۱۳۹۵ تیر ۲۴, پنجشنبه

اصلاح طلبان درانتخاب آینده چه چیزی دیگر برای فریب مردم دارند ؟


زیتون-سولماز ایکدر: 

در ماه های پایانی دولت روحانی، حسین فریدون، این استعداد را دارد که ناخواسته نقشِ اسفندیار مشایی در دولت دهم، بلکه چشم اسفندیار دولت یازدهم را بازی کند.
حسین فریدون، برادر حسن روحانی، متولد ١٣۴٢ در «سرخه» استان سمنان است. او پس از انتخاب برادر بزرگ به ریاست‌جمهوری، به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد. کارنامه کاری فریدون پیش از این انتصاب، ساده و بی دردسر می نماید؛ دیپلمات وزارت خارجه و عهده داری سفارت در چندین کشور ازجمله مالزی.
منابع نزدیک به نیروهای امنیتی به «زیتون» خبر دادند که فریدون طی آن غیبت دو ماهه بازداشت نشده بود، اما چند بار برای بازجویی احضار شده بود.

واقعیت اما همیشه پیچیده تر است، بخصوص آنجا که به سیاست ختم می شود. می گویند، برادر رییس جمهور، معاون اجرایی اوست؛ کاسب مسلک است و رد پای او را می توان در تعدادی از نابسامانی های اقتصادی از جمله «حقوق های چند ده میلیونی دید.»
ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور پیشتر گفته بود علی صدقی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران با وجود اینکه «پرونده‌های سنگین» داشته، با اصرار یکی از «نزدیکان رییس جمهوری» به این سمت منصوب شده بود.
سراج به نام این فرد نزدیک اشاره نکرده بود اما روز بعد کیهان در خبری ویژه از برادر رییس جمهوری به عنوان این فرد نزدیک نام برد.
رابطه فریدون و صدقی به انتخاب رییس بانک رفاه محدود نمی شود. علی صدقی بر اساس اخباری که توسط خبرگزاری ها و سایت های اصولگرا منتشر می شود، شریک حسین فریدون در یک صرافی است که در دوران اوج بحران ارزی تاسیس شد.
حاشیه های حسین فریدون اما، به مسائل اقتصادی ختم نمی شود.
میانه خرداد‌ماه بود که برخی رسانه‌های اصولگرا شایعه بازداشت دستیار ویژه رییس‌جمهوری را منتشر کردند و غیبت دوماهه فریدون را گواهی بر صحت خبر خود دانستند. شایعه های این غیبت اگر چه خیلی زود جای خود را به حاشیه های ملاقات او با مصطفی تاجزاده داد، اما فراموش نشد.
منابع نزدیک به نیروهای امنیتی به «زیتون» خبر دادند که فریدون طی آن غیبت دو ماهه بازداشت نشده بود، اما چند بار برای بازجویی احضار شده بود.
شاید به همین علت بود که فریدون به جای دفاع از دیدارش با مصطفی تاجزاده، به سرعت عقب نشست و مدعی شد که «برای دیدار با شخصی دیگر به ساختمان محل سکونت تاجزاده رفته و در عمل انجام شده قرار گرفته است.»
عملکرد فریدون و تلاش های روحانی برای حفظ موقعیت برادرش، کار را به جایی رساند که شایعات عجیب تر این موارد نیز در مورد این دو برادر منتشر و بعضاً باور می شود.


بازداشت آفرین چیت ساز، روزنامه نگار کم حاشیه، بازجویی، انفرادی طولانی و حبس سنگین او حتی در چارچوب توهمی به نام «پروژه نفوذ» قابل هضم نبود. حال منابعی به« زیتون» گفته اند که آفرین چیت ساز در مورد روابط «خاصش» با فریدون بازجویی شده است.

جواد کریمی‌قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس نهم و دهم روز گذشته مدعی شده بود که «یکی از پرونده‌های حسین فریدون تقلید صدای رئیس‌جمهوری است؛ در یک مورد او با تقلید صدای روحانی در تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیر‌مجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند.» او که با خبرگزاری «دانشجو» گفتگو می کرد برای ادعای تقلید صدای فریدون یک مثال دیگر نیز داشت: «در مورد دیگر نیز فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهوری در تماسی با مولاوردی، معاون روحانی، به او اعلام می‌کند که از انجام یک سفر خودداری کند. مولاوردی هم که گمان می‌کند این دستور از سوی رئیس‌جمهوری داده شده، از انجام آن سفر خودداری می‌کند. چندی بعد در جلسه‌ای رئیس‌جمهوری به مولاوردی می‌گوید که چرا به سفر مدنظر نرفته و او ماجرا را شرح می‌دهد.»
هرچند ادعاهای کریمی قدوسی از سوی فریدون و مولاوردی تکذیب شد، اما استقبال رسانه های اصولگر از این اتهام، نشان می دهد که نقش دستیار اجرایی دولت یازدهم تا چه اندازه «حاشیه ساز است.»
البته اصولگرایان در پاشنه آشیل کردن حسین فریدون تنها نیستند؛ بخشی از اصلاح طلبان نیز عقب نشینی های دولت در مواضعی را به حساب تلاش شخص روحانی برای حفظ برادرش می دانند.
جوانان فعال اصلاح طلب تغییرات امروز کابینه یازدهم را به حساب «باج های» روحانی به طرف مقابل برای حفظ برادرش دانستند و نوشتند:

معاون پارلمانی رییس جمهوری که اصلاح طلب بود در یک عزل و تنزل محترمانه به معاونت حقوقی رییس جمهور منصوب شد که عملا سمتی بی اثر و بی اختیارات است؛ تا حسین فریدون امن بماند.
قائم مقام اصولگرای وزیر کشور در یک ارتقای قابل توجه به معاون پارلمانی رییس جمهور منصوب شد؛ تا حسین فریدون امن بماند.
جوان اصولگرای حامی قالیباف به سمت قائم مقام وزیر کشور منصوب شد؛ تا حسین فریدون امن بماند.
سید علیرضا آوایی، اصولگرا و رئیس کل سابق دادگستری استان تهران که نامش در لیست تحریم های اتحادیه اروپا هم هست به سمت بازرس ویژه رئیس جمهور منصوب شد؛ تا حسین فریدون امن بماند.

تمام این حواشی، فارغ از وارد بودن یا نبودنشان، در مقابل آخرین حاشیه ی فریدون بی اهمیت جلوه می کنند. نقش حسین فریدون در دلیل بازداشت آفرین چیت ساز را باید در حقیقت مهمترین چالش رییس دولت یازدهم و برادرش دانست.
بازداشت آفرین چیت ساز، روزنامه نگار کم حاشیه، بازجویی، انفرادی طولانی و حبس سنگین او حتی در چارچوب توهمی به نام «پروژه نفوذ» قابل هضم نبود. حال منابعی به« زیتون» گفته اند که آفرین چیت ساز در مورد روابط «خاصش» با فریدون بازجویی شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر