۱۳۹۵ تیر ۲۸, دوشنبه

فرانسویان و عطش در کسب « پترو دلار »

فرامرز داد رس
امروز داعش پذیرفت که یکی از سربازان خلافت اسلامی فاجعه نیس را رقم زده است. داعش این بار از محمد سلمان الحويج بوهلال، با درجه سربازی نام برد، سربازی که با کمال میل به درخواست کشتار غربی ها از سوی فرماندهی داعش پاسخ مثبت داده است. در عملیات تروریستی گذشته در فرانسه اغلب تروریست ها درجه امیری یا همان درجه ژنرالی داعش را داشتند گویا کار به سربازان ساده رسیده است.

این روز ها هر ماجرای تروریستی به داعش ربط داده می شود و داعش هم از این کار خشنود است. یکی از اهداف داعش مطرح بودن این گروه به عنوان یک نیروی مخرب ودهشتناک در سطح جهان می باشد. انگیزه تروریست فاجعه نیس را باید در جای دیگری هم جستجو کرد، مسجد النور! در شهر نیس بهانه ای که زمینه ساز بهره برداری داعش شد. نیس یکی از شهرهای فرانسه است که بیشتری شمار دوربین های کنترل در اماکن آن نصب شده اند. شهری با هتل های لوکس، بوتیک های گرانقیمت، جواهر فروشی های درجه یک، کازینو ها، در این شهر ساحلی در هر شب، هزار و یک شب ! اتفاق می افتد. نیس به دلیل نزدیکی به سواحل مدیترانه نه چندان دور از مرز های ایتالیا، محل رفت و آمد مافیای ایتالیایی و پس از فروپاشی شوروی به محل عیش و نوش مافیای روسی نیز تبدیل شده است.

در سال 2012 میلادی یک وزیر امور دینی وهابی سعودی، ساختمانی را که در شهر نیس مالک آن است وقف بازسازی مسجدی برای شهر هزار و یکشب کرد. به گفته ای بیش از هفتاد و پنج درصد هزینه ها را هم چند مسلمان دادند. این مسجد درست شد ولی شهردار نیس کریستیان استروسی از حزب دست راستی جمهوریخواهان از افتتاح مسجد جلوگیری کرد تا جاییکه پیش از آغاز ماه رمضان 2016 ، مسلمانان به دادگاه اداری شکایت بردند و حکم افتتاح مسجد را گرفتند ولی باز هم شهردار جلوگیری کرد و طرحی پیشنهاد داد که به دلایل امنیتی این مسجد را مصادره و به مهد کودک شیرخوارگان تبدیل کند.

آقای اولاند رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود پس از فاجعه دردناک نیس ساده ترین را پیش گرفت و مسئله را به گردن داعش در سوریه و عراق انداخت و قول داد تا به شمار بمباران ها در سوریه بیافزاید، بهتر بود آقای اولاند و مسئولین امنیتی فرانسه نگاهی به پشتیبانی اعراب ثروتمند سعودی و قطری در زمینه سازی این بحران ها و فراهم آوردن انگیزه هایی برای مسلمانان فریب خورده ای چون محمد سلمان الحويج بوهلال بیاندازند. اگر کشور های اسلامی ثروتمند حاشیه خلیج فارس این امکانات را در اختیار مسلمانان مسجد ندیده فرانسوی قرار ندهند این جماعت خودش به دنبال مسجد سازی نمی رود.

هفته پیش روزنامه انگلیسی گاردین بیانیه ای از سوی نمایندگان پارلمان بریتانیا انتشار داد که در آن خطاب به عربستان سعودی خواستار قطع پشتیبانی از گروه های افراطی مسلمان شدند. در دسامبر سال 2015 میلادی چند هفته پس از عملیات تروریستی پاریس آقای زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان از عربستان خواست دست از حمایت گروه های تندروی اسلامی بردارد. پیشرفت وهابیت در میان مسلمانان فرانسه به خطری جدی تبدیل شده است. یک شازده! قطری مالک تیم فوتبال محبوب پاریسی ها، پاری سن ژرمن! قصد داشت از ورود زنان به ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات فوتبال این تیم خودداری کند که فعلاً زورش نرسید تا در آینده چه شود. حالا باید نشست و نظاره کرد تا چه زمانی فرانسوی ها از خواب بیدار شوند و چنین درخواستی را رسمی نمایند. البته میان حرف تا عمل یک دنیا فاصله است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر