۱۳۹۷ آبان ۲۵, جمعه

اعتراض کارگران به نماز جمعه شوش کشید + فیلم


رادیو فردا - بر اساس گزارش‌ها گروهی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه روز جمعه ۲۵ آبان و در دوازدهمین روز اعتصاب خود با حضور در نماز جمعه شهر شوش شعارهای اعتراضی سر دادند.
بر اساس فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی این کارگران شعار می دادند که «این همه لشگر آمده، به عشق کارگر آمده».
حضور معترضان در نمازهای جمعه از سال گذشته و با حضور گروهی از کشاورزان معترض اصفهانی در نماز جمعه این شهر آغاز شد.
براساس این گزارش‌ها همچنین کارگران این شرکت در دوازدهمین روز اعتصاب خود «پیکر شرکت هفت تپه» را در شهر شوش به شکل نمادین تشییع کردند.
عباس جعفری دولت‌آبادی،‌ دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز اول آبان گفته بود: «فردی در خوزستان شرکتی را خریداری کرده و از سال ۹۴ تا ۹۶ حدود ۸۰۰ میلیون دلار گرفته و تاکنون تعهدات ارزی خود را انجام نداده و در حال حاضر نیز متواری است». او به نام این شخص و یا شرکت اشاره نکرد.
با این همه، به گزارش کانال‌های تلگرامی کارگران هفت‌تپه و سندیکای کارگران این شرکت،‌ شرکت مورد اشاره دادستان عمومی و انقلاب تهران، «همان شرکت نیشکر هفت‌تپه است و با تحقیقات انجام شده و بر اساس مدارک بدست آمده، نام شرکت نیشکر هفت تپه در میان شرکت‌های متخلف در انجام نشدن تعهدات ارزی در فهرست بانک مرکزی قرار دارد».

بر اساس این گزارش، «کارفرمایان شرکت که تعهدات ارزی خود را انجام نداده‌اند، گویا به دستور دادستانی در بازداشت به سر می‌برند».
این گزارش از سوی مقام‌های قضایی تکذیب یا تأیید نشده‌اند.
پیشتر گزارش‌هایی در مورد متواری و یا زندانی شدن کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر