۱۴۰۱ مرداد ۴, سه‌شنبه

 احمد خاتمی: 

بازگشت سلطنت به ایران خطر بزرگی است


ناصر اعتمادی
رادیو بین المللی فرانسه

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امروز سه‌شنبه چهارم مرداد در سخنرانی در اصفهان گفت که خطر بازگشت سلطنت به ایران جدی است و کسانی که می خواهند ارزش های دورۀ سلطنت از جمله بی حجابی را ترویج کنند از جمله کسانی هستند که می خواهند ارزش های دورۀ پیش از انقلاب را احیاء کنند که احمد خاتمی از آنها به عنوان "ارزش های طاغوت" نام برد.

در سخنرانی خود احمد خاتمی گفت : "بازگشت به دوران طاغوت خطر بزرگی است". احمد خاتمی سپس افزود : "کسانی هستند که می‌خواهند ارزش های دوران طاغوت از جمله بی حجابی را ترویج کنند." خاتمی "بی حجابی" را از جلوه های دورۀ پیش از انقلاب دانست و از آن به عنوان "جلوه های ارتجاع" یاد کرد.

استدلال منطقی ایرج مصداقی نسبت رضا پهلوی

;;

احمد خاتمی در جای دیگری از سخنانش مدعی شد که حجاب در ایران اجباری نیست، بلکه الزامی است چون قانون است و قانون باید رعایت شود همانطور که باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرد. احمد خاتمی همچنین به "سکولار شدن روضه و هیأت‌ها" در کشور اشاره کرد و آن را در کنار "تضعیف مسئولان، از دست دادن هویت انقلابی، القای این که انقلاب به بن بست رسیده است، جنگ روانی دشمن" خواند که هدفش به گفتۀ وی "رو در رو کردن مردم" و نظام اسلامی و ایجاد "اغتشاش" در کشور است.

احمد خاتمی همچنین رشد اقتصادی در دولت ابراهیم رئیسی را چهار درصد اعلام کرد، و مشکلات معیشتی مردم را نتیجۀ "جراحی نظام اقتصادی" دانست که به گفتۀ او دولت رئیسی برای "ساماندهی اقتصاد مقاومتی" انجام می دهد.

پیش از این، خود رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی ای که در سالگرد مرگ روح الله خمینی در بهشت زهرا ایراد کرد، با اشاره به تجربۀ انقلاب کبیر فرانسه تلویحاً نسبت به خطر بازگشت سلطنت در ایران نیز هشدار داد، هر چند او تأکید نمود که به دلیل پیوندهای عمیق و گستردۀ نظام اسلامی و مردم ایران چنین بازگشتی در ایران رُخ نخواهد داد.

با این حال، هشدارهای رهبران جمهوری اسلامی نسبت به خطر بازگشت سلطنت، بیش و پیش از همه نگرانی‌های آنان را از بی ثباتی نظام موجود و وضعیت بحرانی کشور بیان می کند. به تازگی حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، هشدار داد که اگر یک روند اصلاح واقعی در کشور توسط شخص رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، به طور عاجل آغاز نشود، آیندۀ اسفناکی در انتظار رهبران جمهوری اسلامی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر