۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

نشریه فحاش یا لثارات با وجود لغو قانونی ، مجددآ منتشر شد

   کلمه – گروه اجتماعی: هفته نامه “یالثارات” که به علت شکایت دولت از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده بود، با دستور قضایی، امروز منتشر شد و به روی دکه رفت.
این نشریه در حالی دوباره آغاز به فعالیت کرده است که در دی‌ماه سال گذشته از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، لغو مجوز شده بود. این لغو مجوز هم به دنبال آن بود که پیش از آن سه بار توقیف شده بود و طبق قانون نشریه‌ای که سه بار توقیف می‌شود اصرار بر تخلف دارد و با مجازات لغو امتیاز رو به رو می‌شود.
اما شماره بعدی این نشریه پس از تاریخ تشکیل جلسه هیات نظارت و اعلام لغو امتیازی همچنان به روی دکه رفت، با این توجیه که نامه هیات نظارت به مطبوعات به دست ما نرسیده است.
بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در سالهای اخیر تنها با یک تلفن به محاق توقیف رفتند. اما نشریه یالثارات با پشتوانه قضایی به دلیل همسویی در جناح سیاسی با قوه قضاییه پس از انتشار و اعلام لغو این هفته‌نامه همچنان به کار خود ادامه داد تا اینکه سخنگوی وزارت ارشاد این اقدام را غیرقانونی دانست و تاکید کرد که این هفته‌نامه دیگر منتشر نخواهد شد.
قوه قضاییه الطاف خود را با توجه به برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی بر نشریه یالثارات با آن که شاکی اصلی آن دولت بود، تمام کرد و با دستور مقام قضایی و تا زمان برگزاری دادگاه موقتاً اجازه چاپ پیدا کرد. چراکه مسوولان نشریه یالثارات به رای صادره مبنی بر لغو امتیاز اعتراض کرده‌اند.
قوه‌ قضاییه با این دستور قضایی عملا مقابل دولت ایستاد و نشان داد که تصمیمات وزارت ارشاد و هیات نظارت بر مطبوعات ارزش اجرایی ندارد، به خصوص آنکه لغو امتیاز یالثارات به دنبال توهین به یکی از اعضای هیات دولت انجام شده بود.
نکته قابل تامل اینکه مسوولان نشریه هم در اولین شماره خود در صفحه اول نشان دادند که همچنان بر سر مواضع خود هستند. در مطلب صفحه یک خود مطلبی با این تیتر دارند که: “مولاوردی همچنان مساله‌ساز” و در صفحه ششم هم ضمن بازخوانیِ عنوان سرمقاله شماره ۸۲۵ ، با عبارت «بدتر از فاحشه معروفه در دنیا»، به یادآوری ‌نامه شهیندخت مولاوردی علیه یالثارات پرداخته است.
نشریه یالثارات در یکی از شماره‌های دی ماه خود با انتشار مطلبی به شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توهین آشکاری کرده بود.
براساس آنچه در برخی سایت‌ها منتشر شده، در مطلب یالثارات آمده بود: “از دیدگاه لیبرالی رئیس‌جمهور فعلی، قبیح‌ترین و نارواترین کار آن است که عده‌ای امر به معروف را علیه زنان لاابالی و بی‌حیا و بی‌حجاب به کار گیرند و حرف ثابت او همان است که اخیرا آن زن فمینیست عضو ارشد تشکیلات برانداز و منحل‌شده مشارکت ابراز داشت: دولت با برخورد با زنان (ولو با عریانی کامل آشکار شوند) مخالف است. البته این زن کذایی در ادعای خود صادق است و مگر آن زن مفلوک، همپالگی سابق همین شخص نبود که شب‌هنگام لخت و عریان در محله‌های لندن ظاهر شد و مورد تجاوز سه تن از اوباش انگلیسی قرار گرفت و هم‌اینک روحانی، همپالگی همان «بدتر از فاحشه معروفه در دنیا» را می‌خواهد بر گردن زنان ما مسلط کند به نام خانم معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده!”
پس از آن مولاوردی در کانال تلگرامی خود یادداشتی را به اعتراض منتشر کرد. معاون رییس جمهور در یادداشت خود با انتقاد از عملکرد این جریان که نشریه یالثارات نیز آن را نمایندگی می‌کند، در بخشی از آن نوشت: “لابد با این روش‌ها و این نحوه دفاع از حجاب و امر به معروف و نهی از منکر انتظار هم می‌رود که جوانان و نسل جدید فوج فوج به سمت دین و ایمان گرایش پیدا کنند، در حالی که با این دفاع بد که به مراتب بدتر از حمله است با دست خودشان بندگان خدا را فوج فوج از دین خدا خارج می‌کنند و باید روزی در دادگاه عدل الهی پاسخگوی «بردن رونق مسلمانی» باشند.”
او در بخش دیگری نیز نوشت و تاکید کرد: ” در دفاع از حیثیت یک انسان در وهله اول و سپس حیثیت زنان سرزمینم و نیز جایگاه حقوقی و حقیقی خود حق پیگیری و شکایت از این نشریه را بر خود محفوظ داشته و تا حصول نتیجه نهایی از مراجع قضایی و نظارتی از پای نخواهم نشست.”
پس از آن معاونت حقوقی ریاست جمهوری با طرح شکایت رسمی در دادسرای فرهنگ و رسانه، علیه مدیرمسئول هفته‌نامه «یالثارات» اقامه دعوا کرد.
اقدام توهین‌آمیز ارگان انصار حزب‌الله اعتراض بسیاری از زنان، فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و… را به دنبال داشت. حتی خواهران شهید محمد جهان‌آرا متنی را برای دلجویی از شهیندخت مولاوردی منتشر کردند.
آنان در این متن توشته بودند: ” مطالب منتشره علیه شما را دیدیم. حتماً شما هم مثل ما از این قبیله جز این انتظار نداشته‌اید و ندارید. این متن بی‌محتوا روشن‌ ترین دلیل بر درستی راهتان و کارایی اعمالتان بوده. از روزی بترسیم که بی‌خردان بی‌تقوا مجیز ما را بگویند. دوستان شما از همت و تدبیر و اراده شما در ادامه راه خشنود و از سقوط انسانیت در عرصه رسانه‌ای کشور دلشکسته‌اند.”
حال قوه قضاییه بی‌توجه به قانون و تنها به دلیل حمایت‌های سلیقه‌ای از جناح مورد نظر خود که صدالبته جزو تندروها و دلواپسان عرصه سیاسی امروز کشور هستند، به این نشریه متخلف اجازه انتشار مجدد داده تا یک بار دیگر ثابت کند که از سیستم قضایی به مدیریت صادق آملی لاریجانی نباید چندان انتظار عدالت و رعایت قانون داشت.                
                  یالثارات توقیف شد
در جلسه‌ی روز گذشته (دوشنبه، 16 دی‌ماه) هیئت نظارت بر مطبوعات، شماری از تقاضاهای صدور مجوز و تغییر وضعیت نشریات مورد بررسی قرار گرفت که در آن، 39 نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی مجوز انتشار گرفتند. همچنین تقاضاهای تغییر وضعیت تعدادی از نشریات بررسی شد که در آن، چهار تغییر صاحب امتیازی و شش تغییر مدیرمسوولی مورد موافقت قرار گرفت.

در ادامه‌ی این جلسه، به روزنامه‌ی «وطن امروز» به‌دلیل نقض مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی و به استناد تبصره‌ی 2 ماده‌ی 5 قانون مطبوعات تذکر و پرونده‌ی این روزنامه به مرجع قضایی ارسال شد.

همچنین هفته‌نامه‌ی «یالثارات‌الحسین» به استناد بندهای 8 و 11 ماده‌ی 6 قانون مطبوعات و براساس تبصره‌ی ماده‌ی 12 آن قانون توقیف و پرونده‌ی تخلفات آن نشریه برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.

هفته‌نامه‌ی «9 دی» نیز براساس بندهای 8 و 11 ماده‌ی 6 قانون مطبوعات تذکر گرفت و پرونده‌ی تخلفات این هفته‌نامه به مرجع قضایی فرستاده شد.


هفته نامه یالثارات الحسین به استناد بند 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات توسط هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد. بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، افترابه مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند را، اگرچه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد، دربر می‌گیرد و در بند 11 این ماده نیز به پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران اشاره شده است. هیأت نظارت بر مطبوعات به مطلب خاصی اشاره نکرده و مشخص نیست دقیقا به دلیل کدام مطلب این هفته نامه توقیف شده است.

هفته‌نامه یالثارات الحسین (ع) در سی‌ام اردیبهشت ماه سال 1373 نخستین شماره خود را منتشر کرد. این نشریه یک‌بار در سال 1376 توقیف و انتشار مجدد خود را از مرداد ماه 76 آغاز کرد. البته این نشریه از معدود نشریات اصولگرا بود که در زمان تعطیلی گروهی نشریات اصلاح‌طلب، توقیف شد.

نشریه یالثارات دی‌ماه سال گذشته نیز به شکایت سازمان سینمایی به دادگاه کشانده شد. البته پیش از آن نیز در اردیبهشت ماه 1386 شعبه‌ی 76 دادگاه کیفری استان تهران، مدیرمسوول نشریه‌ی «یالثارات الحسین» را از اتهام افترا به دستگاه قضایی و مقامات آن و نشر مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با شکایت مدعی‌العموم تبرئه کرد. در تیرماه 1387 نیز این نشریه بار دیگر دادگاهی شد. همچنین در بهمن ماه سال 1388 نیز مدیرمسوول این نشریه با رضایت شاکی، قرار منع تعقیب دریافت کرد. از آبان ماه سال جاری هم این هفته‌نامه دو بار به استناد بند 8 ماه 6 قانون مطبوعات مورد تذکر هیأت نظارت بر مطبوعات قرار گرفته بود.

این هفته‌نامه در دوران اصلاحات از منتقدان سر سخت دولت بود اما در دولت محمود احمدی‌نژاد همچنان که نسبت به نشریات دیگر در شرایط بهتری قرار داشت، کمتر به نقد دولت می‌پرداخت؛ چراکه انصار حزب‌الله از حامیان احمدی‌نژاد در انتخابات سال 1384 بود.

انصار حزب‌الله صاحب امتیازی و عبدالحمید محتشم مدیرمسوولی این نشریه را بر عهده دارند که این روزها به دلیل وضعیت نامناسب جسمی در بستر بیماری‌ است.
منبع: ایسنا


حداقل معنی آن شاید این باشد که نظر می کنی به امام حسین(ع )واظهار می داری ای خون خدا در کالبد بشریت!چرا که حیات بشر به خون است وتو حیات بشری.ای کسی که خدا خونخواه توست.خون بهای تو خداست ، زیرا حسین وسیله احیای دین خداست به تعبیری خون خداست در کالبد جامعه بشری،خون تو هدر نرفته تو « ثارالله » هستی ومنتقم تو خداست.این خون ها تا قیامت می جوشد وظالمین را نابود می کند.
ثار» اگر به معنی «دم وطلب دم»(یعنی خون، خونخواهی، به شخص خونخواه «ثائر» گویند،) باشد،عبارت است از خون ریخته ای که قابل قصاص است وهدر نرفته.می گویی : سلام بر تو ای کسی که خدا خونخواه تو است وای فرزند کسی که خداوند خونخواه اوست.ثارالله برای اولین بار در متون شیعه در زیارت های مربوط به امام حسین (ع) و زیارت عاشورا ذکر شده است.«السلام علیکَ یا ثارالله وابنَ ثاره »این عبارت در زیارت وارث هم آمده است.
واگر «ثار»به معنی حقوق مربوط به خونِ مظلوم ومقتولی است که در دادگاه توسط ولیّ دمُ یا اولیاء مقتول مطالبه می شود،اظهار می داری :  سلام بر کسی که حق تعالی حق خود می داندتا انتقام مظلومیت شما را از قاتلان بگیرد وخودش ضامن است که خون شما هدر نرود.
در قرآن کریم در سورۀ مبارکۀ اسراء آیۀ 33 می فرماید:
 «وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا »
«وانسان را- که خدا کشتن اورا حرام کرده است-جز به حق نکُشید، وهرکس به ستم کشته شود،وبرای ولّی او سلطه ای برقاتل قرار داده ایم ؛پس نباید در کشتن زیاده روی کندو چند تن را در برابر یک نفر بکُشدیا کسی راجز قاتل به قتل برساند.بی تردید،ولّی مقتول با حکمی که مقرر داشته ایم یاری شده است.»
 امام صادق (ع) ذیل این آیه فرمودند: مُراد از این آیه، حسین بن علی (ع) است که مظلوم کشته شده و ما اولیای دَم اوییم و قائم ما وقتی قیام کند «ثار» او را طلب خواهد کرد و انتقام او را خواهد گرفت.
یکی از القاب حضرت مهدی (عج) «منتقم» است؛ که هنگام ظهورشان خود را به این نام معرفی می کنند و می فرمایند:
«أنا بقیة الله فی أرضه و المنتقم من أعدائه» من باقی مانده خدا روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان هستم .البته در پاره ای روایات، ایشان منتقم خونِ همۀ ائمه و مظلومین هستند.
شعار یاران حضرت ، همان خواست خداوند است که امام را در انتقام گرفتن از خون امام حسین (ع) یاری دهند و اگر به این موضوع با همان نگاه، امام حسین (ع) دیده شود، موضوع بسیار روشن است «حضرت می فرمایند: من برای احیای سنّت جدّم و اصلاح امت او و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.» و چون قیام حضرت مهدی (عج)  هم بر همین اصول است ، انتقام از ایشان جنبه شخصی و خصوصی ندارد، بلکه مُراد،  انتقام از حتک حرمت هایی است که به اسلام و برپادارندگانش شده است .
  در هر صورت تعبیر عمیقی است که از زوایای مختلف باید در آن تامّل شود.حداقل معنی آن شاید این باشد که نظر می کنی به امام حسین(ع )واظهار می داری ای خون خدا در کالبد بشریت!چرا که حیات بشر به خون است وتو حیات بشری.ای کسی که خدا خونخواه توست.خون بهای تو خداست ، زیرا حسین وسیله احیای دین خداست به تعبیری خون خداست در کالبد جامعه بشری،خون تو هدر نرفته تو « ثارالله » هستی ومنتقم تو خداست.این خون ها تا قیامت می جوشد وظالمین را نابود می کند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر