۱۳۹۷ آذر ۲۸, چهارشنبه

افشای زمینخواری‎های گسترده و برج‏‌سازی‎های مخفی اُمرا و فرماندهان نظامی در تهران

افشای زمینخواری‎های گسترده و برج‏‌سازی‎های مخفی اُمرا و فرماندهان نظامی در تهران

– رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران پرده از تخلفات بسیار گسترده ارتش در اراضی شمال‎شرق تهران برداشت.
– پشت دیوار پادگان‎ها مخفیانه گودبرداری‎ می‎شود و برج‎های غیرقانونی با زد و بند بین مسئولان و نهادها یکی پس از دیگری بالا می‏‌روند.
– محمد سالاری می‎گوید، حتی از ورود مسئولان مدیریت شهری به این مجموعه جلوگیری شد و وی به سختی توانست وارد شده و بازدید کند.

کیهان لندن:
(+عکس) رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از «تخلفات بسیار گسترده» ارتش جمهوری اسلامی در حوزه ساخت و ساز خبر داده است.

بازدید امیر بیوک عباس‌زاده مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش از پروژه شهرک‎ «شهید بهشتی»
محمد سالاری که روز دوشنبه ۲۶ آذرماه به همراه تعدادی از مسئولان شهرداری برای بازدید از پروژه‌‌‌‌های ساختمانی منطقه ۴ تهران (شمال شرقی پایتخت حوالی تپه‎های لویزان) رفته بود گفت «علی‌رغم اینکه نهادهای نظامی، حاکمیتی و دولتی باید در رعایت قوانین و مقررات، به‌خصوص مقررات شهرسازی و معماری پیشگام باشند و مقام معظم رهبری نیز همواره به این موضوع تاکید داشته‌‌‌اند اما متاسفانه ما شاهد انجام تخلفات بسیار گسترده ساختمانی توسط مجموعه‌‌‌ای از شرکت‌‌‌های تعاونی مسکن زیرمجموعه ارتش و بنیاد تعاون ارتش هستیم.»
بخشی از این تخلفات مربوط به «پروژه‌‌‌های غیرقانونی ساخته شده در حاشیه اتوبان بابایی» است. سالاری گفته ارتش قبل از اینکه دیوار محدوده نظامی را تخریب کنند اقدام به انجام تخلف کرده‌ و سپس دیوار را برداشته‌‌‌ است.
سالاری توضیح نداده که چرا ارتش ابتدا ساخت و ساز کرده و سپس دیوار پادگان‌ها را تخریب کرده و فقط گفته «حتی از ورود مسئولان مدیریت شهری به آن مجموعه نیز جلوگیری شد و من به سختی توانستم وارد مجموعه شوم و بازدید کنم.»
کیهان لندن در سال‎های گذشته در چند گزارش به زمینخواری‌های گسترده، اختلاس‎ها و کلاهبرداری‎های کلان در ارتش اشاره کرد از جمله تخلفات بنیاد تعاون ارتش و بانک حکمت ایرانیان.
بانک حکمت، قرارگاه سازندگی قائم، کارخانه‌های گروه صنعتی اسپادانا، هواپیمایی ساها، معراج و کاسپین و بیمه صبا از جمله بنگاه‎های ارتش جمهوری اسلامی هستند که اگر روی آنها نورافکن انداخته شود منشاء بزرگ‏ترین فسادها به شمار می‌روند چنانکه با پیگیری‎های وزارت خزانه‎داری آمریکا مشخص شد هواپیمایی کاسپین و معراج در مشارکت با سپاه پاسداران و سیستم بانکداری جمهوری اسلامی اقدام به دور زدن تحریم‎ها، پولشویی و حمایت از تروریسم می‎کنند.
برج‌‏سازی‎های غیرمجاز
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفته یکی از تخلفات عمده ارتش در مجموعه «شهرک شهید بهشتی» است که «بدون پروانه ساختمانی» و بر اساس یک توافق کتبی که در فرایند صدور پروانه و در اجرای مقررات شهرسازی و معماری جایی ندارد،‌ انجام شده است.
به گفته این مسئول شورای شهر «در این مجموعه برای احداث چندین برج ۱۶ طبقه موافقت گرفته شده اما بعد از آن مجددا به دو برج و هر کدام چهار طبقه اضافه کرده‌‌اند.»
ساخت و سازهای مخفی ارتش در شمال شرق تهران
او در ادامه فاش کرده که اخیراً در مجموعه فضاهای باز این شهرک نیز که باید برای سرانه‌‌‌های خدماتی مورد استفاده قرار می‌‌‌‌‌گرفت، «اقدام به گودبرداری و اجرای بخشی از فونداسیون کرده‌‌‌اند و قصد احداث برج دیگری را دارند که با تلاش شهرداری منطقه فعلا متوقف شده است.»
کاسبی در اراضی پادگان شیان و لویزان
تخلفات ارتش در اراضی شمال شرق تهران فقط به اینها خلاصه نمی‌شود. اُمرای ارتش از دو دهه پیش برای درآمدزایی دست روی زمین‎های پادگانی گذاشتند و به اسم توسعه رفاه و تکریم پرسنل شروع به ساخت و ساز آپارتمان و مراکز تفریحی کرده‌اند. یکی از آنها «مجموعه رستوران‌‌‌‌‌های باغ بهشت مجاور پارک شیان و لویزان» است. این منطقه از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق تهران است که ستاد نیروی زمینی، هوانیروز و تعدادی از پادگان‎های ارتش دور تا دور آن مستقر هستند.
اراضی مجموعه سیاحتی تجاری بهشت
به گفته سالاری، اجرای این مجموعه یکی دیگر از تخلفات ارتش است که با نصب تابلوهای بزرگ در معابر و بزرگراه‌‌‌ها اقدام به تبلیغات برای آن کرده‌‌اند و اکنون برای مراسم‌‌‌ مختلف استفاده می‌‌‌شود و در هیچکدام از این پروژه‌‌‌‌ها حق و حقوق شهرداری تهران برای اجرای ماموریت‌‌‌های مدیریت شهری پرداخت نشده است.
غارت اراضی پادگان کوهک
یکی دیگر از تخلفات ارتش جمهوری اسلامی مرتبط با اراضی «کوهک» متعلق به نیروی دریایی است.
عضو شورای شهر تهران می‎گوید در مجموعه پادگان کوهک که پهنه‎ای بالغ بر ۵٫۱۷ هکتار دارد با وجود اینکه باید ۵٫۷ هکتار جهت ایجاد فضای سبز استفاده می‎شد بطور کامل به «غرفه‌‌های متعدد سنگ‌فروشی و سنگ‌بری» تبدیل شده که وضعیت ناهنجاری را در این منطقه مسکونی ایجاد کرده است. نکته اینجاست که علاوه بر این تخلف ارتش هیچگونه عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده است.
اینکه قرار است شورای شهر، شهرداری و مراجع قضایی با این همه تخلف چه اقدامی کنند مشخص نیست اما به نظر می‎رسد بر اساس سوابق همانطور که این عضو شورای شهر خواسته یا ناخواسته دائم تاکید کرده مسئله بیشتر پرداخت نشدن عوارض و حق و حقوق شهرداری است تا پیگیری بنیادی این تخلفات که اصلا بر اساس چه معیارهایی صورت گرفته است!
سالاری نیز در بخشی از حرف‎های خود گفته «پیگیری خواهم کرد تا در آینده نزدیک بتوانیم جلساتی را در این خصوص با ارتش داشته باشیم تا وضعیت این مجموعه تخلفات را مشخص کنیم.»
سایه نکبت و بیچارگی بر سر ارتش
در این میان، موضوعی که نباید فراموش کرد وضعیت بغرنج پرسنل ارتش است و اصلی‎ترین دغدغه آنها یعنی مسکن. این پرونده‎ها با ابعاد غیرقابل تصور از زمینخواری و اختلاس نشان می‎دهد اُمرای چاکرمآب ارتش جمهوری اسلامی جز مدح و تملق‌گفتن از علی خامنه‎ای کار بیشتری ندارند و بیش از آنکه فکر بهبود معیشت بدنه‌ی ارتش باشند مانند دیگر مقامات به دنبال پر کردن جیب خود هستند.
کیهان لندن گزارش‎های متعددی از تخلفات ارتش و فرماندهان آن در نقاط مختلف کشور دریافت می‎کند. اراضی «احمدکلاه بابلسر»، وضعیت «سپرده‌های فولاد صائب»، اختلاس‎ها در پروژه «چیتگر»، پرونده «زمین‎های درکه» کنار رودخانه، یا فراتر از اینها، پرونده دلالی خرید هواپیمای مسافربری دسته چندم و قاچاق قطعات، باندهای وابسته به «بیت خامنه‎ای» که در نقض قطعنامه‎های شورای امنیت در کشورهای همسایه سلاح و مهمات و قطعات هواپیما و هلی‌کوپتر معامله می‎کنند فقط نمونه‌هایی از خروارها تخلفات ملی و بین‌المللی هستند.
همچنین گزارش‎ در مورد فلاکت و گرفتاری پرسنل عادی و رده پایی زیاد است. افسری که برای امرار معاش مجبور است پس از پایان ساعت خدمت بنّایی و سیمان جابجا ‎کند، همسران ارتشی‎هایی که مجبورند برای امرار معاش در منازل مردم کارگری و رختشویی کنند، افسران خلبان در پایگاه تهران، اصفهان و شیراز که وضع‌شان نسبت به بقیه جزو بهترین‎های ارتش‌ به شمار می‌رود اما مجبورند شب‎ها در آژانس مسافرکشی کنند یا سرهنگ و سرگردهای بازنشسته که نگهبانی برج‎های فرماندهان و آقازاده‌ها را برعهده می‌گیرند تا کمک‌خرجی دریافت کنند!
آنچه محمد سالاری عضو شورای شهر تهران از آن پرده برداشته گرچه یک افشاگری مهم در مورد زمینخواری‎ها و برج‏‎سازی‎های غیرقانونی ارتش است اما تنها گوشه‎ای از تخریب‌ها و بلایایی که اُمَرای مفتخوار و بله‎قربان‌گو به سر ارتش و پرسنل آن آورده‎اند تا جیب‌ خود را پر کنند. نباید تعجب کرد که دیر یا زود خبرها و گزارش‎هایی از آقازاده‎های فرماندهان ارتش نیز که با زد و بندهای پدرانشان به برکت سفره انقلاب در اروپا، آمریکا و کانادا ساکن‌اند علنی شود.
روحانی دروغ گفت، زیباکلام سنگ رو یخ شد
با افشای این قبیل پرونده‎ها بار دیگر دروغگویی‎ها مقامات ‎عالی جمهوری اسلامی و استمرارطلبان علنی‎تر شد. در جریان مراسم رژه‎ روز ارتش، ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، در تهران حسن روحانی در حضور بلندپایگان ارتش، سرداران سپاه و بسیج با تعریف و تمجید و پشتیبانی از هر دو نهاد نظامی رژیم، با کنایه تاکید کرد که ارتش با آنکه سیاست را خوب می‌فهمد ولی وارد بازی‌های سیاسی نشده و در هیچ فسادی نامی از امیران ارتش وجود ندارد!
کلیه فروشی پرسنل ارتش برای امرارمعاش
صادق‎ زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه که مدت‎هاست آبرو و حیثیت خود را برای استمرارطلبان در طَبق اخلاص گذاشته در واکنش به این سخنان روحانی گفته بود، «آقای روحانی می‎فرمایند هیچ ارتشی در مفاسد اقتصادی نیست که سخن درستی است. اما نمی‎گویند بواسطه آن نیست که ارتشی‎ها تعلیم و تربیت مخصوصی می‌شوند بلکه به خاطر آنست که ارتشی‎ها در کار اقتصاد و بنگاهداری نیستند. نه در فولاد هستند، نه پتروشیمی، نه بانکداری و بیمه یا هتلداری و نه صاحب و سهامدار ده‌ها کارخانه.» حالا معلوم نیست این دست دراز فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی را چگونه می‌توان توجیه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر