۱۴۰۱ تیر ۲۸, سه‌شنبه

 محسن هاشمی: 

مسبب وضعیت موجود علی خامنه‌ای است

hashemi_071722.jpgنگاه مردم به براندازان متمایل شده

ناصر اعتمادی رادیو بین المللی فرانسه

محسن هاشمی در مقاله‌ای که در سایت "اعتماد آنلاین" منتشر کرده وضعیت کنونی کشور را حاصل چهل و چهار سال حاکمیت جمهوری اسلامی، نظام حکومت دینی و ولی فقیه دانسته که به گفتۀ او بیشترین تاثیرگذاری را در راهبردهای حاکمیت و عملکرد مسئولان داشته است.

محسن هاشمی تأکید کرده است که نمی توان وضعیت کنونی کشور را "از ولایت فقیه جدا دانست"، "در حالی که آیت الله خامنه‌ای ده ها بار به صراحت از کلیت عملکرد نظام دفاع کرده" است.

فرزند علی اکبر هاشمی رفسنجانی در جای دیگری از مطلب خود با انتقاد از رویکرد دولت رئیسی و حامیان وی گفته است که نمی توان وضعیت موجود را به باصطلاح "فتنه‌گران، یا خائنان یا غرب زده ها" نسبت داد. به گمان محسن هاشمی "بانیان وضع موجود آنهایی هستند که نگذاشتند دولت ها بر اساس رأیی که از مردم گرفتند عمل کنند."

محسن هاشمی در جای دیگری از مقاله خود یادآور شده است که در جمهور اسلامی همه کاره در اصل شخص ولی فقیه یعنی علی خامنه‌ای است و به گمان او "استفاده کنندگان از اصطلاح تخریبی" "بانیان وضع موجود" "متوجه نیستند که در نظام ولایت فقیه اکثر راهبردهای کلان و کلیدی در امور مختلف از جمله روابط خارجی، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد، امنیت و... در دست دولت نیست." وی در ادامه گفته است : "بانیان وضع موجود کسانی هستند که نگذاشتند دولت ها بر اساس رأیی که از مردم گرفته‌اند عمل کنند و باعث اجرای دوگانگی در اجرای سیاست های غلطی شدند که متاسفانه هم اکنون مسئولیت آن را نیز بر عهده نمی گیرند."

محسن هاشمی در ادامه گفته است که برغم برخورداری از ذخایر بزرگ نفت و گاز ، رشد اقتصادی ایران همچنان منفی است، نرخ بیکاری به ٢٥ درصد و تورم به بیش از ٥٠ درصد رسیده است و "نگاه مردم به سمت براندازان خارج نشین و اخیراً داخل نشین تغییر مسیر" داده است و نه به سوی اصلاح طلبان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر