۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

منع ورود به آمریکا شامل افراد دو تابعیتی هم می شود
محمد اتا 

یادآور می شویم : که از 19 نفری که در عملیات تروریستی برج های نیویورک شرکت داشتند 11 نفر سعودی و 4 نفر مصری بودند 

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اعلام منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان، از جمله ایران، تاکید کرد که این محدودیت شامل افراد دو تابعیتی نیز می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی اعلام کرد که اتباع هفت کشور عراق، ایران، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند که شامل افراد دارای دو تابعیت نیز خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که مردم این هفت کشور که با پاسپورت یک کشور دیگر سفر می کنند، نیز در طول این 90 روز نمی‌توانند به آمریکا بروند. این، بدان معنی است که به عنوان مثال اگر یک عراقی با پاسپورت انگلیس بخواهد به آمریکا سفر کند، قادر به این کار نخواهد بود. این در حالی است که اتباع انگلیس به طور عادی برای سفر به آمریکا نیازی به روادید هم ندارند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین آمده است: مسافرانی که دارای ملیت یا دو تابعیتی از این کشورها هستند به مدت 90 روز به آمریکا وارد شوند، یا نمی توانند ویزای مهاجرت یا غیر مهاجرتی بگیرند. همچنین مصاحبه ها برای صدور ویزا برای اتباع این هفت کشور انجام نخواهد شد.


اتریش را ترک کنید، چون آمریکا ویزا نمی دهد

این ایرانی‌ها از اقلیت‌های یهودی و مسیحی ایران بودند که به صورت موقت در اتریش اقامت داشتند و قصد داشتند پس از انجام اقدامات لازم و دریافت ویزای آمریکا به این کشور سفر کنند.

اتریش به 300 ایرانی غیرمسلمان که در این کشور به صورت موقت اقامت داشتند و داوطلب پناهندگی به آمریکا بودند اعلام کرد که از سفر به آمریکا منع شده‌اند.

به گزارش عصرایران، این ایرانی‌ها از اقلیت‌های یهودی و مسیحی ایران بودند که به صورت موقت در اتریش اقامت داشتند و قصد داشتند پس از انجام اقدامات لازم و دریافت ویزای آمریکا به عنوان پناهجو به این کشور سفر کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، دستور ممنوعیت سفر شهروندان 7 کشور منطقه از جمله ایران را صادر کرده است.

ایرانیان متقاضی پناهندگی به آمریکا معمولا از طریق اقامت موقت در سایر کشورها اقدامات مربوط به مهاجرت به آمریکا را انجام می‌دهند. داوطلبان باید درخواست خود را به سفارت آمریکا در سایر کشورها ارائه دهند تا ویزای آمریکا را دریافت و به این کشور سفر کنند.

این 300 ایرانی، اتریش را برای اقامت موقت انتخاب کرده بودند اما پس از مخالفت دولت آمریکا با پذیرش پناهندگان ایرانی، مسئولان اتریشی از این 300 ایرانی خواسته اند که خاک این کشور را ترک کنند.

یک مسئول در اداره امور پناهندگان در اتریش اعلام کرد که دولت اتریش از این افراد خواسته است تا هرچه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر