۱۳۹۵ فروردین ۳, سه‌شنبه

رویکرد سپاه برای تشدید فشار امنیتی بر سیامک نمازی جهت گرفتن اعتراف علیه دولت روحانی

siamak-namazi-sahamnews

چندی است که فشارها بر زندانیان امنیتی در بند ۲ الف سپاه در زندان اوین شدت یافته است.

بنا به گزارش های رسیده سحام٬ سپاه با انتصاب فردی با نام مستعار “درویش” زندانیان این بند را تحت فشارهای شدید جسمی و روحی قرار داده است.
وی از مسوولان بند ۲ الف سپاه در زندان اوین است که گفته می‌شود به‌ تازگی به این بند آمده و اقدامات تنبیهی غیرقانونی را علیه زندانیان سیاسی به کار می برد و آنان را بیش از گذشته از حقوق اولیه‌ی یک زندانی محروم می‌کند.
از جمله محدودیت‌هایی که “درویش” بر زندانیان تحمیل می‌کند، محروم کردن آنان از امکان دسترسی به‌موقع زندانیان در شرایط اورژانس به پزشک است. وی به بهانه‌ی کمبود بودجه، ساعت کار پزشکان را کاهش داده که تا حدود ساعت ۱۵ هیچ پزشکی در بند ۲ الف حضور نداشته باشد. این مسئول امنیتی بند ۲ الف در شرایط اضطراری نیز از اعزام زندانیان بیمار به درمانگاه زندان، خودداری می‌کند.
این اقدامات تنبیهی و محرومیت از حداقل استانداردها٬ در وعده های غذایی زندانیان نیز اعمال شده است.

سحام از طریق فرد مطلعی در اروپا مطلع شده که “سیامک نمازی” به طور خاص تحت فشارهای شدید روحی و جسمی قرار گرفته است.
همچنین یک منبع آگاه در امریکا که خود از محبوسان این بند بوده٬ به خبرنگار سحام گفته که آقای نمازی نامه‌ای به مسوولان سپاه، دادستان کل کشور و شورای امنیت ملی نوشته است اما تاکنون رییس جمهور و رییس قوه قضاییه نسبت به این نامه‌ واکنشی نشان نداده‌اند.
این درحالیست که “جان کربی” سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز روز جمعه‌ی گذشته خواستار آزادی هرچه سریعتر “سیامک نمازی” و پدرش “باقر نمازی” شده بود.

گزارش‌ها حاکیست “باقر نمازی”، پدر ۸۰ ساله‌ی سیامک نمازی نیز برای تحت فشار هرچه بیشتر قرار گرفتن فرزندش دستگیر شده است و وظیفه‌ی درویش این است که با ایجاد شرایط بد روحی و جسمی برای سیامک نمازی، وی را وادار به اعتراف تحت عنوان نفوذ، برعلیه مسوولان دولت حسن روحانی به‌ویژه محمد ستاری‌فر، محمدجواد ظریف و بیژن نامدار زنگنه کند.
سیامک نمازی مدیر سابق بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت است که در مهرماه سال ۹۴ و در پی سفر به تهران برای دیدار با خانواده‌اش توسط نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر