۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

حاکمان استبدادی همیشه مخالف فعالیت های احزاب مستقل هستند





هاشمی رفسنجانی

آنگاه که قافیه تنگ می شود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار معاون دبیر کل و اعضای هیأت رئیسه کنفرانس بین‌المللی احزاب سیاسی(ICAPP)، تشکیل یک مجمع حزبی در دنیا و حداقل در منطقه را یکی از آرزوهای مبارزین و مسئولان انقلاب اسلامی از نخستین ماه‌های پس از پیروزی دانست و گفت: به خاطر اعتقادی که به تحزّب داشتیم، در همان روزهای اول پس از پیروزی، در حالی که به خاطر اختلافات سیاسی و شورش‌های کور، مشکلات فراوانی داشتیم، حزب جمهوری اسلامی را تأسیس کردیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به عضویت بیش از یک میلیون مردم ایران در حزب جمهوری اسلامی، گفت: این حزب در سال‌های اول، از عوامل مؤثر تثبیت پایه‌های نظام بود که بسیاری از دبیران، مدیران و مسئولان احزاب فعلی، عضو شورای مرکزی و کمیته‌های آن بودند.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر رشد ابزار اطلاع‌رسانی و به ویژه گسترش فضای مجازی، گفت: با توجه به آگاهی مردم که به تدریج تقویت می‌شود، دنیا و حتی کشورهای کمونیستی، در آینده به سوی دموکراسی می‌روند که احزاب پایه‌های آن هستند.
وی با اشاره به مجموعه تشکیلات کمیته احزاب آسیایی، گفت: اگر بتوانید اطلاع‌رسانی کنید، می‌توانید الگویی برای سایر نقاط دنیا باشید.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اهمیت احزاب، گفت: اگر احزاب در کشورهای مختلف قوی نباشند، جای آنها را تروریسم می‌گیرد و سیستم‌های استبدادی در کشورها حاکم می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احزاب را ضربه‌گیر نظام‌ها دانست و گفت: مصلحت همه دولت‌هاست که احزابی قوی داشته باشند تا با هم رقابت کنند و مردم براساس تفکرات و عملکردها، با رأی خود، بهترین‌ها را انتخاب کنند.
وی با بیان این جمله که «حاکمان استبدادی همیشه مخالف فعالیت‌های احزاب مستقلّی هستند»، گفت: مردم با اطلاع‌رسانی‌های احزاب آگاه می‌شوند و مردم آگاه هم به مستبدین فرصت تاخت و تاز نمی‌‌دهند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با توصیه به دبیران کل احزاب مختلف که «باید سعادت بشر جزو اهداف شما باشد»، گفت: در مقطع فعلی، سعادت بشر در مقابله با گروه‌های تروریستی است که با حضور در کشورهای متعدد، زندگی مردم را نا امن کرده‌اند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: مردم آگاه و احزاب فعال می‌توانند تروریست‌ها را خانه‌نشین کنند.
وی با ارائه تحلیلی از تلاش گروه‌های تروریستی برای یارگیری از مردم و به ویژه جوانان ناراضی کشورها، گفت: همکاری احزاب آسیایی می‌تواند خطر گسترش تروریسم را کم نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر