌‌شود. در ایران اما این معمول‌ترین شکل آزادی بیان، این پایه‌ای‌ترین حق آدمی با دستگیری و زندان پاسخ می‌گیرد. فارغ از قضاوت در باره‌ی محتوای خواست‌های امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده، انتشار آن حق هر شهروند است و مقابله با آن سرکوب آزادی بیان.
کانون نویسندگان ایران بازداشت گیتی پورفاضل و همه‌ی کسانی را که به سبب ابراز نظر و عقیده زندانی شده‌اند محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

کانون نویسندگان ایران
۵ شهریور ۱۳۹۸

از: پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر