۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

آمریکا از تحریم‌های "بسیار قوی" علیه ایران خبر داد


دویچه وله - وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنگره آمریکا از امکان وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران سخن گفت. او تأکید کرد تحریم‌هایی در برنامه است که بر اقتصاد ایران تأثیراتی "مهم" خواهد گذاشت.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از احتمال اعمال تحریم‌هایی با تأثیراتی جدی بر اقتصاد ایران سخن گفت.
بنا بر گزارش خبرگزاری بلومبرگ، منوشین چهارشنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) در جلسه استماع کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا گفت، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در جست‌وجوی مذاکرات مجدد بر سر توافق اتمی به‌دست آمده با ایران است، ممکن است تحریم‌هایی "بسیار قوی" علیه این کشور وضع شود.
منوشین یادآور شد، این تحریم‌ها "اولیه و ثانویه" خواهد بود، دولت ایران و نهادهایی که با این کشور وارد معامله می‌شوند را در بر خواهد گرفت.
منوشین بعد از پایان جلسه استماع به خبرنگاران گفت، یا دور جدیدی از تحریم‌ها آغاز خواهد شد یا تحریم‌هایی که بعد از توافق اتمی لغو شد دوباره برقرار می‌شود.
او یادآوری شد: «اگر رئيس‌جمهور[دونالد ترامپ] مجوزها [مجوزهای مربوط به تعلیق تحریم‌های پیشین] را امضا نکند، تحریم‌ها به حال اولیه باز خواهند گشت.»
وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد که این تحریم‌ها "اثری مهم بر اقتصاد ایران" خواهد گذاشت و این "همان چیزی است که رئیس‌جمهور در حال ارزیابی و تصمیم‌گیری در مورد آن است."
او در پاسخ به این سئوال که تحریم‌ها تا چه حد از توافق هسته‌ای مستقل خواهد بود به خبرنگاران گفت: «شما می‌توانید فرض را بر این بگذارید که ما به کار روی آن ادامه خواهیم داد.»
ترامپ برای اصلاح توافق اتمی که در زمان باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بسته شده تا ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) مهلت قائل شده است. اما لغو یک‌طرفه این توافق از سوی آمریکا نیز ممکن است بین این کشور و طرف‌های دیگر این توافق (بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و آلمان) بحرانی دیپلماتیک ایجاد کند.
بلومبرگ می‌نویسد، دولت ترامپ ایران را به دامن زدن به بی‌ثباتی و خشونت در خاورمیانه متهم کرده است. کاخ سفید و کنگره باید خلال مهلتی که تعیین شده است، قانونی برای مقابله با رفتارهای نامطلوب ایران تهیه کنند بدون این که مستقیما به توافق اتمی پایان دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر