۱۳۹۷ آذر ۲, جمعه

نرمش قهرمانانه: 

حقوق کارگران شرکت خصوصی هفت‌تپه را دولت پرداخت

112218A_top.jpg
ایران اینترنشنال - غلامرضا شریعتی،‌ استاندار خوزستان از واریز ۴/۵ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه و ۱/۵ میلیارد تومان برای تکمیل و نوسازی به حساب معتمد کارخانه خبر داد.
او درباره وضعیت کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه گفت: تلاش ما بر این است که اکثر آن‌ها آزاد شوند. او وعده داد که « معوقه حقوق کارگران امروز واریز شده وهمچنین حقوق یک ماه آنها هم ظرف چند روز آینده واریز می‌شود.»
این در حالیست که برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی از هجدهمین روز از تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری خبر دادند.
کارگران معترض هفت‌تپه پشت سر روحانیون نماز نخواندند
کارگران نیشکر هفت‌تپه صبح پنجشنبه ۱ آذر در هجدهمین روز اعتصاب خود، برای دهمین بار در شهر شوش تجمع کردند. آن‌ها از اقامه نماز جماعت پشت سر آخوندهایی که برای آرام کردن اوضاع از تهران اعزام شده بودند خودداری کردند.
واکنش وزیر تعاون به پرداخت حقوق کارگران نیشکر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به پرداخت حقوق کارگران هفت تپه گفته است،« در حالی که با تدبیر می‌شود کشور را کم هزینه‌تر اداره کرد؛ گفتند یک ماه حقوق حقه کارگران پرداخت شد.»
محمد شریعتمداری، روز پنج‌شنبه اول آذر و همزمان با پرداخت حقوق معوقه کارگران نیشکر هفت‌تپه در توییتی نوشت:«خصوصی‌سازی یک واحد کشاورزی متعلق به وزارت کشاورزی درست یا نادرست سال‌ها پیش انجام می‌شود. »
او گفته است، «رسیدگی بی موقع و در فصل برداشت محصول فسادپذیر زمینه‌های بی نظمی را تشدید می‌کند و حال آنکه با تدبیر می‌شود کشور را کم هزینه تر اداره کرد؛ گفتند یک ماه حقوق حقه کارگران پرداخت شد؛ شکر تا حل نهایی.»
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بیش از دو هفته است که به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق، با حضور در محل شرکت و فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
آن‌ها همچنین با اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت، خواستار آن هستند که این کارخانه‌ها به صورت شورایی و از سوی کارگران اداره شود.
غلامرضا شریعتی،‌ استاندار خوزستان نیز امروز پنج‌شنبه اول آذر از واریز ۴/۵ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه و ۱/۵ میلیارد تومان برای تکمیل و نوسازی به حساب معتمد کارخانه خبر داد.
او درباره وضعیت کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه گفت: تلاش ما بر این است که اکثر آن‌ها آزاد شوند.
او وعده داد که « معوقه حقوق کارگران امروز واریز شده وهمچنین حقوق یک ماه آنها هم ظرف چند روز آینده واریز می‌شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر