۱۳۹۸ مرداد ۲۱, دوشنبه

..

"براندازان" یا اصلاح طلبان راستین
در گفتگویی کوتاه با یوسفی اشکوری

گیتی پورفاضل وکیل دادگستریعبدالحمید وحیدیزمانیکه متن خام  ( عبور از استبداد و دستیابی به دموکراسی )  را تهیه و برای تعدادی از دوستان صاحب نظر، از جمله آقای یوسفی اشکوری ارسال کردم ، ایشان در کمال بزرگواری با ارائه پیشنهادات و ایرادهایی با ارزنده ، مرا یاری رساندند. پس از ارائه پیشنهادات سایر دوستان ، متن تکمیل و منتشر شد.
پس از انتشارآن متن، مجددآ به آقای اشکوری رجوع کرده وبا تشکر مجدد عرض کردم که پیشنهادت ارزنده ایشان را عینآ لحاظ کردم.از آنجائیکه در متن، نگارنده هم از ایشان ، و هم آز آقای صادق زیبا کلام که هر دو از چهره های شناخته شده در طیف اصلاح طلبان هستند، یاد کرده بودم و گفته بودم که در صورتی که دریابم خیزش مردم براستی کور و بی برنامه آنچنانکه در سال 57 شاهد آن بودیم، باشد، منهم همانند آقای زیبا کلام  تفنگ بدست خواهم گرفت، این در حالیکه است که سخت خود را طرفدار خواسته های راستین امضاء کنندگان بیانیه چهارده نفر می دانم. 
بهمین دلیل، ازایشان پرسش نمودم که چرا تا کنون اصلاح طلبان در برابر بیانیه ۱۴ نفر موضعی اتخاذ نکرده اند؟  نهایتآ، پس از رد و بدل چندین امیل ، از ایشان خواستم که شخص خودشان ، فارغ از وابستگی به طیف اصلاح طلب ( زیرا در میان اصلاح طلبان یک دیدگاه واحد وجود ندارد)، نگرششان را به عنوان فردی که  خود را صرفآ " اصلاح طلب " نه " استمرار طلب" نه " انقلابی " معرفی می کند، ابرازدارد که قطعآ بسیار مفید و راه گشا خواهد بود .  در اینجا جسارت می کنم وعین پاسخ آخرین امیل ایشان را منعکس می نمایم :
  
دغدغه های انسانی و ملی شما قابل درک است و پیشنهاد به جایی است. شاید انجام دهم. اما دوست عزیز! شرایط دشوار و پر ابهامی است. واقعیت این است که من یک بار مرتکب این اشتباه شده و گفته ام «دیو چو بیرون رود فرشته درآید» و دیگر نمی خواهم آن را تکرار کنم. به سادگی حاضر نیستم در شتابزدگی کاری بکنم و حرف بزنم. باز هم ممنون

اگر جناب یوسفی اشکوری، خاصه در چنین شرایط حساسی که منهم بنوعی تشخیص داده ام که اگر جنبش ۱۴ نفر بدون راهبرد مشخص، تنها اعتراضات مردم را تشدید و مردم صرفآ به قیام دعوت نماید، جامعه را در بحرانی بسی عمیقتر از حالت حاد کنونی دچار خواهد کرد که سرانجام آن برای هیچکس مشخص نیست، دیدگاه خود را آنچنان که شمّه ای از آنرا با من در میان گذاشتند را، مبسوط تر برای عموم ، فارغ ازانتقادات و ایراداتی که امروز در بسیاری موارد بصورت سکه بی بها میان همه نحله های فکری رایج است را، بیان دارند، بی تردید، روحیه اصلاح طلبی راستین نه استمرارطلبی خود را، آنچنانچه من در بیانات ایشان یافتم را، آشکارتر خواهند کرد. 
باشد که چنین کنند!
عبور از استبداد و دستیابی به دموکراسی ( لینک )
http://degarbavaran.blogspot.com/2019/08/blog-post_18.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر